Strona 1 z 2

Temperatura cieczy max 70C. Wszystko juz wymienione..

: pt sty 04, 2008 13:51
autor: RAFIK-XX
No już mnie szlak bierze że tak powiem :grrr:
Chodzi mi o temp.cieczy chłodzacej,a mianowicie powymieniałem juz wszystko co sie dało,czyli termostat Wahlera,czujnik temp.i czujnik załanczania wiatraka i temperatura non stop 70*C.Ale dałem sobie z tym spokój bo winny moze być czujnik temp.który podaje fałszywe dane bądz same zegary.Ale teraz jest jeszcze gorzej bo nawet nie ma 70*C,a tak sie stało po wczorajszej wymianie chłodnicy.
Bardzo proszę o jakieś sugestje na ten temat za co z góry bardzo dziękuję!!!

: pt sty 04, 2008 13:56
autor: prezesik25
no czujników jest kilka rodzajów, kiedyś kupiłem tańszy i wskazywał mi 100-120 stopni, kupiłem droższy i wskazuje poprawnie, jest kilka kolorów obwódki czujnika, żółty, chyba niebieski, zielony i czarny - każdy ma inne parametry

: pt sty 04, 2008 14:01
autor: herflik95
zgadzam sie jest kilka czujników: zółty, niebieski, zielony i czarny

jak maszgdzieś w domu stary orginalny czujnik to bedzie na nim 9 cyferek i na ich podstawie dobierzesz dobry czujnik to swojego silnika

: pt sty 04, 2008 14:05
autor: RAFIK-XX
Czujnik mam z żółta obwódką taki jaki jest przeznaczony do mojego typu silnika.Kupowany oczywiście oryginalny w serwisie i to już drugi czujnik który tak samo wskazuje jak ten pierwszy.

: pt sty 04, 2008 14:10
autor: T.O.B.I.
z tego co na forum mozna poczytac to i wahlery tez sie zdarzaja wadliwe, termostat jako jedyny poza pompa ma wplyw na utrzymywanie temperatury w silniku

: pt sty 04, 2008 14:14
autor: RAFIK-XX
No i termostat równiez mam drugi,a ten pierwszy sprawdzałem w garnku z wodą wrzacą,czy poprawnie sie otwiera i przy jakiej temp.Z tych moich pomiarów wyszło,ze wszystko jest oki.
Więc nadal czekam na jakies konkretne rozwiazania!!!
Acha a dlaczego po wymianie chłodnicy temp.spadła jeszcze nizej???Powiem,ze to napewno nie wina odpowietrzenia bo to zostało precyzyjnie dokonane.

[ Dodano: 04 Sty 2008 13:15 ]
No i termostat równiez mam drugi,a ten pierwszy sprawdzałem w garnku z wodą wrzacą,czy poprawnie sie otwiera i przy jakiej temp.Z tych moich pomiarów wyszło,ze wszystko jest oki.
Więc nadal czekam na jakies konkretne rozwiazania!!!
Acha a dlaczego po wymianie chłodnicy temp.spadła jeszcze nizej???Powiem,ze to napewno nie wina odpowietrzenia bo to zostało precyzyjnie przeprowadzone.

: pt sty 04, 2008 14:15
autor: prezesik25
T.O.B.I. pisze:wahlery tez sie zdarzaja wadliwe
no ja mam werneta i temperatura silnika latem jak i zimą utrzymuje się na poziomie 80-85 stopni, także jak wytrzyma do wiosny to wymieniam na wahlera, ponieważ podobno zawsze trzymają 90 stopni

: pt sty 04, 2008 14:17
autor: herflik95
no to wszystko wskazuje na to ze zegary przekłamuja jezeli termostat jest sprawny i dobry i jezeli czyjnik też. Ja bym przełożył od kumpla na moment zegary i sprawdził jak bedzie pokazywac na innych. jak bedzie trzymał 90 C to problem rozwiazanu. Napisz jak się zachwuja weże od chłodzenia jak jest silnik nagrzanu - czy sa gorące ze ich dotknąc nie można???

: pt sty 04, 2008 14:17
autor: prezesik25
RAFIK-XX pisze:dlaczego po wymianie chłodnicy temp.spadła jeszcze nizej???Powiem,ze to napewno nie wina odpowietrzenia bo to zostało precyzyjnie dokonane.
bo ta chłodnica w 100 % spełnia swoją rolę i dobrze chłodzi

: pt sty 04, 2008 15:17
autor: rafalczarny
witam! w moim mk3 1,6ABU 94r jakis miesiąc temu tez miałem podobny problem bo silnik nie łapał mi temperatury, ledwie wychylała sie wskazówka z tych białych kresek.wymieniłem termostat na jakiejś francuskiej firmy dokładnie teraz nie pamietam ,ale tempeatura otwarcia termostatu to 84stopnie i tak mniejwiecej mi pokazuje to znaczy powyzej 70 na wskazniku. w czwartek stałem w korku we wrocławiu i nawet nie doszedł do połowy wskwznika jak usłyszałem ze sie włączył wiatrak na chłodnicy.

: pt sty 04, 2008 15:23
autor: herflik95
rafalczarny pisze:witam! w moim mk3 1,6ABU 94r jakis miesiąc temu tez miałem podobny problem bo silnik nie łapał mi temperatury, ledwie wychylała sie wskazówka z tych białych kresek.wymieniłem termostat na jakiejś francuskiej firmy dokładnie teraz nie pamietam ,ale tempeatura otwarcia termostatu to 84stopnie i tak mniejwiecej mi pokazuje to znaczy powyzej 70 na wskazniku. w czwartek stałem w korku we wrocławiu i nawet nie doszedł do połowy wskwznika jak usłyszałem ze sie włączył wiatrak na chłodnicy.
czujnik temp. do wymiany sa 4 rodzaje

: pt sty 04, 2008 15:38
autor: RAFIK-XX
Kurcze tak się zastanawiam,czy termostat z temp. otwarcia 84*C a 87*C ma wpływ na temperaturę cieczy chłodzacej.Bo do mojego typu silnika niby zalecany jest 84*C ,a ja mam wstawiony 87*C.Moze to jest przyczyna złego wskazywania temp. na liczniku???

: pt sty 04, 2008 15:43
autor: T.O.B.I.
nie ma takiego wplywu, ten na 87*C otwiera sie troszke pozniej niz ten na 84*C, u mnie rok wytrzymal wahler pokazywal na poczatku 90 rowno teraz spada powoli i juz 80*C pokazuje

: wt sty 29, 2008 09:55
autor: bary_24
Mam identyczny problem opisany przez autora tego tematu:
wymieniłem również wszystko. Chłodnicę, termostat (WAHLER) i czujnik. Części są z tej nienajtańszej półki więc powinny działać prawidłowo, zresztą po sprawdzeniu przeze mnie tych zmienionych części działają one prawidłowo.
Ja obstawiam nieprawidłwowe wskazania wskaźnika na tablicy. Tylko tego elementu nie wymieniałem jeszcze u siebie. Gdyby termostat otwierał się za wcześnie lub zacinał wówczas dolny wąż przy chłodnicy byłby przynajmniej lekko ciepły co świadczyłoby o otwarciu pełnego układu chłodzenia. U mnie wąż ten jest zimny, temperatura bardzo wolno się podnosi i po około 10 minutach jazdy osiąga max około 75 stopni. Jednak ciepłe powietrze z nawiewu leci już niedługo po rozpoczęciu jazdy nawet przy wskazaniach temperatury ZERO.
He, może to głupi pomysł ale przyjąłem sobie że moje wskazania na zegarze wynoszą +20 stopni nie nie grzebie już w tym temacie.