Strona 1 z 1
Tarcze i klocki
: pt gru 14, 2007 22:59
autor: jurii21
Witam ostatnio zaglądnołem do klocków swojego golfika i nie wiem czy nie czas je zmienic, wszyscy mówią że jeszcze mogę na nich "od groma" pojezdzić, czy mają one czujniki które informują o zużyciu,? jaka musi byc minimalna grubośc tarcz? dodam że golf 1.6 sr 1998r
: pt gru 14, 2007 23:07
autor: EmigrantGB
Po prostu skopiowałem bo nie chciało mi się pisać ale mam nadzieję że ci pomogłem. A co do tych czujników w tym modelu jest to realizowane na zasadzie opadania płynu hamulcowego w miarę zużywania się klocków opada poziom płynu czujnik dostaje sygnał i świeci ci kontrolka na desce
pozdrawiam
dane techniczne VW; GOLF IV (1J1); 1.6
System hamulcowy
Wymiary hamulca
Grubość tarczy hamulcowej przedniej osi
22,00 mm
Dopuszczalna wartość zużycia grubości tarczy hamulcowej przedniej osi
19,00 mm
Grubość tarczy hamulcowej tylnej osi
9,00 mm
Dopuszczalna wartość zużycia grubości tarczy hamulcowej tylnej osi
7,00 mm
Grubość wykładziny hamulcowej tylnej osi
bez pokrywy 11,50 mm
Grubość wykładziny hamulcowej przedniej osi
bez pokrywy 14,00 mm
Dopuszczalna wartość zużycia grubości wykładziny hamulcowej tylnej osi
bez pokrywy 2,00 mm
Dopuszczalna wartość zużycia grubości wykładziny hamulcowej przedniej osi
bez pokrywy 2,00 mm
Średnica tarczy hamulcowej tylnej osi
232,00 mm
Średnica tarczy hamulcowej przedniej osi
256,00 mm
Średnica tłoka hamulcowego tylnej osi
38,00 mm
Średnica tłoka hamulcowego przedniej osi
54,00 mm
Średnica cylindra hamulca kół
19,05 mm
: ndz gru 16, 2007 02:35
autor: Aldek
--------------------------------------------------------------------------------
EmigrantGB napisał
. A co do tych czujników w tym modelu jest to realizowane na zasadzie opadania płynu hamulcowego w miarę zużywania się klocków opada poziom płynu czujnik dostaje sygnał i świeci ci kontrolka na desce
pozdrawiam
Czy faktycznie tak jest ? Bo na moje to są czujniki w klockach.
: ndz gru 16, 2007 02:58
autor: Sztomel
Aldek pisze:Czy faktycznie tak jest ? Bo na moje to są czujniki w klockach.
zgadzam się, jeżeli mowa o czujnikach zużycia klocków to chodzi właśnie o klocki z czujnikami
a jeżeli bez tych czujników to takie chałupniczo-warsztatowe sprawdzenie zużycia klocków jak napisał
EmigrantGB, to też jest on skuteczny
ale pod warunkiem, że nie ma wycieków płynu z układu hamulcowego jak też i nie ma nieszczelności w obwodzie hydraulicznym sprzęgła, który jest połączony ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego i powoduje ubytek tego płynu.
Re: Tarcze i klocki
: ndz gru 16, 2007 16:10
autor: Dziadek54
jurii21 pisze:Witam ostatnio zaglądnołem do klocków swojego golfika i nie wiem czy nie czas je zmienic, wszyscy mówią że jeszcze mogę na nich "od groma" pojezdzić, czy mają one czujniki które informują o zużyciu,? jaka musi byc minimalna grubośc tarcz? dodam że golf 1.6 sr 1998r
czujnik zużycia okładzin hamulcowych w golfie iv jest tylko na klocku hamulcowym przy kole lewym przednim w pozostałych go nie ma, jeśli będzie mało płynu hamulcowego to zaświeci się kontrolka jak po zaciągnięciu hamulca ręcznego
: ndz gru 16, 2007 16:29
autor: jaszczur
Aldek pisze:Czy faktycznie tak jest ? Bo na moje to są czujniki w klockach.
działa to na zasadzie takiej,że gdy klocek zetrze sie do momentu do pewnego momentu,wtedy czujnik w klocku daje impuls i zaświeci się kontrolka
a tak jest
niestety jesli chodzi o grubośc tarcz to musisz obadac to wizualnie,grubości minimalne podał ci kolega powyżej
: ndz gru 16, 2007 17:20
autor: Dziadek54
działa to na zasadzie takiej,że gdy klocek zetrze sie do momentu do pewnego momentu,wtedy czujnik w klocku daje impuls i zaświeci się kontrolka
a tak jest
w klocku nie ma żadnego czujnika po prostu gdy klocek zetrze się do granicznej grubości to przewód zatopiony w okładzinie ściera się i zwiera na masę do tarczy hamulcowej ,zamyka obwód elektryczny i kontrolka ci się zapala.
: ndz gru 16, 2007 17:22
autor: jaszczur
Dziadek54, wiem wiem ale nie wiedziałem jak to nazwać
: ndz gru 16, 2007 17:25
autor: Dziadek54
w klocku nie ma żadnego czujnika po prostu gdy klocek zetrze się do granicznej grubości to przewód zatopiony w okładzinie ściera się i zwiera na masę do tarczy hamulcowej ,zamyka obwód elektryczny i kontrolka ci się zapala.