Strona 1 z 2
Stuki przy ruszaniu pomozcie
: wt sty 01, 2008 08:33
autor: IGI84
Witam mam problem z golfem mk2 silnik 1.3 gaznik 89r skrzynia 5-cio biegowa problem tkwi w stukaniu a w zasadzie w 1 puknieciu przy ruszaniu i wtedy gdy szarpne autem przy jezdzie najmocniej slychac to przy lewym przednim kole jakby metal o metal puknol jest to dosc glosne, przegoby wymienione tak jak swoznie i koncowki drazkow naprawde niewiem co moze byc przyczyna takiego "pukniecia" pomozcie
: wt sty 01, 2008 10:09
autor: Duber
zostajaj tuleje na wachaczach,wez kawalek breszki jedz na kanal i wachacz troche na boki wyginaj i obserwuj tuleje czy sa wybite.mi kiedys pukal wewnetrzny przegub,wez go do rek i sprawdz czy niema luzow.
: wt sty 01, 2008 11:56
autor: Mis
u mnie bylo jedno stukniecie podczas hamowania i jedno podczas ruszania. Potem zaczelo stukac przy skrecie w lewo... okazalo sie, ze nakretka mocujaca belke pod silnikiem sie ukrecila, i sruba miala duzy luz i przez to belka pod silnikiem sie ruszala, powodujac stuki.
Musisz pojechac na kanal, i sprawdzic wszsytkie srubki w podwoziu, wahacze, sworznie, lozysko amortyzatora
: wt sty 01, 2008 12:06
autor: IGI84
Powiem tak ze wymienione sa swoznie wachacza, drazki kierownicze, lozyska amortyzatora, kolumny mcpercona (amortyzatory) chamulce (tarcze, klocki) sproboje z tymi tylejami na wachaczach a moze wiecie czy jest jakis zestaw regeneracyjny czy tez trzeba kupic cale wachacze?? z ta belka tez sprawdze.
: wt sty 01, 2008 12:29
autor: Mis
IGI84 pisze:e czy jest jakis zestaw regeneracyjny czy tez trzeba kupic cale wachacze??
nie kupuje sie sie calych wahaczy tylko tuleje. Wsadz lyzke lub plaski pret pod wahacz i sprawdz czy nie ma luzu nadmiernego lub nie puka
: wt sty 01, 2008 17:55
autor: Lolek1333
a czy stuka ci tylko wedy gry ruszasz do przodu czy do tylu tez ci tak stuka?
: wt sty 01, 2008 18:37
autor: IGI84
tylko i wylacznie do przodu to jest jedno pukniecie gdy wystawilem glowe za okno to tak jakby metal o metal i chyba z 2 stron ale z prawej jakby slabiej badz to tak niesie czuc to jak sie rozchodzi po podwoziu
: śr sty 02, 2008 09:23
autor: martinos1975
Według mnie masz do wymiany dolne tuleje w przednich wachaczach do wymiany, ja tak miałem w golfie 3. Najgorsze jest to że po ich wymianie mogą ci wytrzymać rok. Najlepiej nie żałować i kupić nowe wachacze bo orginalnie zatopione tuleje w wachaczu wytrzymują długo. Kosz dobrych gum to koszt gdzieś ok 50 zł , a wachacz ok 125 zł
Pozdrawiam
: śr sty 02, 2008 13:21
autor: Maćkooo
Witam
Ja się przyczepie do amortyzatorów. Kto ci je wymieniał, zobacz jak wygląda śruba dokręcająca od góry czy nie popuściła. Sprawdź obie dolne. Może to tutaj leży przyczyna. Jestem osobiscie zdania że tuleje wahacza sa w golfach 2 dosyć trwałe. Sprawdz to co napisałem.
: śr sty 02, 2008 19:49
autor: IGI84
Maćkooo pisze:Witam
Ja się przyczepie do amortyzatorów. Kto ci je wymieniał.
Do Twojej wypowiedzi sam je wymienialem sam odkrecilem sam rozmontowalem sam zamontowalem i skrecilem tak jak pozostale elementy w samochodzie czyli swoznie wachacza koncowki drazkow przegoby pasek rozrzadu komplet hamulcow czyli tarcze klocki bebny szczeki i tu napewno fuszery nie odwalilem a lozyska amortyzatora przeniego tez wymienilem
martinos1975 dzisiaj sprawdzalem te gumy sa luzy ale to nie to ten stukot jest jakby metaliczny nie gluchy jakby w skrzyni cos bylo.
poduszki silnika i skrzyni wporzadku
to nie jest tak ze zaraz jak zaczyna sie slizg sprzegla to sie dzieje to jest tak jakby w polowie miedzy popuszczaniem sprzegla z wysprzeglenia a calkowitemu zasprzegleniu puzniej juz tego niema pozdro
: czw sty 03, 2008 09:43
autor: martinos1975
U mnie też tak było zaraz po wymianie dolnych tulej i przejechaniu kilku kilometrów przyruszaniu i chamowaniu słyszalny był pojedyńczy stuk. Sprawdzałem całe zawieszenie i się wkużyłem pojechałem na stację diagnostyczną okazało się że był luz na tuleji.
: czw sty 03, 2008 16:44
autor: toffic
Nie chce cię martwić ale ja taki odgłos mi wygląda na rozwalony mechanizm róznicowy. Jak jedizesz i szybko zdejmiesz noge z gazu tez tak puka?? tzn raz powinno puknąć
: czw sty 03, 2008 20:49
autor: IGI84
toffic pisze:Nie chce cię martwić ale ja taki odgłos mi wygląda na rozwalony mechanizm róznicowy. Jak jedizesz i szybko zdejmiesz noge z gazu tez tak puka?? tzn raz powinno puknąć
wlasnie nie tylko i wylacznie przy ruszeniu badz jak na wolnych obrotach mu depne ze az szarpnie to wtedy tez przy puszczaniu z gazu i chamowaniu nawet przy ruczaniu do tylu nic nie puka tylko i wylacznie przy ruszaniu na 1 jak mocniej rusze to slychac jak tak powoli jak dziadki cinquecento to tez nic nie puka tylko tak jak powiedzialem jak mocniej rusze czyli normalnie wiec naprawde jestem w kropce wachacze maja luzy ale nie az takie zeby tak walilo poduchy ok soznie ok koncowki drazkow ok amortyzatory ok lozysko amortyzatora ok przegoby ok wiec niewiem, heh jak mowisz ze to moze byc mech. roznicowy to sie nie martwie mam 2 caly komplet silnik i skrzynie z tym ze mam 5 a zapasowa mam 4 niewiem czy by pasowal :p pozdro
: czw sty 03, 2008 21:42
autor: tursky
25 zl te lepsze, tanich nie kupuj mowa o tulejach oczywiscie