Strona 1 z 1

kody błędów

: pt gru 28, 2007 17:06
autor: jojo32
witam wszystkich po świętach
podłączyłem paska pod vaga i pokazały mi sie takie błędy
16518-brak osprzętu nie związane ze sprzętem -błąd sporadyczny
17972-brak osprzętu nie związane ze sprzętem-błąd sporadyczny
17967-brak osprzętu nie związane ze sprzętem-błąd sporadyczny
561-dopasowanie ustalenie składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji dodawanie-błąd sporadyczny
nie wiem o co w tym wszystkim chodzi czy mógłby mi ktoś z kolegów wytłumaczyć o co w tym wszystkim biega co z tymi fantami zrobić co jest nie tak

: ndz gru 30, 2007 10:42
autor: koczyk
00561 Kontrola dodawania mieszanki
16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1)

: ndz gru 30, 2007 12:41
autor: Marek83
16518 - Sonda lambda lub jej obwód [Na przewodzie sterującym powinno być napięcie 0,1V-1,1V]
00561 - regulacja składu mieszanki 1
17972 - Niskie napięcie przepustnicy [Napięcie na ślizgaczu potencjometru podczas procedury adaptacji było poniżej dopuszczalnego poziomu]
17967 - Drosselklappensteuereinheit-J338
Fehler in Grundeinstellung

: ndz gru 30, 2007 13:29
autor: jojo32
czy te błędy mogły powstać z powodu padającego akumulatora czy szukać innej przyczyny

: ndz gru 30, 2007 15:23
autor: Marek83
Wymień akumulator na nowy jeśli "pada". Przydałoby się wyczyścić sondę i ewentualnie zresetować jej dotychczasowe nastawy z komputera, lub wymienić jeśli niesprawna. Podpiąć pod Vaga i zobaczysz czy coś się zmieni.

http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.98.html

http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje01.htm

: ndz gru 30, 2007 16:43
autor: jojo32
jak czyścić tą sondę jak ją sprawdzić i zresetować a co powiesz o błędzie 17972 co z tym fantem zrobić

: ndz gru 30, 2007 17:20
autor: Marek83
17972 - "zbyt niskie napięcie podczas adaptacji" jest pewnie spowodowane rozładowanym akumulatorem, albo właśnie tym że pada ci on. Może pomogłoby wymienienie akumulatora na nowy i gruntowne czyszczenie przepustnicy wraz z prawidłowa jej adaptacją.
Co do sondy - Jak silnik rozgrzejesz na maksa to podłącz woltomierz + do sondy lambda a - do masy. Wskazanie powinno się zmieniać w zakresie 0,2 - 0,8 V jeśli zmian nie będzie to sonda walnięta. Ale najpierw posprawdzaj czy styki nie są zaśniedziałe.

: ndz gru 30, 2007 17:33
autor: jojo32
dzięki masz jakieś wskazówki jak wyczyścić przepustnice i czym

[ Dodano: 30 Gru 2007 16:41 ]
sorki że cię męczę pytaniami tak na koniec roku ale jak możesz powiedz mi coś więcej o błędach 17967 i00561
żebym miał troszku bliżej do ciebie to porozmawiali byśmy o tym przy piwku

: pn gru 31, 2007 16:41
autor: Marek83
Czyszczenie przepustnicy http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl

Co do pozostałych błędów to radziłbym zająć się sondą i wyczyszczeniem przepustnicy i błędy powinny zniknąć. Sonda jest odpowiedzialna za prawidłową pracę silnika, dostosowaniem mieszanki paliwowej itp.

A co do piwka :pub:

: pn gru 31, 2007 17:46
autor: jojo32
niech ci bozia w czym tam sobie zapragniesz wynagrodzi za pomoc po sylwku biorę się za moją pszczółkę jak dojdę do siebie oczywiście
dziękuje