Strona 1 z 2

Problem z ładowaniem aku

: sob gru 15, 2007 21:54
autor: barts25
Wymieniłem regulator napiecia i bez skutku. Nadal nie ma ładowania na aku. Caly czas jesty npięie 11,84. Nie wiem co mam zrobić. Proszę o porade

: sob gru 15, 2007 21:57
autor: Duber
moga byc uszkodzone diody ale tego bez rozebrania w mak alternatora niesprawdzisz.potem moze byc uszkodzony wirnik lub ktores z uzwojen

: sob gru 15, 2007 22:01
autor: Lewik
sprwadz stan szczotek węglowych na komutatorze moze są zuzyte lub zawieszone a najlepiej wymontuj alternator i zmierz miernikiem każda diodę alternatora (wystarczy ze jedna zdechła i koniec ładowania)

: sob gru 15, 2007 22:36
autor: abpel
barts25 pisze:Caly czas jesty npięie 11,84
a gdzie te napiecie mierzysz ??

: ndz gru 16, 2007 12:18
autor: barts25
napiecie mierze na klemach od aku. Gdzie sie znajdują dokładnie te diody?

: ndz gru 16, 2007 12:22
autor: Paweł Marek
Tak dla pewności zmierz jeszcze napiecie na samym alternatorze, tzn między jego obudową a śróbą do której jest przykręcony gruby kabel. Jeśli również będzie takie małe napięcie to niema wątpliwości że alternator trzeba rozebrać, pomierzyć czy niema zwarć itd

: ndz gru 16, 2007 13:25
autor: Duber
barts25 pisze: Gdzie sie znajdują dokładnie te diody?
musisz rozebrac alternator sa one wcisniete w metalowa obudowe.trzeba rozpolowic alternator potem odlutowac je od uzwojenia.jesli tego nierobiles moze daj dla fachowca.niejest to skomplikowane ale...

: ndz gru 16, 2007 13:38
autor: Jaco85
barts25, a szczoty kiedy wymieniales?

: wt gru 18, 2007 19:26
autor: barts25
Jaco85 pisze:barts25, a szczoty kiedy wymieniales?
Szczotkotrzymacz wymieniłem tydzień temu.

[ Dodano: 18 Gru 2007 18:28 ]
Paweł Marek pisze:Tak dla pewności zmierz jeszcze napiecie na samym alternatorze, tzn między jego obudową a śróbą do której jest przykręcony gruby kabel. Jeśli również będzie takie małe napięcie to niema wątpliwości że alternator trzeba rozebrać, pomierzyć czy niema zwarć itd
A ajk sprawdzić czy diody są ok?

: wt gru 18, 2007 20:02
autor: Paweł Marek
diod w warunkcah domowych nie ma jak za bardzo sprawdzić. Więc sprawdza się opór wirnika i uzwojeń stojana, i czy nie ma przebić do masy, a jeśli wszystko jest ok należy podejrzewać diody.

: czw gru 27, 2007 21:11
autor: barts25
Siemka
Sprawdziłem ostatnio omomierzem rezystancje między obudową alternatora a śrubą alternatora do której jest przykręcony kabel od "+" Miernik pokazał mi wartość rezystancji równą 76 ohm. Czy to oznacza że jest gdzieś zwarcie na uzwojeniu stojana?

[ Dodano: 27 Gru 2007 20:14 ]
Ile powinien wynosic opór wirnika i stojana.

: czw gru 27, 2007 21:21
autor: Paweł Marek
Nie, tak nie sprawdzisz, po drodze jest regulator napięcia, czyli półprzewodnik. Opory pomiędzy pierścieniami ślizgowymi wirnika są rzędu 2-3 omów, a opory uzwojenia stojana około 0,2 oma mniej więcj, zależy jaki altek. Masz stary szczotkotrzymacz to wywal tranzystor, podłącz się do obu szczotek omomierzem, załóż to do altka i już możesz mierzyć opór samego wirnika.

: czw gru 27, 2007 21:40
autor: danioo
Paweł Marek pisze:diod w warunkcah domowych nie ma jak za bardzo sprawdzić. Więc sprawdza się opór wirnika i uzwojeń stojana, i czy nie ma przebić do masy, a jeśli wszystko jest ok należy podejrzewać diody.
Da sie sprawdzić diody w warunkach domowych według schematu. Lub miernikiem na ustawionym na SYMBOL DIODY.
Jeśli żarówka świeci w obu przypadkach to DO WYMIANY !!!

: czw gru 27, 2007 21:40
autor: barts25
Ja mom nowy szczotkotrzymacz. Nawiasem mówiąc to ja ma ten alternator juz w częściach. Alternator jest firmy Bosch. Mjałem duży kłopot żeby go rozebrać żyły od uzwojeń są w nim zaciskane. Prawdopodobnie jest zwarcie bo jak mierzyłem opór między obudową alternatora a śrubą do której jest przykrecony kabel od plusa to rezystancja wyniosła 76 ohm