Strona 1 z 1

metalowa rurka chłodzenia zardzewiała i przecieka.... pomocy

: ndz gru 30, 2007 16:54
autor: benekxy
Witam... mam problem z golfem II, mianowicie metalowa rurka z układu chłodzenia po prawej stronie silnika patrząc z przodu na silnik jest zardzewiała i gdy jest gorący silnik to wylewa się z niej płyn i paruje.. czy mogę tą metalową rurkę wymienić na gumową?? albo gdzie mogę kupić taką rurkę ?? bądź też słyszałem że są płyny które zatykają dziury i uszczelniają układ.. czy to działa i pomoże ?? pozdrawiam...

: ndz gru 30, 2007 17:08
autor: Mis
benekxy pisze:na gumową?

ona po to jest metalowa, poniewaz dotyka goracego silnika. Nie wsadzaj tam gumowej chyba ze ja jakos odsyniesz i unieruchomisz aby sie guma nie stykala z rozgrzanym zeliwem

benekxy pisze:bądź też słyszałem że są płyny które zatykają dziury i uszczelniają układ.. czy to działa i pomoże ?? pozdrawiam...
tata kiedys chcial w ten sposob uszczelnic chlodnice ale za wiele to nie pomoglo. Lepiej jest wymienic ta rurke, zwlaszcza, ze koszt nie bedzie bardzo wysoki, jak zaniesiesz ta swoja rurke do jakiegos speca od rur aby nowa tak fikusnie powyginal

: ndz gru 30, 2007 18:09
autor: Marcinelli
jak bardzo Ci leci ten płyn? u mnie była spawana i tez zaczęła przeciekac na spawie delikatnie i zalałem do układu chłodzenia srodka STP do uszczelniania chłodnic i pomogło, spróbuj

: ndz gru 30, 2007 18:27
autor: benekxy
no jako tak to nie wycieka bo nie widzę żeby gdzieś z niej kapało.. ale jak sie zagrzeje to w całości na prawie całej długości rurka ta "paruje" wiec w kilku miejscach muszą być delikatne przecieki.. myślisz ze pomoże te coś do uszczelniania?? czy lepiej wymienić??

: ndz gru 30, 2007 18:47
autor: Paweł Marek
Coś ty nic nie syp, to jest skutek korozji i musisz taką rurkę wyrwać gdzieś na szrocie, albo po polskiemu: sztukowanie wężem gumowym albo lutowanie miedzianych rurek do centralnego.

: ndz gru 30, 2007 22:14
autor: benekxy
no to raczej wymienie ta rurke.. tylko mam jeszcze pytanie.. czy jak już ją wymienie i będzie w miare wszystko ok.. to można wsypać to coś żeby ogólnie uszczelnić układ czy nie ma to sensu i niepotrzebnie się zatyka chłodnice ??

: ndz gru 30, 2007 22:21
autor: Paweł Marek
nie ma sensu, to jest partacka robota, chłodnicy raczej nie zatka ale są ukladzie chłodzenia cienkie miejsca typu odpowietrznik, nagrzewnica, podgrzewacz gaźnika i te mogą się zatkać. Ja już sobie ra taki kłopot zrobilem w jetce sterej, więcej go nie powtórzę.
To co cieknie trzeba naprawić lub wymienić, nie są to jakies wielkie koszta.

: ndz gru 30, 2007 22:30
autor: andrzej9876
mozna kupic taka rurke nowa, w niektorych sklepach jest z nia problem ale ogolnie jest dostepna, tylko jak dobrze pamietam to nie zatania ona byla, cos chyba kolo setki :crazy: powyginac mozna ale zauwaz ze ona ma tam kilka wypustek, zrobic identyko to za material i robocizne zaplacisz tyle co za fabryczna, zorientuj sie w sklepie, ja u siebie tez bede musial niedlugo wymienic, daj znac jak zrobiles i ile kosztuje u ciebie w miescie taka rurka

: pn gru 31, 2007 01:14
autor: t-tas
w FOTA kupiłem taką rurkę do 1.8 GU za 50 złotych- nówka, śliczniutka, podejrzewam, ze w 1.6 jest taka sama-sam się zdziwiłem bo mówię-ile taka rurka kosztuje i na kiedy może być, a koleś mówi, ze na półce leży i miałem od ręki
a jak rurka poci się na długości to jest już po prostu przegnita-jak zdejmowałem starą z silnika to króciec do zbiornika wyrównawczego praktycznie nie istniał

: pn gru 31, 2007 03:29
autor: maniek128
Witam. miałem ten sam problem. metalowy przewód zastąpiłem gumowym,a trójniki zrobiłem miedziane. To że dotyka bloku silnika nic nie szkodzi, bo nie jest on bardziej rozgrzany niż temperatura płynu chłodzącego. Pozdrawiam.

cdn...

: pn gru 31, 2007 06:39
autor: czarna małpa
Marcinelli pisze:jak bardzo Ci leci ten płyn? u mnie była spawana i tez zaczęła przeciekac na spawie delikatnie i zalałem do układu chłodzenia srodka STP do uszczelniania chłodnic i pomogło, spróbuj
Za jakis czas bdziesz pisał posty że ogrzewania niemasz,nagrzewnica sie zapcha i będziesz miał problem.Ja bym nic nielał do układu,nagrzewnica jest delikatna,ma małe kanaliki,może sie pozapychac.Lepoiej jest wymienić ta rurke,niebędziesz miał pózniej problemów.Pozdro all.

: pn gru 31, 2007 10:27
autor: misiek
benekxy bez problemu da się ją wykonać z rurek miedzianych na wzór tej stalowej, co do uszczelniaczy układów to żadnych proszków - jeżeli już to w płynie (foto) ale to jest ostateczność - w przypadku nagłej awarii i małego wycieku

Obrazek

: pn gru 31, 2007 12:08
autor: robertto84
t-tas pisze:w FOTA kupiłem taką rurkę do 1.8 GU za 50 złotych- nówka, śliczniutka, podejrzewam, ze w 1.6 jest taka sama-sam się zdziwiłem bo mówię-ile taka rurka kosztuje i na kiedy może być, a koleś mówi, ze na półce leży i miałem od ręki
a jak rurka poci się na długości to jest już po prostu przegnita-jak zdejmowałem starą z silnika to króciec do zbiornika wyrównawczego praktycznie nie istniał
Ja miałem niedawno to samo - pęknięta rurka i przy gorącym płynie wyciek. Problemów z zakupem nie miałem bo w sklepie było ich pełno tylko że właśnie...cena, aż mnie zamurowało. Ja za nią zapłaciłem 65 zł ale jak się później przyjrzałem to troszeczkę spawania, wyginania, itc. było przy tym.

..

: śr sty 02, 2008 22:47
autor: ponczek
panowie jakies 3-4 tygodnie temu kumpel od ktorego kupilem gorfine zamrozil go i wlasnie ta rurka mi walnela koszt tej rurki w inter carsie to jedyne 67zlotych z 40% znizka;/ moze przeplacilem ale na jakos taniej nie moglem jej donalezdz..