Strona 1 z 1

Reset zegarów i godziny

: śr sty 02, 2008 16:06
autor: piertn
Witam.
Mam problem i nie wiem jak mam sobie z nim poradzić.
Wstawiłem sobie zegary z obrotomierzem bo w mojej oryginalnej wersji były bez obrokta.
Chodzą już ponad pół roku i ostanio zauważyłem że gdy uruchamiam silnik potrafią się kasować tzn. godzina resetuje sie na 12:00 oraz przebieg km tzn trip wskazuje 0.
To jest dość uciążliwe ciągle ustawiac godziny.
To jest tylko i wyłącznie przy uruchamianiu silnika podkreślam nie zawsze się kasują.
dodam jeszcze że częsciej przy wcześniejszym obciążaniu akumulatorka np. gdy postoi troche na postojówkach, awaryjnych lub gdy radyjko z subikiem pogra. Aku ma niecały rok czasu i jest oki.
Co to może być i gdzie szukać tejże wady?

: śr sty 02, 2008 16:08
autor: Szosownik
było już o tym na forum
akumulator do wymiany

: śr sty 02, 2008 16:23
autor: To_mas
piertn pisze:gdy radyjko z subikiem pogra. Aku ma niecały rok czasu i jest oki.
Szosownik pisze:akumulator do wymiany
czytasz w ogóle co kolega pisze do końca :PP

Ja bym na początek sprawdził czy klemy do akumlatora sie dobrze trzymią !! bo moze być tak np ze jak jest rozruch to szarpie troszke i klema moze przez moment nie zwierać i restować zegar....

: śr sty 02, 2008 16:39
autor: Szosownik
To_mas pisze:czytasz w ogóle co kolega pisze do końca
fakt nie doczytałem
ale nawet nowy aku ma prawo sie rozwalić
ja bym go sprawdził na obciąrzenie dla pewności

: śr sty 02, 2008 17:57
autor: To_mas
Szosownik pisze:fakt nie doczytałem
wiedziałem :PP
Szosownik pisze:ale nawet nowy aku ma prawo sie rozwalić
ja bym go sprawdził
jasne sprawdzć nie zaszkodzi :)

: śr sty 02, 2008 18:10
autor: Thomas_07
Sprawdź też bezpieczniki

: śr sty 02, 2008 21:13
autor: Zilly
Ja też tak miałem przy odpalaniu jak miałem akumulator do bani.

: śr sty 02, 2008 22:45
autor: abpel
podczas uruchamiania auta masz duze spadki napiecia i zegarek i licznik sie resetuja.....sprawdz stan klem na aku sprawdz napiecie ladowania bo to ze aku ma okolo 1 roku to nie ma nic do rzeczy jak jest niedoladowywany i rozładowany (nowy aku po kilku dniach tez mozna rozładowac) a na koniec aku pod prostownik naładowac i powinno byc ok

: śr sty 02, 2008 23:01
autor: marcin664
ja bym zaproponował na zasilaniu zegarów dać diodę półprzewodnikową i za nią kondensator 2200 mikrofaradów/25 volt powinno pomóc. Nie będzie wówczas spadku napięcia na zegarach. Powinno pomóc a rozwiązanie tańsze niż wymiana aku. Koszt to trochę czasu i ok 3 zł.

: czw sty 03, 2008 00:18
autor: To_mas
marcin664 pisze:Koszt to trochę czasu i ok 3 zł.
dolicz do tego NIE POTRZEBNE cięcie instalacji a jeśli to faktycznie wina klem jak pisałem wyzej to przez duperele będziesz niszczył instalacje a jeśli fkatycznie aku sie pieprzy to jak padnie to juz będzie za pózno...
i wtedy cała robota w dupe :P

: czw sty 03, 2008 14:42
autor: piertn
Aku sprawdziłem wczoraj jest wszystko oki.
Klemy też czyściłem przeciez to podstawa tez są oki.

Cos wspomnieliście żeby bezpieczniki przelecieć nic tam dziewnego nie widać.

Podobał mi się pomysł marcina o tej diodzie.\
Możesz cios wiecej powiedziec co i jak

: czw sty 03, 2008 14:46
autor: herflik95
Dołacze sie do tematu zeby nie zakładać nowego posta. U mnie jest tak sytuacja ze przy odpalaniu podnosi mi sie wskazówka od predkosciomierza do 20-30 km/h i opada za chwilke i to nie zawsze sie tak dzieje co to moze byc???

: czw sty 03, 2008 16:57
autor: Corvax
aku, rozrusznik, regulator napięcia, masy itp - przy rozruchu macie za duze zuzycie pradu i nie wystarcza go dla zegarów - sprawdźcie instalacje.