Strona 1 z 1

Problemy z elektryką

: wt gru 18, 2007 13:18
autor: Gutekspc
Witam. Jak w temacie, mam problem. Światła z tyłu przygasają, gdy wcisnę hamulec. Podobnie się dzieje po włączeniu kierunkowskazów, radia. W tym ostatnim przypadku światła przygasają w rytm muzyki. Elektryk ze mnie kiepski, więc piszę tego posta.. Co mogę z tym zrobić? Czego to wina? Dodam, że światła przednie nie mają kłopotów, nie przygasają, może to kwestia jakiejś kostki? Z góry dzięki za pomoc.

Pozdro

: wt gru 18, 2007 14:00
autor: Maćkooo
Witam :D
Jeśli światła przygasają to musisz zmienic regulator napięcia.
Faktem jest że u mnie światla przygasały ciągle na włączonym silniku.
Regultor był użyuwany , sprawny Vw-owski.
Wyminilem na nowy i konic z przygasaniem :D .
Kozt regulora od 30 do 50 zł . Roboty na 5 minut.
A efekt sam ocenisz.
Sprwdz tylko miernikiem jakie masz skoki napięcia na biegu jałowym.
U nie było nie dość ze za wysokie to skoaczące od 14,8-15,2V i to juz wystarczyło aby światła przygasały.
Na nowym mam wahanie 0,01V :D , 13,89- 13,90V.

: wt gru 18, 2007 14:51
autor: robertrog
sprawdź też napięcie i stan paska klinowego

: wt gru 18, 2007 15:03
autor: Mis
Gutekspc pisze:co mogę z tym zrobić

a ja bym postawil za winowajce mase. Sprawdz np w tylnych lampach, tj przy tylnej lewej, czy kabelek masowy jest dobrze przykrecony do blachy,czy nie jest zardzewialy.

: wt gru 18, 2007 15:46
autor: Gutekspc
Maćkooo pisze:Witam :D
Jeśli światła przygasają to musisz zmienic regulator napięcia.
Faktem jest że u mnie światla przygasały ciągle na włączonym silniku.
Regultor był użyuwany , sprawny Vw-owski.
Wyminilem na nowy i konic z przygasaniem :D .
Kozt regulora od 30 do 50 zł . Roboty na 5 minut.
A efekt sam ocenisz.
Sprwdz tylko miernikiem jakie masz skoki napięcia na biegu jałowym.
U nie było nie dość ze za wysokie to skoaczące od 14,8-15,2V i to juz wystarczyło aby światła przygasały.
Na nowym mam wahanie 0,01V :D , 13,89- 13,90V.
Regulator napięcia? Oj, chyba jest gorzej z moją wiedzą niż myślałem.. :blush:
robertrog pisze:sprawdź też napięcie i stan paska klinowego
Pasek jest cosik za luźny, popiskiwał jakiś czas temu i myślałem, żeby go wymienić. W końcu jednak jakoś o tym zapomniałem. Będę musiał na to rzucić okiem.
a ja bym postawil za winowajce mase. Sprawdz np w tylnych lampach, tj przy tylnej lewej, czy kabelek masowy jest dobrze przykrecony do blachy,czy nie jest zardzewialy.
Chodzi Ci Mis o wkłady lamp tylnych? Jeśli tak, to żadnej rudy tam nie uświadczysz.

: wt gru 18, 2007 16:09
autor: Mis
Gutekspc pisze:Regulator napięcia? Oj, chyba jest gorzej z moją wiedzą niż myślałem

regulator jest w alternatorze. Przykrecony jest na dwie srubki do tylnej sciany tegoz alternatora.

Gutekspc pisze:Chodzi Ci Mis o wkłady lamp tylnych? Jeśli tak, to żadnej rudy tam nie uświadczysz

nie o wklady tylko o przewod masowy tylnych lamp. Od wiazki kabli w lewej lampie bedzie odchodzil jeden kabelek przykrecony do blachy pod lampa i to jest wlasnie masa. Nie musi byc zardzewialy ale zasniedzialy, odkrec go i rozpuszczalnikiem i papierkiem sicernym go przelec i przykrec spowrotem. Masa w aucie jest bardzo wazna