Wolno grzejący się silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

KosMon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 17:36
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Wolno grzejący się silnik

Post autor: KosMon » wt sty 01, 2008 14:29

Powiedzcie mi, co może byc przyczyną tego że długo musze pojezdzic zeby sie zagrzał silnik do 90stopni. Nawet teraz na zime zasloniłem chlodnice i tez lipa. Pomóżcie.
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 20:29 przez KosMon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 01, 2008 14:36

najprawdopodobniej do wymiany termostat



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt sty 01, 2008 14:37

pewnie termostat sie zablokowal, i caly czas ply krazy w duzym obiegu. Powiedz jeszcze jak dlugo musisz jezdzic aby sie zagrzal albo ile km.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 01, 2008 14:37

masz cały czas duży obieg , dla tego wolno sie grzeje



KosMon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 17:36
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: KosMon » wt sty 01, 2008 15:06

no i co teraz zrobić,da sie ta usterke jakos usunąć czy trzeba nowy termostat



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » wt sty 01, 2008 15:06

oo widze ze znalazelm wazny temat :
Niech mi ktos powie jak szybko (czas nie km) powienien sie nagrzac silnik w moim mk2.
Dodam ze rury na chlodnicy odrazu sie nagrzewaja razem z silnikiem ... a zeby silnik sie nagrzal potrzeba okolo 15 minut tak ma byc ?
Jezeli jednak tak nie powinno byc i powiecie ze termmostat do wymiany to gdzie sie on znajduje ? bo wiem ze jeden przy nagrzewnicy jest...
Golfik 2 1.6 pierburg 2e2


VW power :)

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt sty 01, 2008 15:09

KosMon pisze:no i co teraz zrobić,da sie ta usterke jakos usunąć czy trzeba nowy termostat

termostat sie wymienia. KOsztuje ok 50 zl wymienic mozesz sam, lub oddac mechanikowi. Pozniej zalewasz plynem i odpowietrzasz uklad

[ Dodano: 01 Sty 2008 14:13 ]
21mariusz03 pisze:Niech mi ktos powie jak szybko (czas nie km) powienien sie nagrzac silnik w moim mk2.
u mnie sie nagrzewa i trzyma temp 90 po 5 km.
21mariusz03 pisze:Dodam ze rury na chlodnicy odrazu sie nagrzewaja razem z silnikiem ... a zeby silnik sie nagrzal potrzeba okolo 15 minut tak ma byc ?
Jezeli jednak tak nie powinno byc i powiecie ze termmostat do wymiany to gdzie sie on znajduje ? bo wiem ze jeden przy nagrzewnicy jest...
Golfik 2 1.6 pierburg 2e2
jezeli sie nagrzywa silnik do temp robeczej 90 stopni i jej nie przekracza to masz wszystko sprawne, ciezko okreslic ile czasu potrzeva na nagrzanie sie silnika, bo to zalezy od wielu czynnikow, np od predkosci z jaka jedziesz, jaka temperatura na zewnatrz, wlasciwosci plynu, stan chlodnicy



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » wt sty 01, 2008 15:17

no mi tez gdzies tak po 5 km sie dopiero nagrzeje
Tylko ze mowicie cos o termostacie no i zauwazylem ze u mnie do chlodnicy samochodu caly czas jest obieg wody tzn jak silnik jest zimny i sie nagrzewa to chlodnica tak samo >> caly czas plynie do niej woda .. tak ma byc ? czy termostat jest zepsuty ?


VW power :)

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt sty 01, 2008 15:30

21mariusz03 pisze:no mi tez gdzies tak po 5 km sie dopiero nagrzeje
Tylko ze mowicie cos o termostacie no i zauwazylem ze u mnie do chlodnicy samochodu caly czas jest obieg wody tzn jak silnik jest zimny i sie nagrzewa to chlodnica tak samo >> caly czas plynie do niej woda .. tak ma byc ? czy termostat jest zepsuty
tak, w samochodzie sa dwa obiegi wody, i termostat decyduje kiedy ma sie wlaczyc ten drugo obieg. Jest to zrobione po to, aby silnik sie szybciej nagrzal po uruchomieniu, aby miedzy innymi ssanie sie wczesniej wylaczalo. Pozniej sie otwiera termostat i woda krazy w calym obiegiu. Jezeli u Ciebie silnik sie nagrzewa to jest ok. Byloby zle, gdyby np sie nie mogl rozgrzac, albo przegrzewal, bo termostat sie nie otwiera drygiego obiegu wody, i silnik jest "chlodzony" goraca woda.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt sty 01, 2008 15:32

właśnie też czekam na odpowiedź

u siebie latem założyłem termostat werneta (ten tańszy), no i jak się autko rozgrzeje, to caly czas trzyma temp. 80-85 stopni, o tej porze roku rozgrzewa mi się do tej temperatury po ok.7-9 km (przy jeździe ok. 90 km/h), czy mam wymieniać termostat (chciałem kupić wahlera)? czy zasłonić ok. 40% chłodnicy tekturą?

[ Dodano: 01 Sty 2008 14:34 ]
przypomnę, że podczas rozgrzewania silnika górny wąż chłodnicy robi się ciepły - czyżby termostat już przepuszczał?


Obrazek
Obrazek

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » wt sty 01, 2008 16:07

aha czyli jak wlanczam silnik to woda ma tez odrazu plynac do chlodnicy z silnika ? wiec jaki jest ten drugi obieg wody ktory zamyka termostat ?


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 01, 2008 16:11

prezesso pisze:czyżby termostat już przepuszczał?
nie, jakby termostat przepuszczał to robiłby się dolny wąż ciepły. Górny sie robi wcześniej ciepły dlatego, że przez górny wąż troszkę ogrzanego już w bloku silnika płynu "cofa się" w stronę chłodnicy. Zauważ że górny wąż jes tym cieplejszy im bliżej silnika.

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 3:13 pm ]
prezesso pisze:80-85 stopn
wydaje mi sie że szkoda na razie roboty. Tak bym się wstrzymał z wymianą aż zacznie spadać temp. do 75-80 w czasie jazdy, ale jak kto chce.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt sty 01, 2008 16:21

Paweł Marek pisze:Zauważ że górny wąż jes tym cieplejszy im bliżej silnika.
- no zgadza się :)

czyli rozgrzewanie silnika w moim autku jest w normie ma się rozumieć..

dzięki za odpowiedź.


Obrazek
Obrazek

IGI84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 14:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: IGI84 » wt sty 01, 2008 16:22

niema zadnego drogiego obiegu wody zamykajacego termostat, termostat dziala tylko o wylacznie na temperature podczas gdy jest za niska sam sie zamyka a gdy nagrzeje sie do odpowiedniej temperatury otwiera w chlodnicy zawsze bedzie obieg wody nawet przy zamknietym termostacie poniewaz sa 2 obiegi wody z chlodnicy jeden maly i 2 duzy ten maly jest zawsze otwarty to jest taki maly wezyk poprowadzony od chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego sprawdz sobie po odpaleniu silnika na zimno czy z niego plynie plyn. Gdy termostat jest zamknienty dolna rura z prawej strony ktora prowadzi do chlodnicy jest zimna jak otwiera sie termostat to robi sie goraca znaczy to ze termostat dziala i sie otworzyl duzy obieg wody u mnie przy jezdzie przy okolo 60 km/h po 5 min silniczek jest nagrzany moze i to byc spowodowane ze mam mniejsza chlodnice 6l chyba bo oryginalnia sa 8litrowe pozdrowka



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 366 gości