Strona 1 z 1

Silnik AAM

: ndz gru 23, 2007 01:05
autor: martinstop
Chciałbym się dowiedziec od bardziej doświadczonych użytkowników co sądzicie na temat silników oznaczonych kodem AAM (a dokładniej MK3 1.8 GL benzyna 92 r.), chodzi mi o ich awaryjnośc itp, itd. dzieki....

Re: Silnik AAM

: ndz gru 23, 2007 01:34
autor: Itor
martinstop pisze:Chciałbym się dowiedziec od bardziej doświadczonych użytkowników co sądzicie na temat silników oznaczonych kodem AAM (a dokładniej MK3 1.8 GL benzyna 92 r.), chodzi mi o ich awaryjnośc itp, itd. dzieki....
bardzo mala awaryjnosc, bardzo dobrze chodzi na gazie
lichutkie osiagi, spore spalanie

: ndz gru 23, 2007 02:32
autor: remik
ja mam 1.8 aam w budzie vaaaria(n)t
wg mnie jesli sie go trzyma na obrotach, to idzie nie źle :) juz od 2000 przyspiesza dobrze :). wahy duzo pije jak na "tylko" 1.8, bo ok 10 litrów łyknie. co jeszcze moge powiedzieć? hmmm sam nie wiem. pytaj kolego, pytaj :D

: ndz gru 23, 2007 03:31
autor: ralfi33
Itor własnie g.....no prawda mam AAM od 4 lat i przejechane prawie 300 TKM nie jest to z pewnościa rakieta ale na pewno kombajn swój wdzięk zaczyna od 2600 RPM i wtedy nie ma żartów jak sie rozpędzi trudno go zatrzymać swoje robi moment obrotowy Nm silnik bardzo wdzięczny odporny na ubytki oleju dobrze znosi wszelkie instalacje gazowe.Z własnego doświadczenia mogę podać następujące normy trasa do 120 km/h 6,4 miasto w zimie 8,5 do 9 /dystans do 8 km/ silnik osiąga swoja sprawność pow 80 stopni C bardzo mało usterkowe cacko gdy zadbasz o filtry i oleje na czas nie będzie żadnych problemów .Jedynymi rzeczami które w tym roku wymieniłem to sonda i silnik krokowy polecam pozdro

: ndz gru 23, 2007 09:58
autor: Itor
ralfi33 pisze:Itor własnie g.....no prawda mam AAM od 4 lat i przejechane prawie 300 TKM nie jest to z pewnościa rakieta ale na pewno kombajn swój wdzięk zaczyna od 2600 RPM i wtedy nie ma żartów jak sie rozpędzi trudno go zatrzymać swoje robi moment obrotowy Nm silnik bardzo wdzięczny odporny na ubytki oleju dobrze znosi wszelkie instalacje gazowe.Z własnego doświadczenia mogę podać następujące normy trasa do 120 km/h 6,4 miasto w zimie 8,5 do 9 /dystans do 8 km/ silnik osiąga swoja sprawność pow 80 stopni C bardzo mało usterkowe cacko gdy zadbasz o filtry i oleje na czas nie będzie żadnych problemów .Jedynymi rzeczami które w tym roku wymieniłem to sonda i silnik krokowy polecam pozdro
moment obrotowy 140 w silniku AAM i ten samochod trudno zatrzymac???
jezdzilem 2 lata veto z takim silnikiem i jest to zenada jesli chodzi o dynamike
spala tyle co moj 115KM golf gti
malo usterkowy to sie zgadza
idealnie chodzi na gazie

: ndz gru 23, 2007 10:40
autor: drill
nie jest awaryjny a to podstawa kupujac tak wiekowe auta sluzace do codziennej jazdy... osiagi nie sa rewelacyjne ale moze i by wystarczyly gdyby nie nieproporcjonalne spalanie

miasto zima - do 12l
miasto latem - 9-10l
trasa < 100 - 6l
trasa 100-120 - 6,5l

noga kierowcy dosyc ciezka a odcinki w miescie krotkie ;)

: ndz gru 23, 2007 11:12
autor: Szosownik
dlatego lepiej kupić 1,8 ABS lub ADZ 90KM :bajer:
miałem kiedyś okazję przejechać się i kupić AAM a wcześniej miałem ABS
po jeździe próbnej wysiadłem z auta,podziekowałem i pojechałem do domu (bez komentarza)
może i jest bezawaryjny ale ja go nie chcę

: ndz gru 23, 2007 11:21
autor: Królik88
Nikt nie napisał, że Golfy z AAMami nie maja tarcz z tyłu, a to dość istotny szczegół. Heble mogłyby być trochę lepsze.

Ogólnie silnik jest bardzo przyjemny w eksploatacji. Pali dość dużo, mój przed przeróbkami palił więcej niż wasze.

Można w nim stosować tanie mody, ale i tak uważam, że ABS jest lepszy.

: ndz gru 23, 2007 11:37
autor: Szosownik
CHKDSK pisze:Nikt nie napisał, że Golfy z AAMami nie maja tarcz z tyłu, a to dość istotny szczegół. Heble mogłyby być trochę lepsze.

Ogólnie silnik jest bardzo przyjemny w eksploatacji. Pali dość dużo, mój przed przeróbkami palił więcej niż wasze.

Można w nim stosować tanie mody, ale i tak uważam, że ABS jest lepszy.
bo nie pytałeś :grin:
tarcze z tyłu super sprawa
powiem ci lepszy numer ten samochód z AAM który miałem brać to był mk3 GTI po zmianie silnika aż żal pisać co za głąby

: ndz gru 23, 2007 14:53
autor: Kamilos
Posiadam Golfa z tym silnikiem od pół roku.Silnik AAM no cóż 75KM więc rakieta to nie jest więc dla tych co lubią pocisnąć sie nie nadaje,ciągnie dobrze powyżej 2500 obrotów,silnik pod warunkiem że sie wymienia filtry itd.dość bezawaryjny ten silnik,w budzie Vento to napewno nic ciekawego w hatchbaku jest lepiej (mniejsza masa)W każdym razie ja jestem zadowolony z tego silnika ma przejechane ponad 170000 i żadnych wycieków.

: ndz gru 23, 2007 15:42
autor: martinstop
spoko...dzięki za odpowiedzi....widzę, że moje obserwacje sie potwierdzają czyli duże spalanie nie za duża moc ale szczerze jak dla mnie przynajmniej narazie wystarczy....:)

: ndz gru 23, 2007 18:17
autor: Jaceklo
Równiez posiadam autko z tym silnikiem.

Jeśli chodzi o trwałośc tego silnika, to podobno jest to najbardziej udana konstrukcja Volkswagena z lat 90-tych :)

Jeśli chodzi o moc, to czasem (rowery na dachu, odpalona klima) na trasie jej brakuje, ale osobiście nie narzekam.
Duży moment obrotowy pozwala na dynamiczną jazdę w mieście, niestety przy dużym spalaniu. W mieście (Warszawa) nie jestem w stanie zejśc poniżej 10 litrów/100km (Benzyny).

Jednak silnik na trasie jest bardzo ekonomiczny. Jeżli będzie się trzymać stałą prędkosć rzędu 90-100km/h, to da się uzyskać wynik ponizej 6l/100km.

: ndz gru 23, 2007 23:31
autor: grzesb27
witam ja tez posiadam aam z 92r spala mi 8l w jezdzie mieszanej niepszekraczajac 100km h
mam juz 2 lata samochud
i bez awari jesli chodzi o silnik

: pn gru 24, 2007 00:22
autor: Misiek_B
Posiadam ten silnik i sobie go chwale jedny minus to spalanie bo pali tyle ile ABS czyli 90 konny.A po zatym to silnik idioto odporny trudny do zajechania znajomy ma takeigo w pasku a passek w dupe mocno dostaje, dobrze nadaje sie do gazu ten silnik.
CHKDSK pisze:Nikt nie napisał, że Golfy z AAMami nie maja tarcz z tyłu, a to dość istotny szczegół. Heble mogłyby być trochę lepsze.

Ogólnie silnik jest bardzo przyjemny w eksploatacji. Pali dość dużo, mój przed przeróbkami palił więcej niż wasze.

Można w nim stosować tanie mody, ale i tak uważam, że ABS jest lepszy.
Bo to z tymi tarczami nie o silnik chodzi tylko o wyposażenie bo w Gl nawet z silnikiem ABS z tyłu były bebny dopiero wersja GT miała tarcze z tyłu.