Strona 1 z 1

problem z turbina

: ndz gru 16, 2007 13:18
autor: Grotu
Witam,problem polega na tym ze czesto sie zdaza tak ze odpale samochod i turbina w czasie jazdy zachowuje sie tak jak by jej nie bylo,wtedy musze sie zatrzymac na poboczy wylaczyc auto i ponownie uruchomic i okazuje sie ze wtedy dopiero zastartowala,bywa tez tak ze przy pierwszym uruchomieniu juz zadziala.Zdaza sie rowniez cos takiego ze zalacza sie przy ok 2700obr na 1,2,3 biegu a na 4 na obrotach przy ktorych powinienem poczuc wzrost mocy odczowalny jest nagly spadek i juz sie nie zalaczy,cos jakby odcielo w znacznej ilosci dpolyw powietrza do komory spalanie prosze o sugestie i pomoc co moze byc skutkiem takiego zachowanie sie turbiny.Z gory dziekuje

: ndz gru 16, 2007 17:02
autor: lukjar7
proste, twoja turbina juz umiera

Re: {MK$} problem z turbina

: ndz gru 16, 2007 17:08
autor: Dziadek54
przyczyn może być wiele ale najpierw powiedz jaki to silnik

: ndz gru 16, 2007 20:00
autor: EnJoy
podjedź na VAG-a, może tam coś wyjdzie .Być może zaworek N75, być może egr, być może to, być może tamto.. naprawdę przyczyn może być wiele ;)

: ndz gru 16, 2007 23:01
autor: Lewik
troszke zagadkowa ta twoja turbinka ale podobny przypadek miał koles tylko w skodzie oktawi,podczas wyprzedzania kiedy wcisnał gaz samochod sie dławil i spadała mu drastycznie moc silnika. dopiero po wylaczeniu zaplonu i ponownym zapaleniu silnik działał tak jak trzeba az do kolejnego wyprzedzania i doszedł do takiej wprawy ze podczas wyprzedzania innych samochodów kiedy czuł spadek mocy musiał wyłaczyc i właczyc szybko zapłon .Samochod został zaopatrzony w nowa turbinę pojezdzi chwilę i dalej to samo.pojechał na reklamacje okazało sie ze turbiny (ta wymieniona i nowa )były sprawne tylko był nawalony komputer który niewłasciwie sterował silnikiem

: ndz gru 16, 2007 23:07
autor: Grotu
Golf IV rok 1999 tdi 90KM.

: pn gru 17, 2007 17:49
autor: chmielek.vw
Ja bym powiedział, ze to EGR lub przepustnica. Miałem coś podobnego i koleś mechanior powiedział że mam przepustnice do wyczyszczenia i EGR i powinno być dobrze. Przy odłączonym EGR (odłączył mi wężyk podciśnienia) jest jakby dobrze. Ale i tak wszystko się okaże po wyczyszczeniu. Sprawdź tez przepływomierz. U mnie był padnięty i turbo całkiem nie chodziło. N 75 też sprawdź jak kolega wyżej pisze. Czytałem że może narobić zamieszania.
Powodzenia.

: pn gru 17, 2007 17:52
autor: damcio151
lukjar7 pisze:proste, twoja turbina juz umiera

:P
Grotu, wpisz w wyszukiwarkę notlauf i n75

: pn gru 17, 2007 23:27
autor: Grotu
wszyscy pisza sprawdz ale jak moze jest ktos z trojmiasta kto moze mi w tym pomoc,koledzy wierze ze ktos taki sie znajdzie,czekam na odpowiedz.

: pn gru 17, 2007 23:33
autor: Lewik
dowiedziałem sie ze w poprzednim opisywanym przeze mnie przypadku walniety był jakiś stycznik a kie komputer jak napisałem pozdro

sprawa wyjaśniona..

: śr sty 30, 2008 12:57
autor: Grotu
Dałem auto do speca pracujacego w bosch servisie oczywiscie po jego godzinach pracy,coz sie okazało wszystkie zawory sprawne,wszystkie wężyki całe,jedyny problem polegał na tym ze byly zapiezone łopatki na kierownicy turbiny i sie nie ruszały(akurat ja mam ze zmiennym kątem ustawienia łopatek)ale z tego co wiem sa turbiny w ktorych ten kąt sie nie zmienia.A wiec została wyczyszczona i teraz wszystko chodzi jak tralala-turbina zaczyna tłoczyc juz od 1500obr rownym ciągiem.Za wyczyszczenie zaplacilem 100zl,najwiekszym problemem w tym wszystkim jest wymontowanie turbiny.Przy wyjmowaniu należy uważac na przewod smarowania turbiny aby go nie uszkodzic jak to bylo w moim przypadku,nie ma zamiennikow orginal w granicach 140-160zl.Powodzienia w naprawie.Ja miałem szczescie turbina nie ma zadnych dziur,zadnuch luzow,zadnych ukroszen,wyszczerbien łopatek.