Strona 1 z 2

Problem z hamulcem

: sob gru 29, 2007 15:44
autor: jgkurczak
Witam wszystkich :) Mam problem ze swoim golfem. Jakiś czas temu zauważyłem że prawe tylne koło jest zablokowane. Raz jak wróciłem z miasta tarcza była cała czerwona. Dzisiaj wziąłem się za to. Poluzowałem śruby, zdjąłem zacisk i wyjąłem tłoczek. Wszystko posprawdzałem nasmarowałem. I niby było wszystko ok jak złożyłem, ale jak wyciągnąłem tłoczek to zacząłem tracić płyn hamulcowy, trochę go ubyło za nim skręciłem hamulec. Podpompowałem ciśnienie pedałem hamulca odpowietrzyłem odkręcajac ten zaworek na zacisku i odpaliłem auto. Pedał był miękki i do samej podłogi doszedł ale jak kilka razy nacisnąłem to był już w miarę twardy. Ruszyłem z miejsca i zonk ! Podczas jazdy mam hamulec strasznie miękki i muszę go nieźle wcisnąć żeby zatrzymać auto.

Co jest nie tak ? Hamulec po kilka nacisnieciach w miejscu jest twardy zaczynam jechać i jest miękki. Do tego jak naciskam hamulec na postoju to silnik dziwnie reaguje zaczynają mu obroty mu świrować tzn trochę słabną tak jakby nie wiem tracił z jeden z cylindrów.

Płyn hamulcowy kupiłem nowy i dolałem do zbiorniczka bo sporo płynu straciłem.
Przypomnę również że samochód posiada 4x tarcze.

: sob gru 29, 2007 15:48
autor: prezesik25
hamulce odpowietrza się na zapalonym silniku

: sob gru 29, 2007 15:56
autor: Marioo
po piewrsze odpowietrzyc musza 2 osoby razem jedna pompuje druga odpowietrza, po drugie blokowac kolo moze ci hamulec reczny.
Nie trzeba odpowietrzac na odpalonym silniku.

: sob gru 29, 2007 15:58
autor: grandi
Chcesz powiedzieć że odpalasz slnik i odkręcasz zaworki? wiesz jakie jest ciśnienie wtedy? ja osobiście się z tym nie zgadzam ale może się myle niech inni się wypowiedzą.

: sob gru 29, 2007 15:59
autor: jgkurczak
No to właśnie odpowietrzałem na zgaszonym i odpalonym. I za kółkiem kumpel pompował a ja odpowietrzałem. No chyba że coś źle robimy. Jak poprawnie odpowietrzyć układ hamulcowy, ten zaworek trzeba całkowicie wykręcić czy tylko delikatnie poluzować ? Bo ja go delikatnie poluzowałem...

A silnik czemu wariuje jak sie naciska pedał hamulca ?

: sob gru 29, 2007 16:04
autor: plazma
jgkurczak pisze:A silnik czemu wariuje jak sie naciska pedał hamulca ?
jeżeli wspomaganie hamulców masz połączone wążykiem z kolektorem ssącym to może coś tam jest nieszczelne i zasysa sobie lewy tlenik:). u mnie był całkiem pękniety ale nie można było tego zobaczyć tylko jak pościskałem wszystko poruszałem to znalazłem( ale nigdy bym o tym nie pomyślał) :bigok:

: sob gru 29, 2007 16:06
autor: grandi
Witam.
Potrzebna ci będzie pomoc drugiej osoby.Płyn nowy DOT 3 ponieważ dobrze by było go całęgo wymienić i nie mieszać z tym starym co się jeszcze w układzie znajduje.
Wlej do zbiorniczka przy pompie pełno płynu.Zacznij od popuszczenia odpowietrznika przy najdalszym kole od pompy hamulcowej.Jak go popuścisz na jego końćówkę naciąg wężyk przezroczysty taki do paliwa a drugi koniec wężyka zanuż w butelce do której będzie spływał przepompowywany płyn.Jedna osoba siedzi w kabinie i naciska pedał hamulca 3 razy i trzyma nie puszcza a ty gdy ona napompuje te trzy razy i trzyma popuszczasz ten odpowietrznik wówczas płyn wypływa pod ciśnieniem pedał wpada do podłogi ty zaktęcasz odpowietrznik i teraz ta osoba może ponownie trzy razy naciśnąć pedał hamulca i trzymać a ty ponownie popuszczasz odpowietrznik .Wykonujecie to tyle razy aż płyn będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.Pamiętaj aby płynu nie zabrakło w zbiorniczku.
Następnie to samo należy zrobić z pozostałymi kołami pamiętając o zasadzie że kolejność kół przy których to robimy jest taka tył prawy potem lewy następnie przód prawy i lewy.
Pozdrawiam

link z stronki

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic269137.html

Ja zawsze odpowietrzam na zgaszonym silniiku czynność powtarzam po 24 h dlatego że odpowietrzy się układ sam jeszcze grawitacyjnie

: sob gru 29, 2007 16:22
autor: plazma
grandilodz pisze:Płyn nowy DOT 3
wydług mnie dot 3 jest to bębnów a kolega powinien kupić dot 4 do układów z tarczami jeśli sie nie myle

: sob gru 29, 2007 16:43
autor: Szosownik
plazma pisze:
grandilodz pisze:Płyn nowy DOT 3
wydług mnie dot 3 jest to bębnów a kolega powinien kupić dot 4 do układów z tarczami jeśli sie nie myle

pewnie że DOT 4
:bajer:
dla pewności sprawdziłem

: sob gru 29, 2007 18:29
autor: jgkurczak
Dzięki wielkie :okej:
Mam tylko pytanie bo płyn hamulcowy mam DOT 3 i na nim jest napisane że do hamulców tarczowych oraz bębnowych. No więc jak ? Nie może na tym śmigać ? Ile tam tego płynu wchodzi bo buteleczka ma 0,5 litra

: sob gru 29, 2007 18:39
autor: danioo
wydług mnie dot 3 jest to bębnów a kolega powinien kupić dot 4 do układów z tarczami jeśli sie nie myle
A jak jest jak ktoś ma z przodu tarcze a z tyłu bębny?
Co ma lać 2 płyny??

: sob gru 29, 2007 18:41
autor: flatron316
jgkurczak pisze:Mam tylko pytanie bo płyn hamulcowy mam DOT 3 i na nim jest napisane że do hamulców tarczowych
Obojętnie jaki nie wolno było kiedyś tylko mieszać organicznych z syntetycznymi czyli R-3 z DA-1 (ale chyba już się DA nie produkuje)
Każdy jest dobry niemniej jednak na zbiorniczku płynu masz napisane jaki płyn lać (tzn traktuj to lajtowo raczej-chyba to co zalał producent-widziałem samochody z napisem np "only MOBIL" takjakby zalanie innego oleju mogło zepsuć silnik)
Ale jak cię to uspokoi to sprawdz co pisze na zbiorniczku płynu i to wlej

: sob gru 29, 2007 18:46
autor: Szosownik
u mnie w mk3 była naklejka na zbiorniczku DOT 4
a jak masz zalany DOT 3 to dolej DOT 3
w czym problem

: sob gru 29, 2007 19:21
autor: Kisiel
do Mk leje sie DOT4 a gdy jest ABS to nawet DOT5.1, objawy ktore opisujesz ewidentnie przy zle odpowietrzonym ukladzie
jgkurczak, musisz odpowietrzyc dokladnie wszytskie koła w kolejnoisci jaiej napisal grandilodz