Strona 1 z 1

Problem z kierunkiem i aku

: śr sty 02, 2008 17:50
autor: GieTrzy
Witam!

Jakiś czas temu zauważyłem, ze gdy włączam kierunek w prawo to lampka mruga duzo szybciej niz gdy włączę lewy kierunek. Wysiadłem i zobaczyłem, ze nie działa mi prawy kierunek z przodu a z tyłu i na boku miga za szybko. Oprawka z przodu jest absolutnie do wymiany. Zaśniedziała cała i nie nadaje się już do niczego, ale włączyłem kierunek bez oprawki z przodu i też mrugał za szybko. Oprawkę starą wyrzuciałem i jeździłem 2 dni bez żadnej z przodu, bo zapominałem kupić i wymienić. Mineło kilka dni, wsiadam rano do samochodu i nie mogę go odpalić. Chyba padł mi akumulator. Rozrusznik zaczyna pracować przez ok 1 sekundę i cisza. Nie pali. Po paru godzinach absolutny zanik prądu. Nie ma nawet nic na wyswietlaczu który pokazuje przebieg.
Czy moze ten kierunek mieć coś wspolnego z rozładowaniem akumulatora?

: śr sty 02, 2008 18:39
autor: GarageBoy
GieTrzy pisze:Czy moze ten kierunek mieć coś wspolnego z rozładowaniem akumulatora?
Myślę, że raczej nie. Gdy zgasisz auto i wyciągniesz kluczyk nie powinno się zrobić zwarcie.
Napraw kierunek, podładuj aku i zobacz co będzie :bigok:
Przy okazji popatrz czy nie pali Ci się lampka (np. w bagażniku). Myślę, że to akurat zbieg okoliczności

: śr sty 02, 2008 19:14
autor: grandi
Szybkie miganie kierunków oznacza spaloną żarówkę zobacz wszystkie wiązki czy są całe przeczyść styki nasmaruj wazelinką i wymień ten saśniedziały być może to jego wina.

: śr sty 02, 2008 22:13
autor: jaszczur
GieTrzy pisze:Czy moze ten kierunek mieć coś wspolnego z rozładowaniem akumulatora?
kierunek nic do aku nie ma
na 1 rzut podładuj aku i wymień oprawkę koszta ok 5 zł

: czw sty 03, 2008 09:43
autor: GieTrzy
Mam peż problem z aku. Rozładował się całkowicie. Nawet kontrolki sie nie swieca po przekreceniu kluczyka w stacyjce.
Wymontowałem go i chciałem podłaczyć pod prostownik, ale otworzyłem klapę i tam nie było zadnego płynu. Wiem, ze powinien być a tam już nie było go. Na instrukcji aku jest napisane: "są akumulatorami zamknietymi, zawieraja juz kwas i nie wymagają uzupełniania płynu."
Aku jest firmy Magneti Marelli.
Nie wiem czy kupić wodę destylowaną i dolać do aku i naładować czy pomyśleć nad zakupem nowego aku? pomóżcie

: czw sty 03, 2008 19:34
autor: jawel
Może to akumulator żelowy zwany bez obsługowym.
GieTrzy pisze:otworzyłem klapę i tam nie było zadnego płynu
były tam otwory przez które można zobaczyć płytki?

[ Dodano: 03 Sty 2008 18:37 ]
GieTrzy pisze:"są akumulatorami zamknietymi, zawieraja juz kwas i nie wymagają uzupełniania płynu."
pewnie to 'bez obsługowy"

: czw sty 03, 2008 20:17
autor: tomas1
sprawdz sobie jeszcze czy jak np hamujesz to nie zaświecają ci sie delikatnie kirunki coś może być z masą któreś lampy a jeśli chodzi o szybkie migotanie to tak jak kolega wcześniej napisał sygnał że spalona żarówka albo brak prądu

: sob sty 05, 2008 15:53
autor: GieTrzy
Wymieniłem oprawkę kierunkowskazu i wszystko jest ok. Miga tak jak powinno. A co do aku to niestety musiałem wymienić na nowy. No i 270zł w plecy. Latem pewnei bym zapulił za taki sam ze 180zł, ale teraz w sezonie zimowym niestety ceny akumulatorów szaleją.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam Mateusz