Reset komputera przy rozruchu zimnego silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Reset komputera przy rozruchu zimnego silnika
Sprawa wygląda następująco:
Niemalże raz w tygodniu przy rozruchu ZIMNEGO silnika rozrusznik ciężko kręci - dochodzi do pewnego "punktu przełamania" i uruchamia silnik. Jeśli tego "punktu przełamania" nie pokona - resetuje sie komputer w samochodzie. Wczoraj po 12h stania na trzy kolejne próby wykonał trzy resety. Potem zapalił ale po przejechaniu 1km i zgaszeniu silnika nie mogłem go uruchomić. Po około 6 próbach "z łaski" zaskoczył. Co ciekawe, że gdy silnik jest już "rozruszany" to nie ma owego "punktu przełamania" i rozrusznik kręci się dziarsko!
Niedawno w rozruszniku wymieniany był wieniec(?) - taki pierścień z zębatką. Pozostałe podzespoły rozrusznika są podobno OK.
Na wiosnę podczas walki z rozruchem zabiłem jeden akumulator, teraz zabiłem drugi i jeżdżę na trzecim (kobylastym). Wszystkie były używane w innych autach więc nie twierdzę, że były w szczytowej formie... Proszę się więc tym nie sugerować...
Tydzień temu wymieniłem świece i kable WN.
MK3 1.6 AEA +LPG
Piszę ten post w dziale [Elektryka] ale może to jest problem do działu [Mechanika]?
Pozdrawiam!
Niemalże raz w tygodniu przy rozruchu ZIMNEGO silnika rozrusznik ciężko kręci - dochodzi do pewnego "punktu przełamania" i uruchamia silnik. Jeśli tego "punktu przełamania" nie pokona - resetuje sie komputer w samochodzie. Wczoraj po 12h stania na trzy kolejne próby wykonał trzy resety. Potem zapalił ale po przejechaniu 1km i zgaszeniu silnika nie mogłem go uruchomić. Po około 6 próbach "z łaski" zaskoczył. Co ciekawe, że gdy silnik jest już "rozruszany" to nie ma owego "punktu przełamania" i rozrusznik kręci się dziarsko!
Niedawno w rozruszniku wymieniany był wieniec(?) - taki pierścień z zębatką. Pozostałe podzespoły rozrusznika są podobno OK.
Na wiosnę podczas walki z rozruchem zabiłem jeden akumulator, teraz zabiłem drugi i jeżdżę na trzecim (kobylastym). Wszystkie były używane w innych autach więc nie twierdzę, że były w szczytowej formie... Proszę się więc tym nie sugerować...
Tydzień temu wymieniłem świece i kable WN.
MK3 1.6 AEA +LPG
Piszę ten post w dziale [Elektryka] ale może to jest problem do działu [Mechanika]?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam
Marek W.
Marek W.
Może coś "z prądem", czyli brudna klema, kiepska masa.
Zmierz miernikiem napięcie na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem (bezpośrednio na słupkach akumulatora - ołowiu) a potem dokonaj takiej samej próby ale mierząc napięcie w kabinie (np. na bezpieczniku od zasilania "deski" a masę weź też z instalacji (np. zapalniczki, radia). Zobacz jakie będą napięcia przy obu pomiarach.
Zmierz miernikiem napięcie na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem (bezpośrednio na słupkach akumulatora - ołowiu) a potem dokonaj takiej samej próby ale mierząc napięcie w kabinie (np. na bezpieczniku od zasilania "deski" a masę weź też z instalacji (np. zapalniczki, radia). Zobacz jakie będą napięcia przy obu pomiarach.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
MAW68 do sprawdzenia - rozrusznik (tuleje, bendix i szczotki) klemy na aku, masa silnika - reset licznika (bo pewnie o to chodzi) następuje poprzez ogromny spadek napięcia - tak jak byś odłączył aku, aha no i warto zaopatrzyć sie w nowy aku a nie kombinować z używkami
czytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33540
czytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33540
...
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 180
- Rejestracja: pt gru 08, 2006 23:28
- Lokalizacja: Jawor/Stanisławów
- Kontakt:
Kolego miałem to samo w VR6 tylko że miałem aku 36 Ah po wymianie na 70 Ah problem zniknął.MAW68 pisze:Niemalże raz w tygodniu przy rozruchu ZIMNEGO silnika rozrusznik ciężko kręci - dochodzi do pewnego "punktu przełamania" i uruchamia silnik. Jeśli tego "punktu przełamania" nie pokona - resetuje sie komputer w samochodzie. Wczoraj po 12h stania na trzy kolejne próby wykonał trzy resety. Potem zapalił ale po przejechaniu 1km i zgaszeniu silnika nie mogłem go uruchomić. Po około 6 próbach "z łaski" zaskoczył. Co ciekawe, że gdy silnik jest już "rozruszany" to nie ma owego "punktu przełamania" i rozrusznik kręci się dziarsko!
GOLF II 1,8 GT 90 PS - ex
GOLF III 2,8 VR6 174 PS - ex
GOLF III 2,0 GTI 115 PS - ex
GOLF IV 2,3 V5 GTI 170 PS - EX
SKODA OCTAVIA 1,9 TDI 4x4 101 PS - :)
GOLF III 2,8 VR6 174 PS - ex
GOLF III 2,0 GTI 115 PS - ex
GOLF IV 2,3 V5 GTI 170 PS - EX
SKODA OCTAVIA 1,9 TDI 4x4 101 PS - :)
najlepiej przed zakupem nowego akumulatora sprawdź dokładnie połączenie kabla ujemnego z masą i przede wszystkim wyczyść (papierem sciernym lub specjalnym skrobakiem do klem akumulatorowych i zacisków) klemy na akumulatorze i wnętrze zacisków na kablu ujemnym i dodatnim i zobacz czy wtedy objawy znikną, jeżeli nie to wtedy wymieniaj akumulator na nowy.
Znam kilka przypadków kiedy kumple kupili nowe akumulatory i co się okazało... też problem z odpaleniem samochodu a po przeczyszczeniu klem i zacisków auto odpalało na dotyk i to zarówno na nowym akumulatorze jak i na starym.
Morał - niepotrzebny wydatek na zakup nowego akumulatora.
Znam kilka przypadków kiedy kumple kupili nowe akumulatory i co się okazało... też problem z odpaleniem samochodu a po przeczyszczeniu klem i zacisków auto odpalało na dotyk i to zarówno na nowym akumulatorze jak i na starym.
Morał - niepotrzebny wydatek na zakup nowego akumulatora.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości