Strona 1 z 2
Auto nie do jazdy po wyważeniu opon
: sob gru 29, 2007 10:20
autor: mpendzik
Witam
Wczoraj zamieniłem koła tył z przodem i dałem koła przednie do wyważenia...
Przed tym wszystkim było w miarę dobrze - lekko ściągało auto na prawo ale były jakieś stuki. Podejrzewałem któreś koło, więc zamieniłem.
Teraz stuki jakby ustały, ale za to kierownice mam skręconą w lewo a samochód jedzie prosto. Po przekroczeniu 60 km/h ciężko jest panować nad autem.
I teraz moje pytanie - czy zbieżność + ustawienie kątów załatwi ten problem - pytam bo jeszcze jej nie robiłem...
Pozdrawiam
: sob gru 29, 2007 10:26
autor: PiCiA88
a jak wczesnie jezdziles to zbieralo ci opony... tzn czy robily sie lysawe od srodka? jezeli tak to zbierznosc...
: sob gru 29, 2007 10:28
autor: karol450
zobacz czy nie masz luznych koncowek drozkow kierownicy, zbieznosc raczej nie ma nic do tego ze autem zuca
: sob gru 29, 2007 10:28
autor: mpendzik
Nie zauważyłem takiego "efektu"
: sob gru 29, 2007 10:31
autor: dziejo
czy masz jednakowy profil opon????
: sob gru 29, 2007 10:38
autor: PiCiA88
kolega
karol450, moze miec racje alebo kola masz niedokręcone
: sob gru 29, 2007 18:14
autor: mpendzik
posprawdzam drążki - dzięki wielkie - ale przed wyważeniem było w miarę... a teraz lipa
Pozdr.
: sob gru 29, 2007 18:43
autor: PiCiA88
no to skoro wczesniej bylo ok to nie sadze zeby to jednak byly drazki ale moge sie mylic bo przeciez przy wywazaniu nie rusza sie drazków... moze cisnienie w oponach ?? za malo luftu i to dlatego ale jezeli u wulkanizatora byles to powinien je dobrze napompowac ja bym Ci radzil jechac jeszcze raz niech srawdzi to wywazenie jeszcze raz... nic innego nie przychodzi mi do głowy
: sob gru 29, 2007 18:51
autor: _KUBA22_
a moze jakas felga jest krzywa, albo cos z opona, jedz do innego wulkanizatora i daj kola do sprawdzenia, bo nieraz wywazenie nic nei da jak kolo bije w pionie, ale to juz wulkanizator widzi i powinien cie poinformowac o tym
: sob gru 29, 2007 18:51
autor: Dzaba83
mialem podobnie jak ty kupilem 4 oponki pirelli u wulkanizatora i po wyjechaniu zaczelo sciagac w jedna strone i po dlugim dochodzeniu okazalo sie ze na jednej oponie z przodu bylo inne oznaczenie opony, na jednej bylo V na drugiej teraz juz nie pamietam i po przerzuceniu jej na tyl bylo ok ( a bierznik ten sam i tej samej wysokosci )
: sob gru 29, 2007 19:05
autor: kukiz18
teraz mnie zaskoczyliscie, czyli wulkanizator jak wywaza kola to sprawdza tylko bicie boczne??? a nie bicie w pionie?? Byłem u dwoch wulkanizatorow, i wywazali mi kola, za kazdym razem auto sciaga w lewo, zawieszenie bylo sprawdzane i jest ok, nie tnie opon, czyli jest mozliwos ze kolo bije w pionie??? da sie to jakos wyczuc?
: sob gru 29, 2007 21:32
autor: mpendzik
No właśnie felga która wcześniej była z przodu a obecnie jest z tyłu może być troszkę skrzywiona , ale jak była na przodzie to auto się tak nie zachowywało - możliwe że jeśli teraz jest na tyle to tak dziwnie rzuca autem.
A najbardziej dziwi mnie ta skrzywiona kierownica - dosyć ostro w lewą stronę - wczesniej była lekko na prawą... już nic nie rozumiem - co ma wyważanie do pozycji kierownicy
O co może z tym chodzić - czyżby wulkanizator źle użył podnośnika i coś uszkodził??
PozDr.
: sob gru 29, 2007 21:36
autor: Paweł Marek
mpendzik pisze:czyżby wulkanizator źle użył podnośnika i coś uszkodził??
po prostu założyłeś nierówno zdarte opony, normalny objaw. Kierownicę możesz zdjąć i założyć jak należy. A przy okazji zrób całą geometrię jak należy, wtedy po założeniu nowych opon wszystko będzie ok, najwyżej będziesz musiał kierę znów ustawić. Pod jednym warunkiem, że auto nie było bite w bok i niema naruszonej płyty podłogowej.
: sob gru 29, 2007 21:41
autor: mpendzik
W poniedziałek zrobię zbieżność + ustawienie kątów
i zobacze co i jak....
Dziękuję