Strona 1 z 2

Nierównomierne ścieranie się nowych klocków

: pn gru 17, 2007 11:58
autor: rnav_piwi
Witam :)
Jakieś 1000 km temu wymieniłem w swoim Golfie tarcze i klocki na wszystkich kołach. Do tej pory zauważyłem, że nie wszystkie ścierają się tak jak powinny. W przednim lewym kole od góry tarczy około 5-7 mm jest tak jakby w ogóle nie starte, na prawym przednim kole jest to około 3 mm takiej niestartej przestrzeni, czyli mniej. Na obu tylnych nie zauważyłem żadnych błędów..
Byłem w serwisie gdzie mi to zakładali (Norauto Sosnowiec) i mechanik powiedział, że klocki leżą dobrze i nie powinno tak się dziać i powiedział, że to wszystko się jeszcze dotrze.
Jak Wy to widzicie? Czy faktycznie to wszystko się jeszcze dotrze, czy nie?

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Pozdrawiam

EDIT: Zapomniałbym, klocki są firmy Ferodo, tarcze Brembo.

Re: Nierównomierne ścieranie się nowych klocków

: pn gru 17, 2007 12:07
autor: Szosownik
rnav_piwi pisze:Witam :)
Jakieś 1000 km temu wymieniłem w swoim Golfie tarcze i klocki na wszystkich kołach. Do tej pory zauważyłem, że nie wszystkie ścierają się tak jak powinny. W przednim lewym kole od góry tarczy około 5-7 mm jest tak jakby w ogóle nie starte, na prawym przednim kole jest to około 3 mm takiej niestartej przestrzeni, czyli mniej. Na obu tylnych nie zauważyłem żadnych błędów..
Byłem w serwisie gdzie mi to zakładali (Norauto Sosnowiec) i mechanik powiedział, że klocki leżą dobrze i nie powinno tak się dziać i powiedział, że to wszystko się jeszcze dotrze.
Jak Wy to widzicie? Czy faktycznie to wszystko się jeszcze dotrze, czy nie?

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Pozdrawiam

EDIT: Zapomniałbym, klocki są firmy Ferodo, tarcze Brembo.
jakby było wszystko dobrze to powinny się zdzierać jednakowo
i niech ten mechanik nie pitoli że to sie dotrze
ja miałem podobną sytuację (klocki Valeo,tarcze oryginał)
rozebrałem i przeczyściłem zaciski, zmieniłem klocki i tarcze i jest dobrze

: pn gru 17, 2007 12:22
autor: rnav_piwi
Dzięki.

Mechanik powiedział jeszcze, że może być wadliwy klocek i żebym pojeździł jeszcze 1000 km i jak nadal tak będzie to mi wymienią klocek na nowy (w tym wypadku chyba oba przednie).

: pn gru 17, 2007 13:39
autor: dziejo
rnav_piwi pisze:Czy faktycznie to wszystko się jeszcze dotrze, czy nie?
zdecydowanie za długo się docieraja do 300km powinno się unormować a tu 1000 i jeszcze 1000 cos ten mechanik to magik jakiś proponuję sprawdzić współosiowość tarczy czy niema bicia ale równiez tak jak szosownik zasugerował i słusznie można przeczyścić cylinderek i prowadzenie klocka (samoregulator )

[ Dodano: Pon Gru 17, 2007 12:41 ]
i jak nadal tak będzie to mi wymienią klocek na nowy (w tym wypadku chyba oba przednie).
cały komplet chyba 2 strony wymienia się parami !!!!!! a nie po jednym klocku

: pn gru 17, 2007 13:48
autor: rnav_piwi
i jak nadal tak będzie to mi wymienią klocek na nowy (w tym wypadku chyba oba przednie).
cały komplet chyba 2 strony wymienia się parami !!!!!! a nie po jednym klocku
Dlatego napisałem "w tym wypadku oba przednie" ;)

Co do grzebania w hamulcach, sam raczej nic nie zrobię, więc jestem skazany na jakiś serwis. Będę tam jeszcze u nich to porozmawiam,

Wkleję tu za jakiś czas fotki jak to wygląda, i sami ocenicie. (może ja przesadzam...)

Pozdrawiam

: pn gru 17, 2007 14:31
autor: Szosownik
rnav_piwi pisze:Co do grzebania w hamulcach, sam raczej nic nie zrobię, więc jestem skazany na jakiś serwis. Będę tam jeszcze u nich to porozmawiam,

Wkleję tu za jakiś czas fotki jak to wygląda, i sami ocenicie. (może ja przesadzam...)

Pozdrawiam
spróbuj jechać w inne miejsce niż byłeś
moim zdanie nie przesadzasz bo być tak nie powinno

: pn gru 17, 2007 15:12
autor: rnav_piwi
Chodzi o to, że jak mi źle zrobili to mają naprawić, mam na to przecież gwarancję, więc nie bardzo mi się widzi jeździć gdzie indziej i dodatkowo płacić. Będę jeszcze u nich i załatwię to.

A tutaj zdjęcia, jak to wygląda.

Prawy hamulec (w porządku):
Obrazek

Lewy hamulec (widać około 5-7 mm nie do końca przetartej przestrzeni):
Obrazek

Obrazek

Jak to widzicie?

: pn gru 17, 2007 20:39
autor: RAFI-R19
jak na 1000km to te tarcze za ciekawie nie wyglondaja,tarcza powinna sie świecic a nie taka matowa tym bardziej ze masz nowe.gdzie kupiles tarcze i klocki.bo slyszalem ze te z allegro to jakis trefny gatunek i tez sa taki tanie.

: pn gru 17, 2007 21:42
autor: rnav_piwi
Tarcze i klocki kupione w Norauto, nie na żadnym allegro :)
Nie wiem czy powinny się świecić, ja staram się hamować w miarę lekko, bardzo dużo hamuję silnikiem.

Czekam na Wasze rady.. :)

: pn gru 17, 2007 21:53
autor: Paweł Marek
albo zaciski są zapieczone, albo prowadnice mają zbyt duże luzy lub przeciwnie są zatarte (i dlatego nie ścierają się tarcze od zewnątrz). Trzeba zaciski wyjąć lub na samochodzie (jak kto woli) rozebrać, wyczyścić, jeśli trzeba wymienić zużyte elementy. Nie są to trudne rzeczy. Mechanik cię zbywa. Nowe tarcze z nowymi klockami mają płaskie powierzchnie i ich dotarcie do praktycznie kilka hamowań. Jedź do innego albo bierz się za to sam.

: pn gru 17, 2007 22:04
autor: rnav_piwi
Norauto ma w miarę porządny serwis, pojadę do nich i mają mi to zrobić w ramach gwarancji...
Dziękuję za pomoc.

Co do powierzchni tarcz, czy faktycznie po tych 1000 km przy niewielkich naciskach tarcza powinna być już lśniąca? Tarcze są jeszcze jakby kompletnie nie przetarte (na tarczy są takie jakby fabryczne "rowki" co widać na zdjęciach powyżej.
Hamuje się dobrze, hamulce są naprawdę mocne. Po wymianie na nowe przez jakieś 500 km źle się hamowało, nie było tej siły, ale już jest OK (z tego co wyczytałem to normalne, że słabo hamują po wymianie)

I jeszcze pytanie, jak taka tarcza będzie wyglądać za np. 5 tysięcy kilometrów? Czy gdyby nic przy tym nie robić to to miejsce na brzegu w którym jest nieprzetarta przestrzeń w końcu się przetrze?

: pn gru 17, 2007 22:09
autor: Paweł Marek
rnav_piwi pisze:w końcu się przetrze?
nie licz na to, po prostu kloczek nie dociska tarczy na obwodzie, pojawi się korozja ktora bedzie wżerała się coraz głębiej i bliżej środka, aż będziesz musiał toczyć tarczę.
I zapewniam cię, (akurat założyłem w moich dwóch autach nowe komplety Brembo plus Ferodo) że dobre hamowanie powinno być znacznie szybciej niż po 500 km. Po prostu: tarcza z jednej strony jest hamowana u Ciebie słabiej jak z drugiej, z powodów jak napisałem wcześniej.

: pn gru 17, 2007 22:12
autor: rnav_piwi
Ok, dziękuję Pawle. Muszę jutro z tym do nich jechać :grrr:
Swoją drogą, czy na prawej tarczy (zdjęcie powyżej) jest w porządku?? Jest tam od zewnątrz nieprzetarte około 3(?) mm, czy to tak ma być czy też muszą mi to ustawić dobrze?

: pn gru 17, 2007 22:19
autor: Paweł Marek
te 3 mm jest ok, klocek nie sięga do brzegu właśnie tyle.