Strona 1 z 2

wałek pośredni silnika

: pt gru 28, 2007 18:44
autor: rjxt
Już od dłuższego czasu coś delikatnie dzwoni w okolicy wałka pośredniego-podejżewam zużycie panewki wałka. Czy ktoś z was wymieniał już ten element? Proszę o porady i w miarę możliwożliwości rysunki techniczne, zdjęcia.Nagradzam punkcikami.Pozdrawiam :food:

: pt gru 28, 2007 18:53
autor: krzysztof w
To mogą być oznaki zużycia sie łożyska oporowego. Czy po wciśnięciu sprzęgła sie odzywa głośniej? Oczwiście moge sie mlić.

wałek

: pt gru 28, 2007 18:59
autor: rjxt
Z wciśniętym sprzęgłem, czy bez efekt jest ten sam.Dodam tylko, że rzecz dzieje się tylko przy dobrze rozgrzanym silniku.

: pt gru 28, 2007 19:02
autor: prezesik25
U mnie gwiżże przy zimnym silniku i ucicha przy rozgrzaniu się.

Przerywane gwizdy słychać podczas pouszczonego sprzęgła na luzie i na biegu, gdy wcisnę sprzęgło gwizd po chwili ucicha.
Jeżdżę tak już rok czasu (40 tys. km) i gwizdy słychać przy niższych temperaturach (jesień, zima, wiosna).

Podejrzewam łożysko oporowe u siebie i u kolegi też.

: pt gru 28, 2007 19:03
autor: krzysztof w
Czy jest jakaś odczuwałna różnica przy wbijaniu biegów? Ciężej czy coś?

: pt gru 28, 2007 19:03
autor: prezesik25
krzysztof w pisze:Czy jest jakaś odczuwałna różnica przy wbijaniu biegów? Ciężej czy coś?
u mnie chodzi lekko

: pt gru 28, 2007 19:20
autor: krzysztof w
Rjxt jeśli biegi wchodzą dobrze i nic nie zgrzyta to możesz latać dalej aż do momentu jak cos sie naprawde zacznie dziać. U mnie w Corrado powoli padało sprzęgło. Polatałem jeszcze troche aż zaczeły zgrzytać biegi. W twoim przypadku wymiana łożyska oporowego nie jest kosztowna. Koszt rzędu 100zł. Najgorsze jest wyjęcie skrzni. TRzeba sie naszarpac a jak nie masz kanału tak jak ja to wspólczuje.

: pt gru 28, 2007 19:31
autor: Paweł Marek
rjxt pisze:Już od dłuższego czasu coś delikatnie dzwoni w okolicy wałka pośredniego
chodzi ci o wałek pośredni silnika? Skąd tak dokładnie podejrzewasz co to dzwoni?

wałek

: pt gru 28, 2007 19:45
autor: rjxt
Chodzi o wałek pośredni silnika. Wymieniałem już(niepotrzebnie z resztą) rolkę napinającą rozrządu, alternator gdyż myślałem że w nim zacierają się łożyska,pompę wody i wkońcu pozostał już tylko wałek pośredni silnika z którego wyrażnie dochodzą cykliczne dżwięki podobne do zacierającego się łozyska występujące tylko przy rozgrzanym silniku.

: pt gru 28, 2007 19:55
autor: Paweł Marek
wszystko się niby może zepsuć, ale o wałku pośrednim nie słyszałem. Napędza on pompę oleju, może z niej te dźwięki. Wałek jest w panewkach, mógłbyś zdjąć rozrząd i przynajmniej sprawdzić ręką czy mu się luz osiowy nie zrobił, ale szczerze wątpię. Bardziej bym w tej okolicy podejrzewał pompę wody, albo wspomagania, a to wykluczyłbyś ścigając na chwilę ich paski przy rozgrzanym silniku

wałek pośredni silnika

: sob gru 29, 2007 14:43
autor: rjxt
Proszę o więcej wskazówek :bigok:

[ Dodano: 31 Gru 2007 18:04 ]
Proszę o dalsze wskazówki :bigok:

[ Dodano: 31 Gru 2007 18:09 ]
Proszę więcej wskazówek

: ndz cze 22, 2008 00:42
autor: Romek84_44
kolego mam to samo u siebie. Tak mnie to drażniło że aż wymieniłem silnik na inny ale coż w tym drugim to samo się dzieje aż mnie diabli biorą. Ja też mysle ze to cos z wałkiem pośrednim będzie>

Może ktos się wypowie na ten temat jeszce wiem że 1.8 ABS tak właśnie maja ze lubi dzwonić jak sie silnik rozgrzeje

: ndz cze 22, 2008 09:29
autor: elektro232
Moja propozycja jest taka:
skoro nie wiadomo co stuka/dzwoni to weż stetoskop (słuchawki lekarskie) i przyklej do niego kawałek drwienka tak zeby zakryło całą słuchawke np tasmą izolacyjną bo wtedy się stetoskop n ie uszkodzi i osłuchaj ten silnik. W miejscu gdzie będzie to slychać najbardziej prawdopodobnie leży przyczyna dzwonienia. Drewienko jest obowiązkowe bo jak przyłożysz stetoskop bez drewienka do pracującego silnika to ci bębenki popekają.

Tego sposobu nauczyli mnie w szkole a uczył mnie główny mechanik Zasady -kierowcy rajdowego. Wielokrotnie tym sposobem uniknołem niepotrzebnych rozbiórek silnika.

Jesli nie masz stetoskopu mozesz urzyć drewnianego sztyla z młotka. Jeden koniec do motoru drugi do ucha. mało to wygodne i nie poręczne bo wszędzie nie dojdziesz ale czasem się niema wyjscia. :grin:

: ndz cze 22, 2008 10:01
autor: rjxt
Romek84_44 pisze:kolego mam to samo u siebie. Tak mnie to drażniło że aż wymieniłem silnik na inny ale coż w tym drugim to samo się dzieje aż mnie diabli biorą. Ja też mysle ze to cos z wałkiem pośrednim będzie>

Może ktos się wypowie na ten temat jeszce wiem że 1.8 ABS tak właśnie maja ze lubi dzwonić jak sie silnik rozgrzeje
Witam ja bynajmniej jestem pewien co do tego, że przyczyną jest wałek pośredni silnika.Wykluczam alternator, pompę wody i pompę wspomagania, bo pozdjęciu pasków na rozgrzanym silniku nadal jest to samo.Wymieniłem już panewkę przednią wałka pośredniego(zdjęcie),niestety bez rezultatu, gdyż przyczyna tkwi w panewce tylniej-to tam to żężęnie o charakterze obrotowym.Aby się tam dobrać trzeba by wyjmować silnik a potem wał korbowy razem korbowodami i tłokami dużo roboty, choć jestem już u kresu sił to w niedalekiej przyszłości zabiorę się za to. Obrazek
Aby nie podważać tego co napisałem dodam,że rolka napinająca pasek rozrządu nowa, zaś aparat zapłonowy wymieniony a stetoskop ewidentnie wskazuje na wałek.