Strona 1 z 1

Sygalizacja kotrolki oleju - mimo jego odpowiediego stanu

: pn gru 24, 2007 14:23
autor: tolencio
Witam,

Posiadam Golfa III (1992r) 1,8/90 KM :okej:

Mam astępujący prolem.
Podczas normalej jazdy na zestawie wskazików zaczyna pikać i mrugać kontrolka oleju.
Stan oleju jest odpowiedni.
Czujniki ciśnieia wymieione.
Dopiero, gdy przygazuję kontrolka przestaje migać.

Z góry dziękuje za pomoc

: pn gru 24, 2007 14:33
autor: pszczyna
Obawiam się że to mogą być problemy z pompką oleju (przepuszcza i nie podaje odpowiedniej ilości)

: pn gru 24, 2007 14:35
autor: miś fazi
stan oleju możesz mieć dobry , ale mogą być problemy z ciśnieniem oleju

: pn gru 24, 2007 14:36
autor: Acid
Jeśli masz filtr oleju firmy FILTRON to go wymień na inny np. Bosch, champion itp. Bo te filtrona nie trzymają ciśnienia oleju i stąd też takie objawy dają.

: pn gru 24, 2007 21:58
autor: abpel
Acid pisze:Bo te filtrona nie trzymają ciśnienia oleju
skad takie wnioski....problem moze byc przy złym doborze własciwego filtra np byl blad w katalogu filtrona przy doborze filtru do mk3 rok 95 tam byla zmiana samego filtra OP526 i OP526/1 ale jezeli chodzi o sam filtr to sa naprawde ok

: pn gru 24, 2007 23:58
autor: Acid
abpel pisze:jezeli chodzi o sam filtr to sa naprawde ok
abpel, jedne są drugie nie. Było o tym zbyt wiele, żeby teraz poruszać ten temat.

: wt gru 25, 2007 15:11
autor: karol27
Może być równiez problem z uszczelką.Woda w oleju.Masz może masło pog korkiem wlewu oleju ??Jeżeli tak to w misce zgromadziła sie woda.

: czw gru 27, 2007 22:18
autor: Forester
pszczyna pisze:Obawiam się że to mogą być problemy z pompką oleju (przepuszcza i nie podaje odpowiedniej ilości)
tez to obstawiam

: czw gru 27, 2007 22:59
autor: Lewik
Masło moze robić sie równierz przy krótkich przejazdach samochodem kiedy silnik nie jest w stanie odpowiednio sie nagrzac a kontrolka moze swieci bo masz wlany zbyt rzadki olej troszeczke zuzyta pompa oleju nie jest w stanie zrobic odpowiedniego cisnienia na wolnych obrotach

: czw gru 27, 2007 23:04
autor: KAZIUGT
jak posiadalem mk2 to tez mi sie wlanczala kontrolka podsczas jazdy jakie bylo lekarstwo:poprostu filtr oleju!!

: czw gru 27, 2007 23:08
autor: bugalon
tolencio, bylo juz o tym miliony razy. Poszukaj w archiwum. Pikanie swiadczy o tym ze powyzej 2,2 tysiaca obrotow nie masz wymaganego cisienia oleju na wale korbowym. Przyczyny moga byc 4.

1. Uszkodzone zegary (ale zakladam ze jest ok skoro kontrolka gasnie jak przegazujesz)
2. Zapchany uklad odpowietrzenia skrzyni korbowej - wyczyść odmę koniecznie. Od tego trzeba zacząc
3. Zużyta pompa oleju (po wyczyszczeniu odmy trzeba zrobic pomiar cisnienia oleju i dodatkowo wyjac pompe i zmierzyć luzy jakie na niej sa)
4. Zużyte nadmiernie panewki, wał i pozostałe elementy uklady tłokowo - korbowego włącznie z panewką na wałku napędzającym aparat zapłonowy.

Jesli sprawdzisz wszystko w takiej kolejnosci jak napisalem, to na pewno znajdziesz przyczyne.