Strona 1 z 1

Problem z chłodzeniem silnika

: wt sty 01, 2008 13:26
autor: waldek1981
Witam! Czy ktoś mi pomoże????
Wczoraj wieczorkiem po przejechaniu kilku kilometrów, zatrzymalem się na sygnalizacji świetlnej, po czym całe auto mi nagle zaparowało ( staszne zadymienie ) jak by coś sie paliło, wybiegłem otworzyłem maske silnika i wszytko oki. wsiadłem do auta, a tu nagle zauważyłem parujący i płynąc płyn chłodniczy G12 na swojej przedniej szybie i spływający pod przedni dywanik, po włączeniu dmuchawy na duże obroty płyn chłodniczy. A co najgorsze silnik osiągał temperatury 100-110 stopni i niezałanczał się wentylator!


POMOCY!!!!

: wt sty 01, 2008 13:32
autor: miś fazi
możliwe że nagrzewnica puściła w środku , jak wentylator nie pracował wzrosła temperatura i ciśnienie , nie widziałeś przypadkiem ile miałes na wskażniku temperatury ?

: wt sty 01, 2008 13:36
autor: waldek1981
To tak wszystko działo się nagle. Temperatura z około 80 stopni, w ciągu kilku sekund wzrastała do 100-110 stopni. Wiec szybko zgasiłem silnik i zaczełem szukać przyczyny, a co się okazało, że jak włączyłem nadmuch na przednią szyba to płyn w postaci pary ostro osadał na przednią szybe, jak by mi ktoś wżucił świece dymną do auta.

: wt sty 01, 2008 13:41
autor: prezesik25
no to nagrzewnica do wymiany lub polutowania, pewnie poleciał termowyłącznik wentylatora znajdujący się w chłodnicy po stronie kierowcy - koszt czujnika to ok. 30-40 zł.

: wt sty 01, 2008 13:41
autor: miś fazi
wentylator chłodnicy mógł nie zadziałać z prostej przyczyny , spalony bezpiecznik wentylatora lub uszkodzony czujnik temperatury w chłodnicy , i po prostu zagotowałeś płyn , ale przy wzroście ciśnienia powinien puścic zaworek w korku zbiorniczka , a dla czego nie puścił , nie wiem , widocznie nagrzewnice miałeś już słabą i ona puściła prędzej , nalej płynu i obserwuj co sie będzie działo

: wt sty 01, 2008 13:43
autor: prezesik25
aby sprawdziś, czy to napewno czujnik, należy zdjąć wtyczkę z czujnika, są tam trzy styki, jeden masa, a dwa (+), zmostkuj pokoleei jeden (+) z masą potem drugi, jeżeli dmuchawa będzie chodzić na dwóch biegach to masz do wymiany czujnik - termowyłącznik w chłodnicy.

: wt sty 01, 2008 13:45
autor: miś fazi
nie wiem jak dałeś autku popalić ale teraż w zimie wentylator nie ma za dużo roboty , wystarczy normalne chłodzenie , albo płyn uciekał Ci juz przedtem i nie zauważyłeś , albo masz cos przytkane i jest zły obieg płynu chłodniczego

: wt sty 01, 2008 13:46
autor: waldek1981
Czuć że wąż przy pompie wody na w sobie płyn, ale z góry ten co idzie z chłodnicy do silnika puściutki a płyn w zbiorniczku jest, wydaje mi się że chyba puściła nagrzewnica i obiegu niebyło wiec wentylator od chłodnicy niezałączył się. CHODZI O SILNIK 1.8 :dol: :otepienie: :otepienie: :otepienie: ]

: wt sty 01, 2008 13:48
autor: miś fazi
nie masz innego wyjścia tylko nalać płynu , zapalic samochód i obserwować , coś sie musi pokazać

: wt sty 01, 2008 14:18
autor: Marko83
Na probe lepiej zalac woda, przez chwile nic sie nie stanie

: wt sty 01, 2008 15:29
autor: waldek1981
Zalałem Płyn no i co się okazało! Przy zwroście tenperatury silnika wentylator nie załączył się a płyn wyciekł kanałami od nadmuchu dmuchawy ( na dole pod deską rozdzielczą ) te kanały co dmuchają na nogi.
Zmasowałem przewody od czujnika chłodnicy i wentylator załączył się na dwa biegi szybkie i trzoszke wolniejsze obroty tak jak kolega wcześniej pisał. Wiec dochodzę do wniosku że nagrzewnica uszkodziła się i przy okazji czujnik od chłodnicy ( ten od stony kierowcy ).

: wt sty 01, 2008 18:43
autor: krzysiek82
Wymiern nagrzewnice (niestety z tym jest troche zabawy :( ) kup oryginalny czujnik temp w chłodnicy i nie powinieneś mieć więcej takich problemów. Korek wlewu płynu także kup oryginalny zamiennik rozsypał mi się szybko.