Strona 1 z 1

Maxicar

: sob gru 22, 2007 21:04
autor: Mario Mario
Zakupiłem sterownik do centralnego zamka MAXICAR. Chcę tylko miec sterowanie z pilota, sygnał na kieruki i syrenę, żadnego domykania szyb, wyzwalania za pomocą hamulca i domykania szyberdachu. Przeczytałem wsystkie tematy i posty i chyba jestem mało pojętny. Podłączyłem dzisiaj bezposrednio do pompki i nic. Sterownik ustawiałem na rozwarty i później zwarty. Przewód fioletowy na schemacie jest jako wychodzacy na swiatła postojowe i jest sygnał, przy zamykaniu - jeden, przy otwieraniu 2 sygnały tak że na kierunki powinno również działać. Problem z podłaczeniem do sterowania pompką, zamykanie i otwieranie. Jedynie na żółtym miałem sygnał plusa przy otwieraniu 4 sekundy, ale nie mam plusa przy zamykaniu na żadnym innym przewodzie. Próbowałem na zwartym i rozwartym i nic tylko jeden przewód podaje sygnał plus. Podłączałem według schematu dla centralnego sterowanego plusem i centralnego pneumatycznego i nic. Na stronie www.maxicar.pl jest schemat tego sterownika to ten zwykły bez scyzoryków. Podejrzewam, że podłaczenie tego jest proste ale zarazem dla takiego gościa jak ja skomplikowane. Jak ktoś podłączał taki wynalazek to prosze o pomoc.
Z pompiki wychodzi czerwono-czarny (+) i podłaczyłem go do plusa ze sterownika. (-) tez podłaczyłem dobrze bo sterownik działa i słychać pracę przekaźników. Ale n :grrr: ie działa tak jak powinien.

: sob gru 22, 2007 21:26
autor: misiek
Mario Mario a czy zmostkowałeś żółty z szarym w przypadku podłączenia dla pneumatu? bo ze schematu wygląda że trzeba to zrobic

: sob gru 22, 2007 21:36
autor: Paweł Marek
misiek10111 pisze:zmostkowałeś żółty z szarym
uzywamy schematu sterowanie plusem a nie "centralny pneumatyczny", ma nie mostkować, uzyć drugiego schmatu.

: sob gru 22, 2007 21:41
autor: misiek
Paweł Marek podłączał na dwa sposoby - tak pisze
Mario Mario pisze:Podłączałem według schematu dla centralnego sterowanego plusem i centralnego pneumatycznego
trochę to poplątane

: sob gru 22, 2007 21:44
autor: Mario Mario
Dięki za pmoc. Do Pawła Marka napisałem jeszcze dzisiaj na priva. Jestem taki zdeterminowany, że chciałem teraz iść do mojego CITY i montowac jeszcze raz ale poczekam do jutra rana, pewnie o swicie pójde i jescze raz zastosuję schemat drugi. Ale jak pisałem stosowałem i plusa miałem tylko na jednym przewodzie. Prosze zajrzyjcie jutro rano bo pewnie około 9 bedę juz opisisywał nowe doświadczenia z przygody podłaczania centralnego w CIty.

: sob gru 22, 2007 21:47
autor: misiek
Mario Mario pisze:Prosze zajrzyjcie jutro rano bo pewnie około 9 bedę juz opisisywał nowe doświadczenia z przygody podłaczania centralnego w CIty.
nie omieszkamy zajrzeć, sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie

: sob gru 22, 2007 21:47
autor: Mario Mario
Zapomniałem. Jak ma być ustawiona zwora Jp1 zwarta czy rozwarta i czy to tylko chodzi o czas wyzwalania?

: sob gru 22, 2007 21:50
autor: misiek
Mario Mario z instrukcji wynika że zwora załozona to 0.5, zdjeta 4 sek.

[ Dodano: 07-12-22, 20:51 ]
Mario Mario pisze:czy to tylko chodzi o czas wyzwalania?
chodzi o czas

: sob gru 22, 2007 21:53
autor: Paweł Marek
ja miałem na myśli typowe podłączenie do szarego i zielonego, jako najprostsze. Poł sekundy powinno starczyć, ustalisz doświadczalnie. Ale jeśli masz szyby el. i dasz 4 sekundy to zrobi sie tobie dziwne zjawisko, polagające na tym że jeśli otworzysz central pilotem zaraz po zamknięciu to szyby sie otworza 5 cm. Po 10 sek. zjawisko mija wiec nie widze problemu.

: sob gru 22, 2007 22:06
autor: Mario Mario
Paweł Marek też tak uważam, że według instrukcji to zwora reguluje czas sygnału i krótszy z powodzeniem wystarczy. Nie mam szyb elek. i szyber. Siłowniki mam wszedzie tzn. 6 szt. Zgadzam się z Tobą co do podłaczenia na szary i zielony tylko przy pompce, takie same sa w dzrzwiach przednich, które ida do masterów. Ja podłaczałem do pompki i z tego co pamietam plus był chyba na żółtym przy otwieraniu, ale nie było impulsu na brazowym przy zamykaniu. Mam jescze pytanie, czy rózowy na syrenkę nie podaje przypadkiem minusa?, bo możnaby wtedy podłaczyc ją odwrotnie a w tedy syrenkę wyzwalał-uruchamiałby minus. I jeszcze jedno, czy fioletowego nie można dać do przekaźnika awaryjnych?

: sob gru 22, 2007 22:40
autor: misiek
Mario Mario pisze:czy fioletowego nie można dać do przekaźnika awaryjnych
musisz dać bezpośrednio na kierunki(albo wepniesz sie w instalację pod kierownicą lub poprowadzisz po jednym przewodzie na każdy kierunek /tzn. np. na przednie kierunki/) - bo centralka "decyduje" ile impilsów "mignięć" idzie na kierunki

: sob gru 22, 2007 22:48
autor: Paweł Marek
z tą pomką chodzi o to że szary i zielony przy niej to te same co szary i zielony w drzwiach, więc masz dowolność, jasne że tam więcej kabli jest ale do czego innego złużą.
Nie wiem czemu chcesz odwrotnie syrenkę podłączyć, możesz tak zrobić tylko wtedy jeśli masz syrenkę najtańszą, bez podtrzymania. Ale nie wiem po co. Konieczność podłączenia przekaźnika i tak jest. Jaką masz poza tym syrenkę, z dwoma czy trzema kablami, bo jak z trzema to pewnie faktycznie obejdzie się bez przekaźnika.
z fioletowym nie kombinuj, masz go rozdzielić i podłączyć przez diody jak napisałem na priv, to samo gdybyś podłączał do postojówek bo prawa i lewa strona też są odseparowane w vw, cobyś mógł jedna stronę manetką na wyłaczonym silniku właczyć. Nie jestem pewien jeszcze czy obciążalność tego wyjścia pozwala podłączyć kierunki, które potrzebują 3x więcej prądu jak postojówki, o tym nie pisze w instrukcji nic. Trzeba by zadzwonić spytać.

: ndz gru 23, 2007 13:17
autor: Mario Mario
Podłączyłem tylko sterowanie centralnym. Samo podłaczenie sterowania centralnym tj. to gdzie wychodzi 6 przewodów (szary, brazowy, niebieski, zielony, żółty i żółtoczarny) nic nie da. Sterownik jest zasilany czerwonym tym z bezpiecznikiem i czarnym - bez tego nie ruszy. Dopiero później podłączyłem według 2 schematu tj. dla zamka sterowanego plusem. niebieski z żółtoczarnym i do +12 V - (czerwonoczarny od pompki). Dopiero wtedy przy zamykaniu był impuls dodatni na brązowym a przy otwieraniu na żóltym. Ale tu zacięcie, otóż mimo że przy otwieraniu przekaźnik uruchamia się dwukrotnie to sygnał jest wysyłany tylko za pierwszym kliknięciem. Aby otworzyć należy tak jak kluczykiem podac podwójny impuls, czyli dwa razy nacisnąć przycisk unlock na pilocie. Lepiej nie ustawiać zwory Jp1 na dłuższy impuls czyli 4 s bo wtedy przy otwieraniu po jednym przycisnieciu musowo odczekać 4 sekundy i dopiero mozna nacinąć drugi raz i zamek odblokuje się. Jeżeli ma ktoś pomysł jak przerobić to urządzenie aby za drugim uruchomieniu się przekaźnika również wyzwalał się impuls dodatni to proszę o podpowiedź. Przede mną jeszcze podłaczenie syrenki i kierunków. Może ktoś mi przybliży jaki przezkaźnik jest potrzebny to tego schematu. A co do kierunków to Paweł Marek masz chyba rację, żarówki do postojówek to 4 lub 5 W i to razy 4 da nam max 20W, a kierunków mam 6 i każdy żarówka po 21w co da mi 126 W aczy to nie spali mi sterownika. Popytam jeszcze na elektrodzie może tam coś mi doradzą.

[ Dodano: 23 Gru 2007 12:20 ]
Mam jeszce jedno pytanie. Czy jak będę podłączał syrenę do tego różowego z czteropinowego wyjścia to też muszę podłączać pozostałe 3 (fioletowy, pomarańczowy i biały) fioletowego i pomarańczowego to chyba nie ale co z tym do stacyjki - białym.

: ndz gru 23, 2007 13:32
autor: Paweł Marek
w moich dwóch autach wystarcza jeden impuls. może masz jakieś inne rozwiązanie w amrykańskiej wersji. Spróbuj wyczaić kiedy impuls masy pojawia się na kanale dodatkowym, jeśli po sygnale z kabla zamknij centrala to podłącz kanał dodatkowy poprzez przerzutnik (zamiana minusa na plus) razem z tym kablem zamykającym do kupy, to rozwiązałoby problem przynajmniej przy zamykaniu.
inna rzecz że wiele sterowników daje podwójne impulsy, np tytan max defendef i inne tej firmy.