Strona 1 z 1

[Passat B4 Diesel] Olej w zbiorniczku wyrównawczym

: pt maja 13, 2005 08:17
autor: Michael G60
Kupiłem Passata 1.9 TD z 1994 r. Przyjechałem nim z Holandii 1500 km i wszystko spox, nie grzał się, odpala dobrze.

W zbiorniczku wyrównawczym mam olej. Nie dużo ale jest.

Czy to pęknięty blok czy może coś mniej kosztownego????????

Re: [Passat B4 Diesel] Olej w zbiorniczku wyrównawczym

: pt maja 13, 2005 08:42
autor: Borys
Michael G60 pisze:Kupiłem Passata 1.9 TD z 1994 r. Przyjechałem nim z Holandii 1500 km i wszystko spox, nie grzał się, odpala dobrze.

W zbiorniczku wyrównawczym mam olej. Nie dużo ale jest.

Czy to pęknięty blok czy może coś mniej kosztownego????????
a sprawdz czy w oleju nie ma wody,

objaw wyglada na walnieta uszczelke pod głowica

: pt maja 13, 2005 08:48
autor: Michael G60
Raczej nie ma, a oleju troszke ubywa...

A jeśli to uszczelka, to jaki będzie mniej więcej koszt i czy trzeba planować głowicę????

: sob maja 14, 2005 12:21
autor: nmaniek
Przy wyminie uszczelki po głowicą należy ją splanować, koszt tego jest w granicach 50 zł. Zalecane jest również wymiana śrub dociskających (chociaż nie obowiązkowo) ponieważ dociskane są one z odpowiednim momentem i po odkręceniu tracą już swoje właściwości. Kaszt całkowity może być w granicach 300 – 400 zł i to właśnie zależy od machera który będzie Ci to robił.

: sob maja 14, 2005 13:55
autor: Krzylu
w cale nie trzeba planowac głowicy!!

trzeba tylko pomierzyc czy głowica nie jest krzywa za pomoca liniału stolarskiego czy czegos podobnego wziac szeczeliniomierz i patrzec jakie sa szczeliny na gniazdach cylindrow wiem ze w mk2 TD dopuszczalne jest 1,1mm
ja mialem 0,1mm i nie musialem planowac
jak bedziesz wymienał poprostu wez grubsza uszczelke
skoro poszedl ci olej do zbiorniczka to masz gdziesz walnieta uszczelke
mi tez poszła ale woda do cylindrow
myslalem ze to uszczelka a poszedł mi blok
takze jak sie zabierzesz do tego sprawdz dokladnie wszystkie gładzie cylindrow czy niema gdziesz wyczuwalnego pekniecia pod paznokciem
i sprawdz komory spalania wstepnego bo lubia wypadac
zeby pozniej niebylo dyskoteki w silniku

: sob maja 14, 2005 13:59
autor: Krzylu
widzisz ten rudy nalot??
to własnie pekniecie
prawie na calej długosci silnika
niewiem jak ponizej tłoka ale tutaj jest spore pekniecie
jak sciagnelismy głowice to w 3 cylindrze bylo sporo wody