Strona 1 z 1

Mam problem z świecą żarową

: pt gru 21, 2007 12:04
autor: crazydanek
Witam Wszystkich jestem daniel mam 15 lat i nie jestem zadobry w samochodach bo narazie tylko mnialem do czynienia z matorami. Tato kupił vw jette z 1986 roku i dał mi żebym sobie jezdził ;D ale mam problem bo jak zimno to nie chce palic . więc wykręciłem świece żarową i jak do niej ida te dwa kabelki to podłączyłem ją do nich i włączyłem zapłon i świeca ta wogóle nie nagrzała się . Niewiem czy dobrze sprawdzałem jak podłączyłem te kabelki więc jeśli źle to prosze o jakołś wskazówbke jak sprawdzic świece żarową . był bym wdzięczny . :bajer:

: pt gru 21, 2007 12:49
autor: zodiak
Sprawdź omomierzem, powinna mieć rezystancję ok. 1om (każda świeca). Być może napięcie nie dociera do świec (przekaźnik?).

: pt gru 21, 2007 12:52
autor: zbychup56
Obudowę świecy podpinasz do masy, a do śruby od góry plus świeca powinna grzać .(Tylko uważaj bo można się poparzyć). Jeśli masz miernik to mierzysz jej oporność jak ma małą bliskie zero to jest dobra. Lub bierzesz żarówkę 12 V i w szereg łączysz ze świecą jak świeci świeca jest dobra jak nie spalona. :)

: pt gru 21, 2007 13:49
autor: crazydanek
nie mam tego miernika awięc pojde zmierze tak jak powiediząłeś ;D

[ Dodano: 21 Gru 2007 12:59 ]
a i jescze jak prubowałem odpalic i zaraz po tym wykręciłem ta swiece to zalana była czyli to ta nie grzeje

: pt gru 21, 2007 14:12
autor: zbychup56
Tak jak powiedział zodiak sprawdź czy napięcie dochodzi do świec.(Jakby świece były dobre) Może być walnięty przekaźnik albo bezpiecznik 50A. Napięcie też możesz sprawdzić żarówką 12 V. Czy dochodzi do kabli ze świec.

: pt gru 21, 2007 14:17
autor: Viteq
jestem słaby w dieslach (a skoro żarowe to mniemam że o diesla chodzi) ale świecy żarowej chyba nie da się zalać. ona ma końcówkę która się rozgrzewa a nie iskrzy. W świecach iskrowych można zalać tą iskrzącą końcówkę tak ze iskra nie przejdzie.

Co do sprawdzania czy świeca grzeje mój kumpel mi sprawdzał świece jak miałem problem z nimi w bardzo prosty i sprytny sposób.

bierzesz kabelek (oczywiście zaizolowany) zdejmujesz trochę izolacji na obu końcach. Jeden koniec przyczepiasz do plusa na akumulatorze, a drugim dotykasz świecę (bez wykręcania z silnika tylko ze zdjętym kapturkiem). Jak trochę zaiskrzy to świeca grzeje, jak nic się nie stanie - świeca do wymiany.

Jeszcze mam tylko pytanie czy przy odpalaniu czekasz aż się świece zagrzeją. Mam kumpla który jeździ cały czas benzyniakiem i jak ostatnio wsiadł do diesla mojego drugiego kumpla to od razu kluczyk w stacyjce do oporu a później wnerw że zapalić nie chce.

: pt gru 21, 2007 14:25
autor: zbychup56
Swieca żarowa tak jak i iskrowa ma styczność z mieszanką paliwową tak że jak silnikiem kręcisz a silnik nie odpali to po wykręceniu świecy (jeżeli świeca nie grzeje, badź z powodu braku zasilania albo jeżeli jest spalona)świeca jest mokra. A co do zapalania to trzeba odczekać aż kontrolka zgaśnie szczególnie zimą, i w szczególności jeżeli jest to diesel silnik ze wstępną komorą spalania.

: pt gru 21, 2007 15:02
autor: crazydanek
Jak mowiłemze zalewa to jak wykręcam to mokra jest . a zawsze czekam aż kontrolki zgasną . jak patrzyłem tym sposobem z kablem to swieca sie nie paliła a wziełem znalazłem w garażu starą tylko jakaś dziwna jest bo jakby kamien na niej cos takiego , i sie paliła ale ostro dymiła , a jak podłączyłem ją do tych dwuch kabelków i dałem do masy i włączyłem zapłon to nie grzała się a chyba powina .

: pt gru 21, 2007 15:09
autor: zbychup56
Sprawdź czy masz napięcie na kablach co dochodza do świec po włączeniu zapłonu (żarówką) może masz spalony bezpiecznik.

: pt gru 21, 2007 15:30
autor: crazydanek
hym bezpiecznik pierwszy jaki był z rzędu to był spalony ale wymieniłem i nic nie dało ;/ a gdzie mam tą zarówke podłączyc?? bo niewiem zabardzo

: pt gru 21, 2007 16:03
autor: zbychup56
Nie wiem gdzie jest w jettcie ale w polo II i i chyba golfie ii jest w oddzielnym pudelku po otwarciu maski pod szybą blisko tych wszystkich bezpiecznikow jest to taka płaska blaszka przykręcona dwoma śrubami . A żarówkę 12 V podpiąć do masy i do kabla które dochodzą do świec jak włączysz zaplon powinna się zaświecić . Jak nie świeci to nie dochodzi napięcie z powodu np. bezpiecznik przekaźnik lub co innego gdzieś jest przerwa.

: pt gru 21, 2007 16:09
autor: crazydanek
w jetta podobnire tez pod szyba ;)

: pt gru 21, 2007 16:27
autor: zbychup56
tok to wygląda w polo II Obrazek

: pt gru 21, 2007 16:34
autor: crazydanek
o dizęki w jett cos innego jest jutro już popatrze bo ojciec dzis wraca ;P pogadam z ojcem to mi pomoze ;)

[ Dodano: 22 Gru 2007 11:19 ]
a ma może ktos z was jette i moze mi powiedziec gdzie jest ten przekazinik?

[ Dodano: 22 Gru 2007 15:06 ]
Dziekuje mnialem też przekazinik zrombany to moj tato wzioł w niego postukał i zaczoł działać ;D