Strona 1 z 2

Płyn do ukł wspomagania kierownicy

: pn gru 24, 2007 15:59
autor: DDR
Był zielony,jest czewrwony "Febi bilstein" Ponoć miałem zalać zielonym znajomy powiedział,jaka jest różnica i czy koniecznie musze go zmienić spowrotem na zielony bo sie coś stanie? czy moge jezdzić na czerwonym ...

: pn gru 24, 2007 17:20
autor: $iwy
nie powinno sie zmieniac... u mnie w A6 po zmianie zielony/czerwony rozszelnila sie pompa od wspomagania...

: pn gru 24, 2007 17:24
autor: Bula88
z tego co mi wiadomo to do VW leje sie zielony

: pn gru 24, 2007 17:27
autor: Adamm
VW leje zielony, ponoc jest gestszy :)

ja mialem jakis zalany, potem troche mi cieklo wiec uzupelnialem czerownym, po czym dowiedzialem sie ze ma byc zielony, zalalem i przestalo ciec ciurkiem :)

: pn gru 24, 2007 17:30
autor: martin
nie wiem jak jest dokładnie ale vw podobno preferuje ten zielony a wiem ze na czerwonym rozne zeczy sie potrafiły dziac :grrr: pompa zaczła dziwne chodzic

: pn gru 24, 2007 18:18
autor: DDR
Ulala,ok dzięki panowie zmienie na greena

: wt gru 25, 2007 19:54
autor: _Sandman_
a jak ten zielony dokładnie się nazywa?? Tzn o co pytać w sklepie ???

: wt gru 25, 2007 20:26
autor: m1chal
Febi M 6162, tu masz ponizej fotke

Obrazek

: sob sty 12, 2008 02:59
autor: DDR
Troche to dziwne dla mnie bo piszecie że rozszczelniają wam sie pompy itp na czerwonym oleju,dziś kupiłem oryginał zielony i zalałem wspomaganie.Zielony jest zdecydowanie rzadszy od czerwonego ... Myślałem że jest gęściejszy

: sob sty 12, 2008 14:48
autor: paulo22
tez mi sie wydaje ze czerwony jest gesciejszy.u siebie mam zielony.podobno w VW,przynajmniej w mk3 leje sie taki kolor plynu jaki kolor ma korek od zbiorniczka od tego plynu.tak mi powiedzial mechanik z aso volkswagena.chyba ze byl w bledzie.pozdro

: sob sty 12, 2008 14:59
autor: PitrekT
paulo22 pisze:podobno w VW,przynajmniej w mk3 leje sie taki kolor plynu jaki kolor ma korek od zbiorniczka od tego plynu.tak mi powiedzial mechanik z aso volkswagena.chyba ze byl w bledzie.pozdro
Nie za bardzo.U mnie korek zbiorniczka płynu wspomagania jest czarny :grin:

: sob sty 12, 2008 15:47
autor: JayT
PitrekT pisze:Nie za bardzo.U mnie korek zbiorniczka płynu wspomagania jest czarny :grin:
U mnie tak samo - ale czarnego płynu nie znalazłem, więc jeżdżę na takim:
Obrazek
bo też ma czarny korek :-)

[GolfmkIV]Problem ze wspomaganiem.

: sob sty 12, 2008 16:20
autor: wojtinho10
Otóż problem jest następujący: gdy skręcam koła na postoju to obroty silnika nie zmieniają się, ale gdy dokręcę na maksa to zaczynają spadać(dzieje się tak zarówno w prawo, jak i w lewo), na postoju w sumie mały problem, ale gorzej jest w trakcie jazdy, tzn. gdy dojeżdżam do krzyżówki wciskam sprzęgło i kręcę kierownicą to auto potrafi zgasnąć :otepienie:
Zajrzałem do zbiorniczka z płynem i okazało się, że jest poniżej minimum(płyn czerwony), kupiłem dziś więc czerwony i zalałem do stanu, ale gdy wracałem do domu problem nie ustał.Sam już nie wiem, czy pompa od wspomagania się *#cenzura#*(ale wtedy chyba wogóle kiera nie chciała by chodzić a ona tylko na maksymalnym skręcie obciąża silnik).Co z tym zrobić ?

Pozdrawiam.
Dodam, że mam silnik 1.4 16V.

: sob sty 12, 2008 16:20
autor: homsky
Ma być zielony płyn , moze byc Febi/Bilstein taki jak pokazał wyzej m1chal
DDR pisze:Troche to dziwne dla mnie bo piszecie że rozszczelniają wam sie pompy itp na czerwonym oleju,dziś kupiłem oryginał zielony i zalałem wspomaganie.Zielony jest zdecydowanie rzadszy od czerwonego .
TU nie chodzi o to czy zielony jest gestszy czy czerwony , ale chodzi o skład chemiczny płynu. Inne płyny niz zalecane przez VAG mogą powodować rozszczelnianie układów hydraulicznych a to dlatego że dodatki zawarte w innych płynach mogą działać agresywnie na uszczelnienia stosowane przez VAG w swojej hydraulice