Jak rozpoznac czy walek rozrządu jest wyeksploatowany??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Jak rozpoznac czy walek rozrządu jest wyeksploatowany??

Post autor: Marek 81l » ndz gru 23, 2007 20:08

Pytanie z tematu.

Jak poznac czy wałek rozrządu sie wyesploatował??

Uprzedze tylko pytania.
Silnik przedwczoraj dostał nowe pierscienie,miesiąc temu byl remont głowicy+planowanie,nowe swiece i kable,nowy filtr paliwa a silnik jedzie jak by miał 40KM.

A i pytanie do uzytkowników 1,8 na jednopunkcie.
Czy jak sciągam przewod paliwowy zasilający od wtrysku to zawsze powinno tam pryskac paliwo??
Bo u mnie po 15 min od zgaszenia silnika nic nie leci,nawek kropla paliwa.

Pomózcie bo juz nie mam kasy na to auto.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz gru 23, 2007 20:14

Marek 81l pisze:15 min od zgaszenia silnika nic nie leci,nawek kropla paliwa.
i tak ma być z wtrysku nie wyleci nic wniosek ?? ze zawór zwrotny dobrze działa

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 19:17 ]
rozrząd dobrze ustawiony ????
Ostatnio zmieniony ndz gru 23, 2007 20:16 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 23, 2007 20:48

Marek 81l pisze:Bo u mnie po 15 min od zgaszenia silnika nic nie leci,nawek kropla paliwa.
ma lecieć. Ale konkretne wartości dla sprawdzenia są takie: po 5 minutach od zgaszenia silnika ciśnienie powinno być minimum pół atmosfery. Jeśli go nie ma to albo przy pompie padł zawór albo regulator ciśnienia nie teges, albo leje wtryskiwacz. Trzeba się za to wziąć z manometrem bo inaczej dość trudno wnioski wyciągać.
Ostatnio zmieniony ndz gru 23, 2007 20:51 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » ndz gru 23, 2007 20:59

dziejo pisze:
Marek 81l pisze:15 min od zgaszenia silnika nic nie leci,nawek kropla paliwa.
i tak ma być z wtrysku nie wyleci nic wniosek ?? ze zawór zwrotny dobrze działa

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 19:17 ]
rozrząd dobrze ustawiony ????
Rozrząd ustawiony dobrze na bank.
W ciągu 2 miesiecy zrzucalem glowice trzy razy wiec serio ten silnik przestaje miec przedemną tajemnice a jednak cos z nim wciąz niedomaga.
Do wymiany zostałyby mi jeszcze te trzy ewentualnosci Pompa paliwa,wałek rorządu ew.inny wtrysk, bo reszta osprzetu została albo wymieniona albo naprawiona.

Moze napisze objaw.
Jadąc nim np.na 2 gim biegu ok 40 na godzine i depnięciu w gaz on rozpędza sie tak jakby ospale,i ciągnie od ok 3500 , 4000 tys no i max leci 160.
Powiem tyle ze dziewczyny AAM ma duzo lepsze osiągi.

Zapłon mam wyprzedzony o 8 stopni.
I teraz jest najlepiej bo probowalismy juz wiele ustawiec i teraz wydaje sie byc najlepiej.
Stąd moje pytanie o walek rozrządu.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz gru 23, 2007 21:15

Marek 81l pisze:Silnik przedwczoraj dostał nowe pierscienie,miesiąc temu byl remont głowicy+planowanie,
a gniazda zaworowe dotarte????



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » ndz gru 23, 2007 21:21

No wejsc do nich nie mogę :grin:
Ale glowica byla robiona 2 razy z czego drugi raz w Firmie która sie tym zajmuje i zaplaciłem za to 250 zl,podobno są dotarte,splanowana jest o 0,3 mm i ma wymienione prowadnice zaworowe,uszczelniacze i samoregulatory bo w zasadzie to było najwazniejsze bo silnik mocno klepal.
Pierwszą naprawe zrobil mi znajomy ale niestety po niej golf palił olej i to dosc pokaznie,teraz jest ok.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz gru 23, 2007 21:23

trzeba wykluczyć wszelkie ewentualności

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 20:26 ]
ja bym jednak skupił sie na układzie zasilania wałek bym zostawił na deser



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » ndz gru 23, 2007 21:30

Pierscienie wymienilem dlatego ze tydzien temu mierzylem mu kompresje i mial kolejno 9-8-9-7, wczesniej myslalem ze to od glowicy ale po remoncie było nadal,nastepny pomiar postaram sie zrobic jutro to napisze co i jak.
A jak nie to wpadne do Ciebie do Żor dam Ci sie nim przejechac i bedziemy myslec dalej.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz gru 23, 2007 21:31

tu jest na temat zasilania
Obrazek

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 20:32 ]
Marek 81l pisze:A jak nie to wpadne do Ciebie do Żor dam Ci sie nim przejechac i bedziemy myslec dalej.
:bajer: super lubię rozwiązywac zagadki :bigok:

[ Dodano: Nie Gru 23, 2007 20:35 ]
trezba by by było sprawdzić w jakim stanie sa same krzywki wałka czy nie mają jakiś krawędzi (kołnierza)



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » ndz gru 23, 2007 21:39

Taką próbę wykonam jutro i dam znac jak sie skonczyła.

Jeszcze jedno pytanie
Czy jak krzywki będą wytarte to moze tez nie byc odpowiedniej kompresji??


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz gru 23, 2007 21:48

w zasadzie po takim zabiegu jaki dokonałeś na głowicy nie powinno sie tego odczuc
jesli ci nie stukają zawory to jest ok



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » wt gru 25, 2007 17:58

No więc dzis dokonalem kolejnej próby kompresji i wygląda na to ze jest teraz git a mianowicie 11-10-10- i niecale 10 ,wg danych technicznych stopien sprezania dla ABS jest własnie 10.
Probowalem tez co z ukladem zasilania i tez wypadl ok .
Po ok 2 min powstała kropelka na koncowce wtryskiwacza ale nie spadla,zleciala jak lekko puknąłem we wtrysk. A i paliwo tez jest pod cisnieniem przez pierwsze pare minut po zagaszeniu auta.
Naprawde juz nie wiem, co go boli?!
Ma ktos z okolic Rudy Sląskiej pozyczyc walek rozrządu do 1,8??
Tak na próbe,moze komus drugi lezy w garazu?


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt gru 25, 2007 18:33

Marek 81l pisze:No więc dzis dokonalem kolejnej próby kompresji i wygląda na to ze jest teraz git a mianowicie 11-10-10- i niecale 10 ,wg danych technicznych stopien sprezania dla ABS jest własnie 10.



"dla stopnia sprężania 10,0 , cisnienie w zdrowym motorze powinno być 11,5-13,0 , jesli jest poniżej 9 trzeba sie zaczynać martwić." :)

[ Dodano: Wto Gru 25, 2007 5:39 pm ]
Marek 81l, a mierzyles to przy wcisnietym gazie ? bo tak sie powinno mierzyc, wtedy powietrze napełnia cylindry i nie jest dławione przez przepustnice, a pozniej co za tym idzie cisnienie wzrasta jak jest wiecej powietrza.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » wt gru 25, 2007 21:26

Kurcze no to niech ktos przemierzy kompreche u siebie.
Teraz to mnie zdruzgotało.
Wsadzilem nowe pierscionki i myslałem ze bedzie ok a moze to nadal brak cisnienia jest nadal przyczyną.
Kurde chłopaki pomozcie.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 431 gości