Strona 1 z 1

Problem z obrotami

: wt gru 25, 2007 13:02
autor: Marek83
Witam.
Mam MK III 1.6 rok 1996, silnik AEE.
Swego czasu wyczyściłem sobie przepustnicę bo wg mnie miałem za niskie obroty. Wszystko było w porządku. Obroty się podniosły, wahały się w granicach 800-900, dzień później już 650-700 tyle ile chciałem.
Po 2 dniach jak wracałem z pracy to zauważyłem wyciek płynu z układu chłodzącego. Okazało się że "poszedł" kruciec ogrzewania. kupiłem na szrocie taki sam, przełożyłem z mechanikiem czujnik temperatury z tego który miałem, termostat (dodam że był nowy, miałem go tydzień czasu), przy okazji wymieniłem bendiks w rozruszniku bo już był fatalny, auto nie chciało odpalić. No i po tych wszystkich robotach auto ześwirowało. Jak go zapalam obroty na zimnym silniku utrzymują się w granicach 1400-1500, Podczas jazdy na biegu jałowym obroty utrzymuję aię na poziomie 1200, jak stanę opadają do 1000, zdarza się że zawieszają się na granicy 2000, wtedy muszę lekko przegazować żeby do 1000 opadły. Na domiar złego gdy silnik jest rozgrzany na obrotach minimalnych zapala mi sie kontrolka oleju. Po nowym roku jestem umówiony u mechanika na VAG.
Co do tego oleju to podejrzewam albo głowicę albo pompa oleju nie wydala.
Ale co z tymi obrotami to nie mam pojęcia.
Za pomoc dzięki wielkie.

: wt gru 25, 2007 13:20
autor: wolfzan
Ten silnik na biegu jałowym ma mieć 650 obrotów i to jest norma. Jeżeli chodzi o skakanie obrotów, to na początku spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut. Ja miałem bardzo podobną przygodę i odłączenie pomogło w moim przypadku. Podpięcie pod VAG-a też na pewno się przyda, zobaczysz czy nie ma błędów. Ten silnik jest dosyć problematyczny: wiem, bo sam taki mam... Napisz jak rozwiążesz problem.

: wt gru 25, 2007 13:26
autor: Marek83
Generalnie to był odłączony 2 razy od prądu po czyszczeniu przepustnicy. Pierwszy raz jak był wyciągany rozrusznik a drugi raz wczoraj, bo siedziałem trochę na forum i czytałem. Może błędem było że nie odłączyłem go zaraz po czyszczeniu przepustnicy?

: wt gru 25, 2007 13:31
autor: wolfzan
Spróbuj jeszcze raz odłączyć, może akurat to coś da. Ile Cię skasował za zrobienie rozrusznika, bo u mnie jest to samo...

: wt gru 25, 2007 13:40
autor: Marek83
100 zł wszystko (części + robota)
PS. Rozumiem że odłączyć obydwie klemy od aku?

: wt gru 25, 2007 14:13
autor: wolfzan
Wystarczy tylko minusową.

: wt gru 25, 2007 14:41
autor: Marek83
Odpiąłem +, ale nic to nie dało. Obroty dalej 950 na rozgrzanym. Wentylator się załączył. Akurat dzisiaj jechał nim mój brat i powiedział że jest trochę słabszy (golf) niż kiedyś.

: wt gru 25, 2007 15:08
autor: wolfzan
Marek83 pisze:Odpiąłem +, ale nic to nie dało. Obroty dalej 950 na rozgrzanym. Wentylator się załączył. Akurat dzisiaj jechał nim mój brat i powiedział że jest trochę słabszy (golf) niż kiedyś.
W takim razie najpierw pod VAG-a, zobaczysz jak sprawa wygląda, potem trzeba będzie szukać dalej.

: sob gru 29, 2007 13:51
autor: Marek83
A czy Vag wykryje ewentualną niewydolność pompy oleju (bo podejrzewam że ona może być przyczyną zapaljącej się kontrolki oleju)
I jeszcze jedno. Co może być przyczyną tego że jak autko się "kula" na luzie nawet bardzo bardzo wolno wo obroty ma 1400 a dopiero jak się zupełnie zatrzyma to spadają do 900