Strona 1 z 1
Problem z moca w gti 16v PL
: sob gru 22, 2007 00:23
autor: bindziak
Witam serdecznie!
Sluchajcie mam problem mianowicie w moim gti 16v jest problem z moca do 3 tys obrotow tzn auto nie chce za bardzo ruszac energicznie i jest troche ospale... wymienilem chyba wszystko co sie dalo z osprzetu- nowa kopulka, palec , przewody, swiece, zawor cisnienia paliwa, rozdzielacz nowy uklad dolotowy, no poprostu chyba wszystko
najpierw byl problem bo auto nie chcialo jechac prawie wogole na zadnych obrotach - po wymianie zaworu cisnienia paliwa pomoglo i od 3 tys auto jedzie normalnie. Musze dodac ze wczesniej w aucie byla instalacja LPG zwykla ale odpielismy ja i silnik byl robiony pod benzyne. Wczesniej na benzynie auto sie ksztusilo i nie jechalo a na gazie bylo OK. Jezli ktos mial podobny problem to prosze o info poniewaz juz mi rece opadaja bo dolozylem kupe kasy a auto nie jedzie tak jak powinno.
pozdrawiam
: sob gru 22, 2007 14:48
autor: dj241
hmm a jak z cisnieniem benzynki ?? moze pompa paliwa Ci nie daje odpowiedniego cisnienia . a to co podaje to wystarcza mu na wkrecenie sie do 3000
: sob gru 22, 2007 18:08
autor: bindziak
nie pompa jest ok. byla sprawdzana i cisnienie jest w porzadku- wlasnie powyzej 3 tys on zaczyna normalnie jechac - problem jest do 3 tys
nie wiem moze to jeszcze wina talerza w przeplywomierzu bo jest opdklejony guma od spodu bo byly wywiercone w nim dziury chyba od gazu...
no nie wiem
: sob gru 22, 2007 18:20
autor: mrEd
jak mawia mój profesor od silników, najważniejszym zadaniem układu zasiania kazdego silnika, z resztą do tego został on opracowany, jest jak największe rozdrobnienie kropelek paliwa.
Rozdrobnienie paliwa powoduje zwiększenie jego powierzchni przez co jego odparowanie jest ułatwione (szybsze) i pozostaje jeszcze odpowiednio dużo czasu podczas suwu sprężania na jego wymieszanie z niezbędnym do spalania utleniaczem.
poprzez prawidłowe rozdrobnienie (rozpylenie) paliwa pozbawiamy tłokowego silnika spalinowego największej jego bolączki ..."problem samotnej kropli" - zjawisko to spowodowane jest głównie z dwóch przyczyn:
1. za mało utleniacza w stosunku do paliwa
2. słabe rozpylenie paliwa (duże krople, mała powierzchnia odparowania) przez co paliwo nie zdąży odparować i połaczyć się z tlenem, w wyniku czego nie spali się i przeleci tylko przez silnik jako zbędny balast dodatkowo zwiększając opory przepływu i pochłaniając dodatkową energię na prace przetłaczania)
Nie wspomniałeś o wtryskiwaczach, PROPONUJĘ sprawdzić czy aby na pewno każdy prawidłowo rozpyla paliwo.
Możesz wydać majątek na poboczny osprzęt, możesz mieć ciśnienie na pompie nawet 1000MPa a i tak efektu nie będzie jeśli kapilarne otwory wtryskiwaczy nie będą drożne.
Jak mówi madrosc ludowa: "żadna stadnina mocy mieć nie będze jeśli z wtryskiwaczy ciec bedzie"
jeśli silnik chodził na gazie ...czasami jest tak w tych typach, (...nawet cześciej) że gazownicy odłączają układ benzynowy z takich czy innych powodów, może tutaj również tak było i wtryski nieużywane po prostu się pozapychały.
jeśli ich nie sprawdzałeś, nie wiem bo nie napisałeś czy są ok, przyjrzyj sie im dokładnie bo może warto.
pozdrawiam
: sob gru 22, 2007 18:49
autor: bindziak
no tak jest jeszcze mozliwosc z wtryskiem. Dzieki wielkie za ta sugestie napewno to sprawdze bo chyba to tylko mi pozostaje. A jezeli wtryski bylyby zatkane to powyzej 3 tys obr/min on nie powinien sie dławić? Czy to tylko ma znaczenie na niskich obrotach?
: sob gru 22, 2007 19:00
autor: mrEd
zasadniczo to wtryski w tym układzie powinny działać jednakowo na małych i wysokich obrotach. ale ...w k-Jetroniku paliwo do wtryskow dostarczane jest podciśnieniowo. Podciśnienie pobierane jest z kolektora ssącego, więc może być tak ze przy wiekszych prędkosciach obrotowych wytważane podciśnienie pokonuje opory w wtryskiwaczach, nasówało by to wniosek ze wtryski mogą być zapchane ale niedokonca, jakąś tam drożność napweno mają, i przy małych obrotach hamuje a przy dużych jakoś przeplywa, Tobie się wydaje ze jest ok, a może zdziwisz się pozytywnie jak zrobisz pożądek z wtryskami i to co masz teraz przy wysokich obrotach okaże się ze to było nic. KR-ki jak tu u nas chłopaki mają to asfalt w rolkę zwijają.
: sob gru 22, 2007 21:16
autor: toffic
zasadniczo to wtryski w tym układzie powinny działać jednakowo na małych i wysokich obrotach. ale ...w k-Jetroniku paliwo do wtryskow dostarczane jest podciśnieniowo. Podciśnienie pobierane jest z kolektora ssącego, więc może być tak ze przy wiekszych prędkosciach obrotowych wytważane podciśnienie pokonuje opory w wtryskiwaczach, nasówało by to wniosek ze wtryski mogą być zapchane ale niedokonca, jakąś tam drożność napweno mają, i przy małych obrotach hamuje a przy dużych jakoś przeplywa, Tobie się wydaje ze jest ok, a może zdziwisz się pozytywnie jak zrobisz pożądek z wtryskami i to co masz teraz przy wysokich obrotach okaże się ze to było nic. KR-ki jak tu u nas chłopaki mają to asfalt w rolkę zwijają.
Sprawdź wtryski które wcale nie działaja na podciśnienie, ten wężyk obok wtrysku 1 cylindra i wymień klapke, jak jest z gumą to ma inną wage niż ori weić bedize oszukiwać
: ndz gru 23, 2007 14:43
autor: bindziak
a mam jeszcze jedno pytanie- skad mozna wziasc dokladne wymiary tej klapki / talerza poniewaz mam mozliwosc dorobienia takowej tylko przydaly by sie informacje tj. waga, srednica, grubosc. Wiecie cos na ten temat moze?
: ndz gru 23, 2007 15:18
autor: kamil g60
Witam. W przepływomierzu jest jeszcze regulacja od gory sróbka na 3 lub 4 imbuz. To jest od sterowania paliwem. Sprawdz jeszcze to. U mnie był podobny problem bo tez był lpg i własnie wymagało dokladnej regulacji i a teraz wszystko ok ........
: ndz gru 23, 2007 16:39
autor: bindziak
wlasnie ta regulacje juz wykonalismy i cos sie poprawilo ale dalej jest "dziura"
: ndz gru 23, 2007 16:42
autor: evolution
tak na szybko podobny objaw jest jak jest zalozona klapka do gazu z guma i dziurami.. moze ci to zalozyli zbooje:) zobacz jak masz klapke z guma to poszukaj ori i zaloz pozniej niestety regulacja...
: pn gru 24, 2007 00:20
autor: bindziak
no wlasnie taka klapka byla zalozona :/ zalozylem oryginalna ktora mialem ale generalnie jest ona troche pokrzywiona i dalej jest efekt dziury... nie wiem moze miec wplyw to ze jest troche pokrzaywiona na mieszakne. dodam ze po zmianie ustawilismy auto. niestety dziuira w przedziale 1- 2,5 tys obr/min
: pn gru 24, 2007 10:33
autor: evolution
proste:) proste ma byc