Strona 1 z 2

Słabe ogrzewanie

: sob gru 22, 2007 20:16
autor: Raval
VWitam :bajer: Mam taki problem, w moim Golfie 2 1.3 silniczek, słabo działa ogrzewanie wnętrza, jeszcze dzisiaj rano było normalnie. Wskazówka temperatury silnika zatrzymuje się zaraz na krawędzi białego pola i dalej nawet nie drgnie, a w komorze silnika sprawdzałem węże gumowe od chłodnicy i górny jest lekko ciepły, a dolny zimny. Czy to jest wina termostatu?

: sob gru 22, 2007 20:21
autor: Sztomel
Wszystko na to wskazuje a konkretnie na to że termostat padł w pozycji otwartej tzn. że cały czas jest włączony duży obieg chłodzenia i silnik jest niedogrzany - ma to duży wpływ na większe zużycie paliwa no i brak ogrzewania w kabinie.

: sob gru 22, 2007 21:34
autor: misiek
Raval czytaj http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl

ale też stawiam na termostat

: sob gru 22, 2007 22:22
autor: Raval
A jakiej firmy polecacie termostaty,cena nie gra roli i lepiej jest kupić na 84 czy 87 stopni? I jaka jest między nimi różnica?

: sob gru 22, 2007 22:26
autor: zodiak
Zdecydowanie WAHLER . A jaki? n
Najlepiej taki jak producent przewiduje.

Silnik MH ma 92 stopnie akurat.

: ndz gru 23, 2007 00:21
autor: jaszczur
Kod silnika: 2G, MH, NZ WAHLER termostat 84°C a tu jego nr 4264.84D cena ok 38 zł

: ndz gru 23, 2007 00:38
autor: zodiak
83>07/86 termostat 92 stopnie
08/86>10/91 termostat na 85 stopni

: ndz gru 23, 2007 00:55
autor: jaszczur
zodiak pisze:83>07/86 termostat 92 stopnie
08/86>10/91 termostat na 85 stopni
zgodzę się ale do niego to to co pisałem, kuknij sam,ten 1 z końcówka b jest na 92 st,reszta na 84

: ndz gru 23, 2007 16:07
autor: Raval
jaszczur dziękuje bardzo za wiadomość ,ciekawe czy jutro otwarte jakieś sklepy motoryzacyjne :grin: a jeszcze mam pytanko, żeby wymienić termostat u mnie to nie obejdzie się bez spuszczania płynu z układu?

: ndz gru 23, 2007 19:53
autor: misiek
Raval pisze:żeby wymienić termostat u mnie to nie obejdzie się bez spuszczania płynu z układu?
tak, ale w 1,3 o ile pamietam termostat jest u góry silnika w trójniku - więc nie będzie potrzeby spuszczania całego płynu z układu

: ndz gru 23, 2007 19:59
autor: Marek 81l
Panowie wezcie sobie pod uwage temperature na dworze.
Jezeli Ci sie to dzieje od 2,3 dni to odpusc sobie narazie naprawy bo pewnie wszystko bedzie ok.
Ja i brat mamy obydwoje te same silniki w golfach i od wczoraj wskazowka temperaturu nie potrafi zejsc z białego pola,u mojej dziewczyny w AAM tak samo.
Wątpie ze wszystkim trzem padły naraz termostaty.
Ja bym poczekał.

: ndz gru 23, 2007 20:02
autor: misiek
Marek 81l pisze:Jezeli Ci sie to dzieje od 2,3 dni
kolego temp. zew. nie ma tu nic do tego, silnik ma być dogrzany, przy niskich temp. trwa dłuzej dochodzenie do temp. roboczej ale wskaźnik ma wskazywać temp. roboczą

: ndz gru 23, 2007 20:03
autor: daaroo
Marek 81l pisze:Panowie wezcie sobie pod uwage temperature na dworze.
Jezeli Ci sie to dzieje od 2,3 dni to odpusc sobie narazie naprawy bo pewnie wszystko bedzie ok.
Ja i brat mamy obydwoje te same silniki w golfach i od wczoraj wskazowka temperaturu nie potrafi zejsc z białego pola,u mojej dziewczyny w AAM tak samo.
Wątpie ze wszystkim trzem padły naraz termostaty.
Ja bym poczekał.
sorry, ale piszesz glupoty

niewazne czy jest +30 czy -30 na dworze, silnik po przejechaniu paru kilometrow powinien miec 90 stopni niezaleznie od temp. na dworzu. Roznica jest tylko taka ze czym zimniej tym dluzej bedzie nagrzewal.

: ndz gru 23, 2007 20:48
autor: Marek 81l
Niepisze tu zeby sie z kims wadzic tylko pisze cos co moze pomóc , i co widze na innych przykładach.
Jesli Twoj silniczek grzeje sie przy -15 do 90 stopni po przejechaniu kilku kilometrow to swietnie.
Ja tylko pisze ze trzy inne silniki tez sie nie dogrzewają a tydzien temu bylo wszystko ok.