Strona 1 z 2

Skąd ten olej na bloku?

: czw gru 20, 2007 02:40
autor: Brzoza Krk
Witam

Od pewnego czasu tak jak na obrazku pojawił się olej, skąd on się bierze? czy z uszczelki pod głowicą?teraz jest go dużo, jakieś pół roku temu w tym miejscu była malutka plamka która po przetarciu pojawiała się dopiero po jakimś czasie. Spod dekla nie cieknie, jest tam sucho u góry. Czekam na Wasze rady Obrazek Obrazek

: czw gru 20, 2007 02:58
autor: grandi
Tak szczerze to wygląda na korektor

: czw gru 20, 2007 03:04
autor: Brzoza Krk
tzn.? kolektor wydechowy?a gdzie tam jakiś olej idzie?

: czw gru 20, 2007 03:09
autor: Sztomel
Jak byk cieknie/wyciekło spod korka wlewu oleju, piszesz że jest tam sucho a na zdjęciu pierwszym wyraźnie widać plamę po oleju, który spłynął po pokrywie zaworów na kolektor i tam pozostał.

: czw gru 20, 2007 03:23
autor: prezesik25
możliwy też wyciek spod pokrywy, ale również stawiam na korek wlewu - ewidentnie widać.

więcej fotek

: czw gru 20, 2007 03:45
autor: Brzoza Krk
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie wydaje mi się żeby to był korek, wtedy świezy olej zbierałby się pod nim i w jego okolicy, a on zbiera się odrazu na dole przy kolektorze. A potem wydaje mi się że w trakcie jazdy jest wydmuchiwany do góry przez pęd powietrza. Dobrze myślę?

: czw gru 20, 2007 06:33
autor: Sztomel
A niby skąd miałby się zbierać olej przy kolektorze wydechowym - wydzielił się ze spalin przez uszczelkę kolektora na podstawie procesu chemicznego rozkładu spalin na czynniki pierwsze : benzyna, olej, powietrze i temperatura :grin:
Istne perpetum mobile !
Podepnij pod ten kolektor wydechowy kolejne 4 gary i będziesz miał V8 !!!

: czw gru 20, 2007 07:43
autor: Bąku
uszczelka pod deklem i wszystko w temacie

: czw gru 20, 2007 09:39
autor: jhosef
Bąku pisze:uszczelka pod deklem i wszystko w temacie
Dokładnie, uszczelka pod deklem. A usmarowany dekiel to nie dlatego że leci na kolektor. Wystarczy że sasem go przy dolewaniu polejesz i tłusta plama długo zostaje.

: czw gru 20, 2007 10:52
autor: Brzoza Krk
To dlaczego na wysokości uszczelki pod deklem na całej długości wszystko jest tam suche?

: czw gru 20, 2007 11:06
autor: Mis
Brzoza Krk, chcesz miec pewnosc, to wytrzyj ta plame do czystego, jakims rozpuszczalnikiem czy czyms, zrob wiele kilometrow i stale monitiruj czy sie pojawia znowu olej. Jak sie pojawi, to bedziesz dolkadnie widzial w ktorym miejscu, czy spod korka czy nie.

Moj silnik podobnie wygladal, wyczyscilem, i nic nie leci od kilku miesiecy juz. Nie znasz historii silnika, moze komus sie korek odkrecil i caly olej polecial, a teraz zostala plama, albo poprzedniemu wlascielowi lecialo spod uszczelki zaworow, uszczelke wymienil a plama zostala.

: pt gru 21, 2007 01:26
autor: Brzoza Krk
Znam historię silnika bo mam auto 3 lata a poprzednio znajomy miał go 2 lata. Jak wytarłem wszystko na sucho to się wyciek znowu zaczał pojawiać podobnie jak na zdjęciu chyba wymienię uszczelkę pod pokrywą i korek.

: pt gru 21, 2007 01:33
autor: prezesik25
a ja mam pytanko nt. wycieków, przy przejechaniu w rok okło 40 tys. km wymieniałem juz 4 razy uszczelkę pod pokrywą zaworów i po pewnym czasie znów pojawiał się wyciek.

Co robię źle, bo sam już nie wiem, cały czas silnik mam usmarkany olejem w narożnikach pokrywy. - czyżbym miał już zużytą i wyciśniętą pokrywę zaworów? Możliwe jest, że tak jak to było we fiatach 126p pokrywy w VW 1,3 i 1,4 się wyciskają i później dobrze nie dolegają do głowicy?

teściowa ma 1,4 diesel w polówce pokrywa zaworów się nie różni i jest cały czas sucho, czy mam jej to podmienić?

: pt gru 21, 2007 01:38
autor: Mis
prezesso pisze:teściowa ma 1,4 diesel w polówce pokrywa zaworów się nie różni i jest cały czas sucho, czy mam jej to podmienić

:rotfl: :rotfl: