Strona 1 z 2

Jak rozpoznac czy walek rozrządu jest wyeksploatowany??

: ndz gru 23, 2007 20:08
autor: Marek 81l
Pytanie z tematu.

Jak poznac czy wałek rozrządu sie wyesploatował??

Uprzedze tylko pytania.
Silnik przedwczoraj dostał nowe pierscienie,miesiąc temu byl remont głowicy+planowanie,nowe swiece i kable,nowy filtr paliwa a silnik jedzie jak by miał 40KM.

A i pytanie do uzytkowników 1,8 na jednopunkcie.
Czy jak sciągam przewod paliwowy zasilający od wtrysku to zawsze powinno tam pryskac paliwo??
Bo u mnie po 15 min od zgaszenia silnika nic nie leci,nawek kropla paliwa.

Pomózcie bo juz nie mam kasy na to auto.

: ndz gru 23, 2007 20:14
autor: dziejo
Marek 81l pisze:15 min od zgaszenia silnika nic nie leci,nawek kropla paliwa.
i tak ma być z wtrysku nie wyleci nic wniosek ?? ze zawór zwrotny dobrze działa

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 19:17 ]
rozrząd dobrze ustawiony ????

: ndz gru 23, 2007 20:48
autor: Paweł Marek
Marek 81l pisze:Bo u mnie po 15 min od zgaszenia silnika nic nie leci,nawek kropla paliwa.
ma lecieć. Ale konkretne wartości dla sprawdzenia są takie: po 5 minutach od zgaszenia silnika ciśnienie powinno być minimum pół atmosfery. Jeśli go nie ma to albo przy pompie padł zawór albo regulator ciśnienia nie teges, albo leje wtryskiwacz. Trzeba się za to wziąć z manometrem bo inaczej dość trudno wnioski wyciągać.

: ndz gru 23, 2007 20:59
autor: Marek 81l
dziejo pisze:
Marek 81l pisze:15 min od zgaszenia silnika nic nie leci,nawek kropla paliwa.
i tak ma być z wtrysku nie wyleci nic wniosek ?? ze zawór zwrotny dobrze działa

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 19:17 ]
rozrząd dobrze ustawiony ????
Rozrząd ustawiony dobrze na bank.
W ciągu 2 miesiecy zrzucalem glowice trzy razy wiec serio ten silnik przestaje miec przedemną tajemnice a jednak cos z nim wciąz niedomaga.
Do wymiany zostałyby mi jeszcze te trzy ewentualnosci Pompa paliwa,wałek rorządu ew.inny wtrysk, bo reszta osprzetu została albo wymieniona albo naprawiona.

Moze napisze objaw.
Jadąc nim np.na 2 gim biegu ok 40 na godzine i depnięciu w gaz on rozpędza sie tak jakby ospale,i ciągnie od ok 3500 , 4000 tys no i max leci 160.
Powiem tyle ze dziewczyny AAM ma duzo lepsze osiągi.

Zapłon mam wyprzedzony o 8 stopni.
I teraz jest najlepiej bo probowalismy juz wiele ustawiec i teraz wydaje sie byc najlepiej.
Stąd moje pytanie o walek rozrządu.

: ndz gru 23, 2007 21:15
autor: dziejo
Marek 81l pisze:Silnik przedwczoraj dostał nowe pierscienie,miesiąc temu byl remont głowicy+planowanie,
a gniazda zaworowe dotarte????

: ndz gru 23, 2007 21:21
autor: Marek 81l
No wejsc do nich nie mogę :grin:
Ale glowica byla robiona 2 razy z czego drugi raz w Firmie która sie tym zajmuje i zaplaciłem za to 250 zl,podobno są dotarte,splanowana jest o 0,3 mm i ma wymienione prowadnice zaworowe,uszczelniacze i samoregulatory bo w zasadzie to było najwazniejsze bo silnik mocno klepal.
Pierwszą naprawe zrobil mi znajomy ale niestety po niej golf palił olej i to dosc pokaznie,teraz jest ok.

: ndz gru 23, 2007 21:23
autor: dziejo
trzeba wykluczyć wszelkie ewentualności

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 20:26 ]
ja bym jednak skupił sie na układzie zasilania wałek bym zostawił na deser

: ndz gru 23, 2007 21:30
autor: Marek 81l
Pierscienie wymienilem dlatego ze tydzien temu mierzylem mu kompresje i mial kolejno 9-8-9-7, wczesniej myslalem ze to od glowicy ale po remoncie było nadal,nastepny pomiar postaram sie zrobic jutro to napisze co i jak.
A jak nie to wpadne do Ciebie do Żor dam Ci sie nim przejechac i bedziemy myslec dalej.

: ndz gru 23, 2007 21:31
autor: dziejo
tu jest na temat zasilania
Obrazek

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 20:32 ]
Marek 81l pisze:A jak nie to wpadne do Ciebie do Żor dam Ci sie nim przejechac i bedziemy myslec dalej.
:bajer: super lubię rozwiązywac zagadki :bigok:

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 20:35 ]
trezba by by było sprawdzić w jakim stanie sa same krzywki wałka czy nie mają jakiś krawędzi (kołnierza)

: ndz gru 23, 2007 21:39
autor: Marek 81l
Taką próbę wykonam jutro i dam znac jak sie skonczyła.

Jeszcze jedno pytanie
Czy jak krzywki będą wytarte to moze tez nie byc odpowiedniej kompresji??

: ndz gru 23, 2007 21:48
autor: dziejo
w zasadzie po takim zabiegu jaki dokonałeś na głowicy nie powinno sie tego odczuc
jesli ci nie stukają zawory to jest ok

: wt gru 25, 2007 17:58
autor: Marek 81l
No więc dzis dokonalem kolejnej próby kompresji i wygląda na to ze jest teraz git a mianowicie 11-10-10- i niecale 10 ,wg danych technicznych stopien sprezania dla ABS jest własnie 10.
Probowalem tez co z ukladem zasilania i tez wypadl ok .
Po ok 2 min powstała kropelka na koncowce wtryskiwacza ale nie spadla,zleciala jak lekko puknąłem we wtrysk. A i paliwo tez jest pod cisnieniem przez pierwsze pare minut po zagaszeniu auta.
Naprawde juz nie wiem, co go boli?!
Ma ktos z okolic Rudy Sląskiej pozyczyc walek rozrządu do 1,8??
Tak na próbe,moze komus drugi lezy w garazu?

: wt gru 25, 2007 18:33
autor: guti
Marek 81l pisze:No więc dzis dokonalem kolejnej próby kompresji i wygląda na to ze jest teraz git a mianowicie 11-10-10- i niecale 10 ,wg danych technicznych stopien sprezania dla ABS jest własnie 10.



"dla stopnia sprężania 10,0 , cisnienie w zdrowym motorze powinno być 11,5-13,0 , jesli jest poniżej 9 trzeba sie zaczynać martwić." :)

[ Dodano: Wto Gru 25, 2007 5:39 pm ]
Marek 81l, a mierzyles to przy wcisnietym gazie ? bo tak sie powinno mierzyc, wtedy powietrze napełnia cylindry i nie jest dławione przez przepustnice, a pozniej co za tym idzie cisnienie wzrasta jak jest wiecej powietrza.

: wt gru 25, 2007 21:26
autor: Marek 81l
Kurcze no to niech ktos przemierzy kompreche u siebie.
Teraz to mnie zdruzgotało.
Wsadzilem nowe pierscionki i myslałem ze bedzie ok a moze to nadal brak cisnienia jest nadal przyczyną.
Kurde chłopaki pomozcie.