Strona 1 z 1

Pompa paliwa

: sob sty 05, 2008 17:36
autor: bbruda
witam,
na trasie odpaliłam na stacji auto na benzynie, przejechałąm ok 200km na gazie, nastepnego dnia nie odpaliłam auta na benzynie, gazie odpala wprawdzie musi zakrecic ok 10sek ale odpala... po nagrzaniu silnika, przełanczam na benzyne na postoju, gasnie, podczas jazdy gasnie, paliwa mam ok 10litrów w zbiorniku, pływak działa wskazówka mi sie podniosła po zatankowaniu

jednak nie słysze pompy paliwa jak przekrecam kluczyk, zawsze słyszałam w poprzednim aucie ale to był k-jetronic scirocco 1.8 16v z silnikiem KR, wyczytałąm tez na forum że o ile nie ma ciśnienia w układzie zawsze powinnam słyszeć jak dobija ciśnienia w układzie

auto mam zagazowane to 2.0 16V gti ABF jak do tej pory nie było problemów, pompa paliwa nie została odcieta, raczej starałam sie aby było tam ok 5-10 litrów paliwa

pytanie, jak jeszcze moge sprawdzic czy to pompa, czy w moim golfie sa dwie pompy? podawcza i ta dajaca ciśnienie? czy moze jedna która od razu daje ciśnienie, gdzie mam jej szukac? w baku czy pod prawym tylnym kołem?

: sob sty 05, 2008 17:50
autor: Paweł Marek
W trójkach jest jedna pompa. Wszystko wskazuje że padła, spoko, koszt podróby niewielki, w neice poniżej 100, w sklepie 200. Przed zakupem warto by jeszcze sprawdzić czy do pompy dochodzi napięcie przez około 1-2 sekund po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu

: sob sty 05, 2008 17:52
autor: majekMK2
powiem ci tak ze mi tak kiedys sie dzialo jak tobie tylko w golfie II RP i z glupoty kupilem ta pompe co jest zamontowana na podwoziu i nic dalej nie chcial chodzic i jak pojechalem do elektryka i sprawdzil ta w baku to powiedzial ze ta padla wymienilem i wszystko wrucilo do normy.I teraz zawsze mam przynajmiej z 15 litrow benzyny w baku przedtem mialem tak jak ty od5-10L wiec prawdopodobnie pompa do wymiany ale najlepiej do elektyka podjechac mi za sprawdzenie nic nie wzial.ale niech inni sie wypowiedza bo tak bylo u mnie.

: sob sty 05, 2008 18:00
autor: Dzaba83
Mialem ten sam objaw, nagle przestala dzialac - zawsze mialem cos benzynki w baku choc kilka razy zdarzyło sie jechac na rezerwie. bo nigdy odrazu na LPG nie przełączam dopiero po rozgrzaniu silnika do 40st

u mnie w 1.8 jest w baku pompka i podejrzewam ze u ciebie tez bedzie

Nie wymienialem calej pompy tylko sam wklad - od tego allegrowicza

http://www.allegro.pl/item292570015_pom ... 1_bar.html

jakies 6 mies temu i hula

: sob sty 05, 2008 18:09
autor: Paweł Marek

: sob sty 05, 2008 19:39
autor: bbruda
dziękuje za info, mam jeszcze dwa pytania ;)
czy pompe paliwa w golfie 3 znajde tak jak w corrado pod taką owalna pokrywką w bagażniku przykrecone to na 1-2 śrubki?

jak sprawdzić czy tam dochodzi prąd? czy taki śrubokręt z żarówką i żabką z drugiej strony wystarczy? bo chyba czymś takim tylko dysponuje a jak nie to na stacji moge kupić ;) żabka do masy czyli brazowy kabelek, śrubokret do czerwonego kabelka i jak bedzie prad żarówka powinna sie zapalic? dobrze kombinuje? ;)

: sob sty 05, 2008 19:41
autor: miś fazi
dokładnie tak , tylko prąd dochodzi 1-2 sekundy

: sob sty 05, 2008 19:45
autor: marekx2710
Witam. miałem podobny problem i najlepiej zacząć diagnozę od bezpiecznika. "Fachowcy" w moim przypadku już zamówili pompę wyliczyli koszty a to był spalony bezpiecznik za 20 gr:)

: sob sty 12, 2008 15:55
autor: bbruda
zaczęłam sprawdzanie od bezpiecznika, był przepalony, włożyłam nowy i po przekręceniu kluczyka ten nowy strzelił.. następnego nie wkładałam

teraz pytanie co może powodować strzelanie bezpiecznika od pompy? uszkodzona, zatarta pompa czy może coś innego? nie chce wymieniać pompy bez sensu bo z moich oględzin wynika ze to sporo roboty...(jak dla mnie)

jeszcze jedno pytanie, do takiej duzej plastikowej nakretki (pod metalowa płytką nad bakiem w bagazniku) dochodza dwa węzyki, ze strzałek wynika ze jeden jest wchodzacy drugi wychodzacy, nabezpieczone jest to metalowymi opaskami u mnie te opaski nie maja śrubek i wygladaja tak ze jak je zdejme zeby odkrecic te duza platkikowa pokrywke, to potem nie załoze metalowych opasek, czy to jest fabryczne rozwiazanie? moge kupic w sklepie takie opaski metalowe ze śrubkami i je załozyc? (pytam na wypadek jakby to jednak była pompa)

: sob sty 12, 2008 16:02
autor: Dzaba83
opaski sa na zatrzask i po ich sciagniecu na pewno nie beda sie juz nadawały do założenia chyba ze to bardzo starannie zdejmiesz, ja przy tych opaskach troszke nerwów straciłem ( chcac je jeszcze wykorzystac ) takie z odzysku pozniej sie je ciezko zaczaskuje :P i tak założyłem nowe opaski wsyzstkie na srubki ( kupilem je na stacji benzynowej ) :)

: sob sty 12, 2008 16:05
autor: Paweł Marek
bbruda pisze:czy to jest fabryczne rozwiazanie? moge kupic w sklepie takie opaski metalowe ze śrubkami i je załozyc?
dokładnie tak, te oryginalne praktycznie nie nadają się no ponownego zaciśnięcia.
Pompa może być spalona, temu pali się bezpiecznik. Zrób tą próbę z żaróweczką, a nawet wystarczy że wypniesz wtyczkę od pompy i włączysz zapłon, jeśli bezpiecznik nie strzeli to znaczy że zwarcie jest w pompie.

: sob sty 12, 2008 17:06
autor: bbruda
nie moge dostac u siebie na stacji tego miernika wiec spróbuje wypiąc wtyczke z pompy
zresztą o ile dobrze kombinuje to miernik mi nic nie da, skoro strzela bezpiecznik, przez pompe i pozostawie ją w układzie to bezpiecznik zawsze bedzie strzelał, lepiej chyba bedzie podłaczyc miernik pod wtyczke przy dobrym bezpieczniku, zarówka od miernika powinna sie zapalic ;) (oczywiscie przy wtyczce odłaczonej od pompy)
czy dobrze kombinuje? tylko podłaczenie miernika pod wtyczke jest trudniejsze bo nie widac kolorów kabelka, wszystko tam pokryte jest 2-3mm pyłem, jakby nie było dawno odkrecane...

[ Dodano: 13 Sty 2008 14:52 ]
wypiełam koste z pompy paliwa, właczyłam zapłon i bezpiecznik nie strzelił a wiec pompa do wymiany :/

teraz pytanie czy lepiej kupić sam wkład:
http://www.allegro.pl/item293865552_pom ... 2mgwa.html

czy moze z pływakiem?:
http://www.allegro.pl/item292373892_pom ... r_mpi.html

róznica w cenie nie wielka, z która pompą bedzie mniej problemów jesli chodzi o wymiane?

: sob sty 19, 2008 01:17
autor: miszel78
No i jak? Poradziłaś sobie z tą pompą? Pytam, bo wydaje mi się że od wczoraj mam ten sam problem co Ty i zastanawiam się jak podejść do rozwiązania go :)

Pozdrawiam