Strona 1 z 1

[TDI] wyciek oleju ...aua

: pn gru 17, 2007 14:19
autor: mrEd
Witam!

zauważyłem w swoim AHF-ie wyciek oleju przez nakrętkętkę obudowy filtra olejowego, w silniku oleju zawiele nieubyło ale upaćkał soę z zewnątrz i kiepsko to wygląda.

Moje pytanie jest takie: dlaczego cieknie (zasłabo /zamocno dokręcony był ten plasikowy dekielek), jak uniknac tego na przyszłość.

dodam ze u kolegi w 1J była podobna sytuacja, czy to jest jakaś powtarzająca się dolegliwość tych silników???

: pn gru 17, 2007 14:32
autor: misiek
mrEd mówisz o dekielku na filtrze ropy? do spuszczania wody?
mrEd pisze:zasłabo /zamocno dokręcony był ten plasikowy dekielek
może być tak że za mocno został dokręcony i pękł lub zerwany gwint na nim jest i puszcza tamtędy

: pn gru 17, 2007 14:40
autor: mrEd
muwię o nakretce obudowy wkładu filtrującego olej w silniku. Nic niepekło , gwintt tez niejest zerwany, jedynie co wchodzi w grę to zmiazdzenie gumowego oringa przy zbyt mocnym dokreceniu, ale niewiem czy jest to mozliwe.

: pn gru 17, 2007 14:42
autor: misiek
mrEd pisze:mówię :chytry: o nakretce obudowy wkładu filtrującego olej w silniku
aha
mrEd pisze:zmiazdzenie gumowego oringa przy zbyt mocnym dokreceniu, ale niewiem czy jest to mozliwe
oczywiście że tak, nic tylko wymienić oring i zobaczysz co sie będzie działo

: pn gru 17, 2007 14:46
autor: rakczek
Nie wiem czy dobrze cie zrozumialem ale wydaje mi sie ze piszesz o wycieku oleju z podstawki filtra oleju.
Ta czesc przykrecona jest do silnika a na nia nakreca sie filtr. Dobrze zrozumialem??

Pamietam ze po zakupie mojego gofra tak wlasnie bylo olej uciekal wlasnie ta podstawa. Mechanik najpierw staral sie to silikonowac ale nic nie dalo to , wiec przegwintowal otwory i dal troszke wieksze sruby (oryginalne byly za slabe).
Poki co juz 2 lata mam z tym spokoj

: pn gru 17, 2007 16:29
autor: mrEd
niewzupełnie, u mnie jest wkład filtrowy. Wkłada się go w aluminiową obudowę i nakręca plastikowy dekiel, na nim jest oring. I cieknie właśnie przez gwint i ten oring, górą!

Orietuje się ktoś jaka jest prawidłowa wartosc momentu dokrecenia tego dekielka?

: pn gru 17, 2007 16:56
autor: pszczyna
Panowie autorowi o DIESLA Obrazek

Zasady prawidłowej instalacji:
1. Dokładnie przeczytać informacje w "Katalogu Filtrów Tutela Weber"
oraz w jego ew. aktualizacjach.
2. Oczyścić powierzchnię nośną filtra na kadłubie silnika.
Jeśli to możliwe sprawdzić czy gwint łączący nie jest uszkodzony.
3. Naoliwić uszczelkę.
4. Po dopasowaniu uszczelki do powierzchni nośnej na kadłubie silnika filtr dokręcić ręcznie mocno dociskając przez około 3/4 obrotu.

NO chyba oto chodzi!!!!!!!!!!!!!!! Obrazek

: pn gru 17, 2007 17:08
autor: mrEd
pszczyna, ...punkty 1 i 3 wykonany był w 100% ,punkt 4 raczej tez, no moze ciut wiecej lub mniej dokrenciłem. Natomiast przyjzę się szczegułowo gwintowi wg punktu 3 ...i zobaczymy.

narazie dzięki wszystkim.

[ Dodano: 17 Gru 2007 16:10 ]
pszczyna, o idealnie! dzięki wielkie. w dowud uznania punkcik dla pana!

A co to za ksiega z kturej te obrazki.