Strona 1 z 1

Ubyte płynu chłodżącego

: sob gru 29, 2007 03:43
autor: grandi
A więc szukałem na forum ale nie znalazłem , sprawa wygląda tak kupiłem golfa minimalnie na na jakiś czas musiałem troszkę dolać wody z przyjściem zimy zauważyłem że ubywa mi strasznie wody w zbiorniczku wyrównawczym jak zaleje do max na miarce przejadę z 1000 km to mam moniżej minimum trochę przed tem tego nie było co do uszczelki pod głowicą to chyba raczej nie bo jak go zalałem ostatnio na wymianie nie więcej niź max przy sprawdzanu po 5 tys spadło mi poziom oleju pomiędzy min a max przed tem też mu lałem olej od wymiany do wymiany , teraz musiałęm mu uzupełnić troszczeke ale zima w końcu marwi mnie ten płyn chłodzacy co jest grane? patrzyłem niby ngdzie nie cieknie.

: sob gru 29, 2007 03:50
autor: prezesik25
grandilodz pisze:jak zaleje do max na miarce przejadę z 1000 km to mam moniżej minimum
jak zalejesz na max lub więcej to podczas jazdy nadmiar płynu i tak wyleci przez otwór wyrównawczy w zbiorniczku.
Wyciek jest ciężko zlokalizować, gdyż płyn szybko odparowuje, ostatnio o tym pisałem:

Można je sprawdzić w następujący sposób:
- przyszykować dość duży arkusz tektury (wielkości maski lub komory silnika)
- rozgrza ć auto (przejechać się nim odcinek drogi, aby temperatura doszła do 90 st.
- przyjechać autem i stanąć od razu na tekturze (silnik i chłodnica ma się znajdować nad tekturą)
- poczekać chwilę, wyciągnąć tekturę spod silnikka i sparwdzić, czy jest gdzieś nakapane płynem
- zlokalizować w ten sposób nieszczelność układu

: sob gru 29, 2007 04:23
autor: grandi
Nigdy tego nie przekraczało max i nie było tego bym widział jak płyn mi się leje dzięks czekam na dalsze propozycje i uwagi

: sob gru 29, 2007 10:55
autor: Kisiel
grandilodz pisze:co do uszczelki pod głowicą to chyba raczej nie bo jak go zalałem ostatnio na wymianie nie więcej niź max przy sprawdzanu po 5 tys spadło mi poziom oleju pomiędzy min a max przed tem też mu lałem olej od wymiany do wymiany
to nie jest wyznacznik zeby wyeliminowac uszczelke, uszczelka moze byc "walniete" w miejscach kanalow wodnych i wlasnie ubywac Ci plynu przez to ze sie spala, czarniejszy scenariusz to pekniety blok, ale najpierw musisz weliminowac nieszczelnosc ukladu chlodzenia tak jak pisal prezesso, chociaz i ten sposob moze niekoniecznie przyniesc rezultaty, slyszalem o jakims proszku, barwniku ktory sie dosypuje do plynu i potem dokladnie widac wyciek plynu np na chlodnicy

: sob gru 29, 2007 10:57
autor: Damian-jg