Strona 1 z 2

Silnik 1.8 do MK2 1.3

: śr gru 19, 2007 22:55
autor: JoeBlack
Witam! Jestem dumnym posiadaczem pięknego Golfa 2 z 89 roku, jest tylko jeden problem:( ma silnik 1.3, chciałbym włożyć do niego 1.8 bo kumpel ma taki w swoim MK2, ale jego niestety idzie na żyletki i silnik jest do wzięcia. Stąd moje pytania:
1. Czy wózek zawieszenia pasuje? Bo skrzynia, półosie i inne pierdoły też bedą do niego.
2. Czy poza komputerem jakieś inne przeróbki elektryczne mnie czekają?
3.Jakie są koszta takich przeróbek?
4. I czy warto się w to wszystko bawić?
Z góry dzięki za odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam

: śr gru 19, 2007 23:25
autor: agrala
oprocz kompa to cala wiazke przewodow trzeba przelozyc, chlonica jest inna, kupa roboty z tym ale roznica klosalna.
Jezeli jestes pewien ze ten silnik jest tego wart to mozna sie w to pobawic

: śr gru 19, 2007 23:25
autor: eidos
mocowanie silnika powinno pasowac, jesli masz skrznie od 1.8 to i przeguby wiec nie ma problemu. Jesli caly osprzet elektryczny z ECU bedziesz mial to wiekszych problemow nie bedzie. Przelozyc silnik warto, bo spalanie nie bedzie duzo wieksze a przyjemnosc z jazdy na pewno tak

: śr gru 19, 2007 23:51
autor: JoeBlack
jak mozecie to wypiszcie wszystko co potrzeba zeby przełożyć silnik Chodzi mi o osprzęt co dokładnie mam wytargać z tamtego? Bo tak to jutro bym pojechał i to wszystko wypruł od kumpla. może w weekend udało by mi się go włożyć??

: czw gru 20, 2007 00:03
autor: agrala
komputer, wiazke przewodow, filtr powietrza, rozrusznik, chlodnice, silnik z calym osprzetem, przeguby z polosiami
Nie wiem czy czasami nie zwrotnice bo w 1,3 sa toszke inne i moga przeguby nie wejsc.
Lewarek od biegow bo jest chyba zupelnie inny, mechanizm od przelaczania biegow (ciegna wraz z ramoinami)
poczatek wydechu jest chyba inny (od kolektora do srodkowego lumika)
Oczywiscie moge sie mylic bo nigdy nie robilem swapu

[ Dodano: 19 Gru 2007 23:05 ]
jezeli masz linke od sprzegla z samoregulacja to uwazaj bo trzeba ja zablokowac odpowiednio przed sciagnieciem bomozna ja uszkodzic

: czw gru 20, 2007 00:09
autor: JoeBlack
dzięki za info jutro pojade do niego i zmierzę czy osadzenie półosi ma taką samą średnicę co w 1.3. i jak coś to też zabiorę:) tylko jak on to później zaprowadzi na złom??:) jakby coś Ci się jeszcze przypomniało to pisz:) Jeszcze raz dzieki

: czw gru 20, 2007 00:21
autor: agrala
najlepiej bylo by spisac z kims umowe na sprzedaz samochodu i podsteplowac ja w urzedzie a sam odac na zlom a nie na szrot, na zlomie dadza chyba wiecej kasy niz na szrocie a zawsze mozna wiecej rzeczy zabrac. Na szrocie moga jeszcze kazac sobie doplacic jak samochod nie bedzie kompletny

: czw gru 20, 2007 00:36
autor: JoeBlack
a pompka paliwa jest elektryczna czy jak?? Tam jest chyba zwykły gaźnik?!

: czw gru 20, 2007 10:33
autor: agrala
jezeli jest gaznik to jest zwkla pompa. Twoj jest na wtrysku?

[ Dodano: 20 Gru 2007 09:37 ]
jaki on ma silnik, oznaczenie?
1.8 sa rozne, na wtrysku i na gazniku

: czw gru 20, 2007 12:23
autor: JoeBlack
Oznaczenia nie znam tamtego silnika, ale wydaje mi się że jest na gaźniku. I jeszcze jedno, tamten silnik to "kuchenka" nie będzie problemów jak sie wywali gaz?? Bo słyszałem dużo wersji, że później silniki nie chcą chodzić tak jak powinny na benzynie i takie tam pierdoły.

: czw gru 20, 2007 16:25
autor: agrala
jezeli to gaznik to nie bedziesz mial zadnych problemow, jezeli pali teraz na benzynce to bedzie ok
Na twoim miejscu bralbym go z gazem

uuu

: czw gru 20, 2007 16:50
autor: 2RaZ
to jest naprawdę kupa roboty, ale jeżeli się znasz i masz odpowiednie narzędzia i warsztat to możesz porzeżbić, ja dałem sobie spokój bo trzeba tez pamiętać o hamulcach i innych pierołach, które zazwyczaj wychodzą podczas operacji :crazy:
Ja za te pieniądze co kosztowałby mnie swap kupiłem szybsze auto :smoke: :smoke: :smoke:
Ale życzę powodzenia!

: czw gru 20, 2007 18:03
autor: JoeBlack
ale jemu coś tam nie chciało chodzić na gazie, i nikt nie mógł dojść co to jest. Żaden magik od gazu nie wiedział:/ Dlatego ja wole być pewien że będzie chodzić i gazu nie zakładać.

no wiadomo

: pt gru 21, 2007 13:25
autor: 2RaZ
zawsze lepiej na benzynce tylko przy naszych cenach strasznie drogo wychodzi jazda, a jak jeszcze będziesz chciał przycisnąć....ale nic nie zastąpi twarzy zdziwionego typa w drogim wózku w momencie gdy wyprzedza go takie "stare" auto :grin:
Dlatego też planowałem swap z 1.3 (w MK2) na 1.8 KR (139hp) ale po obliczeniu wszystkiego wyszło mi ok 8000-9000pln żeby wszystko było elegancko zrobione. No i trzeba mieć dobry silnik do swapa, mi gość chciał wcisnąć zajechane 1.8 za 2000pln...heh

Ale tak jak wspomniałem, życzę powodzenia i daj znać jak uda Ci się operacja "SWAP"!!!
:smoke: :smoke: :smoke: