Strona 1 z 1

Swiecaca kontrolka jakości spalin

: wt sty 01, 2008 15:52
autor: Krzyzu81
Witam i bardzo prosze o pomoc!
Od pewnego czasu mam problem z Golfem IV 1.4 16V. Niestety ale wlacza mi sie kontrolka jakosci spalin. Za pierwszym razem gdy podjechalem to mechanik powiedzial ze to chwilowy blad komputera i skonczylo sie na wykasowaniu. Ale na dlugo to nie pomoglo poniewaz kontrolka znowu sie zapalila po tygodniu. Podjechalem znowu i tym razem powiedzieli mi ze mam uszkodzona sonde lamba oraz czujnik polozenia walka rozrzadu. Nie bylo rady wiec wymienilem za co dalem 800zl. Tyle ze po 2 dniach znowu sie wlaczyla ta zolta gnida. Podjechalem do goscia a ten mi mowi ze to dodatkowo zapchany katalizator wiec mi go wyprul. Wszystko bylo ok przez 30km i zas to samo... Prosze o jakies rady, ewentualnie namiary na jakichs fachowcow w okolicy katowic!!

: wt sty 01, 2008 16:50
autor: Aldek
Najważniejsza sprawa zmień mechanika bo ten oprócz katalizatora wypruje ci kieszeń.

Re: Kontrolka jakości spalin - GOLF IV - POMOCY!!

: wt sty 01, 2008 16:59
autor: llukasz
Krzyzu81 pisze:Witam i bardzo prosze o pomoc!
Od pewnego czasu mam problem z Golfem IV 1.4 16V. Niestety ale wlacza mi sie kontrolka jakosci spalin. Za pierwszym razem gdy podjechalem to mechanik powiedzial ze to chwilowy blad komputera i skonczylo sie na wykasowaniu. Ale na dlugo to nie pomoglo poniewaz kontrolka znowu sie zapalila po tygodniu. Podjechalem znowu i tym razem powiedzieli mi ze mam uszkodzona sonde lamba oraz czujnik polozenia walka rozrzadu. Nie bylo rady wiec wymienilem za co dalem 800zl. Tyle ze po 2 dniach znowu sie wlaczyla ta zolta gnida. Podjechalem do goscia a ten mi mowi ze to dodatkowo zapchany katalizator wiec mi go wyprul. Wszystko bylo ok przez 30km i zas to samo... Prosze o jakies rady, ewentualnie namiary na jakichs fachowcow w okolicy katowic!!
czy auto ma gaz??

: wt sty 01, 2008 17:05
autor: Krzyzu81
Nie ma gazu. Może macie jakieś pomysły :-)

: wt sty 01, 2008 21:14
autor: olciakkk120
Dolaczam sie do pytania; mam podobny problem

: wt sty 01, 2008 21:30
autor: hauer
EGR może być zapchany, albo padnięty. możesz spróbować go wyczyścić (polecam kogoś kto się na rym zna), ale z doświadczenia wiem, że po jakimś czasie pada.
spalinki wyłażą przy:
1. padniętych palcocewkach (telepie silnikiem)
2. zapchanym katalizatorze (lub "zatrutym" -inaczej nie działającycm)
3. zawór EGR
4 uszkodzonych/padnietych sondach lambda
i pewnie wilu innych o których nie wiem.

: wt sty 01, 2008 21:47
autor: bithmore
Niezle jaja bo mi sie tez to zapalilo pare dni temu :) musze wkoncu podlaczyc sie pod vaga i zobaczyc o co biega, ale przyczyn moze byc bardzo wiele i to nie koniecznie zwiazanych ze spalinami. Jak Ci sie uda zwalczyc to zolte badziestwo to daj znac moze sie przydac;)

: śr sty 02, 2008 09:14
autor: martinos1975
Czołem, według mnie padł ci zawór EGR ale lepiej podłącz kompa do samochodu i sprawdz. Ja też tak miałem wyskakiwał mi błąd na komputerze w samochodzie ABGAS ...... coś tam dalej.
Ale nie musisz się przejmować silnik ci się od tego nie zepsuje ten zawór jest po to aby twoje auto spełniało normę RURO 4.

Pozdrawiam Martinos.

: śr sty 02, 2008 16:34
autor: Krzyzu81
Rotex pisze:Ja miałem w swoim podobny przypadek. Okazało sie ze uszkodzeniu uległa sonda lambda która zrobiła zwarcie i rozwaliła dodatkowo jakiś komputer :(. Po dłuższych wizytach u różnych mechaników pojehcałem do ASO i tam naprawili. Było to jakiś czas temu i nie pamietam jaka była cena za naprawe.
A tak orientacyjnie bo nie wiem na co mam się przygotować ;-)

: czw sty 03, 2008 09:49
autor: martinos1975
Jak będziesz miał trochę kasy to kup sobie interfejs do kompa ja mam koszt ok 120 zeta.
I wtedy wiesz wszystko, bo szkoda płacić innym zasame odczytanie błędów z kompa samochodu.

[ Dodano: 03 Sty 2008 09:00 ]
A z drugiejstrony szkoda gdybać co może być a co nie może być zepsute zawsze to ciebie uderzy po kieszeni.
Zawór EGR - ok 700 zeta nowy, używany 400 zeta(ale nikt nie da gwarancji że ci pochodzi przynajmniej rok) nowe niby wytrzymują 100 tyś km.
Sonda lambda NGK nowa ok 400 zeta
Z wymianą gdzieś ok 600 zeta u dobrego mechanika nie na serwisie VW.
Ale zawsze lepiej zdiagnozować na kompie.