Strona 1 z 1

Wypada 5 bieg - skrzynia SYNCRO

: czw gru 13, 2007 23:52
autor: Grzesiekk1982
Witam.

Średnio sie znam na skrzyniach, nigdy przy nich nie dłubałem, więc mam do Was pytanie.
Przedwczoraj jadąc w trasie (razem z 200 km) wypadł mi jakoś 2 razy 5 bieg. Ostatnie 40 km normalnie dojechałem wszystko było OK. Wczoraj jeździłem po mieście, nic niepokojącego.
Dziś znów w lekką trasę, było wszystko dobrze i po ok 40 km wyskoczyła piątka. Po chwili wyskoczyła jeszcze parę razy i już miałem po piątym biegu...

Teraz tak:
-co ją włożę, to wypada po dodaniu gazu (więc w sumie od razu po zmianie biegu)
-kiedy hamuję silnikiem bieg nie wypada w ogóle (wypada tylko jak przenosi moment z silnika na koła, nie na odwrót)
-nic nie zgrzyta (synchronizatory raczej OK)
-biegi wchodzą jak zawsze (raczej różnic w oporze, hacznia nie wyczułem, dźwignia pracuje jak zawsze)
-kiedy dociskam bieg i jadę, co jakiś czas czuć lekkie szarpnięcie chcące wybić bieg
-wszystkie inne biegi OK
Zna ktoś te skrzynie od SYNCRO? Robił ktoś z Was przy takiej? Może to sprawa poduszek? Coś ze sterowaniem (ale bieg wchodzi jak zawsze)?
Co o tym myślicie?

Dzięki i pozdrawiam :pub:

: pt gru 14, 2007 10:37
autor: SToRM
Pierwsze co, to sprawdz stan oleju w silniku

: pt gru 14, 2007 10:42
autor: bugalon
SToRM pisze:Pierwsze co, to sprawdz stan oleju w silniku
A co ma olej w silniku do wypadajacych biegow w skrzyni :) Generalnie tak, olej w skrzyni bym sprawdzil (bo pewnie to Stormik mial na mysli). Jesli bedzie za malo to dolac, jesli jest ok, to masz problem z lozyskami i konieczna bedzie naprawa (droga i chyba nieoplacalna). Nie radze przytrzymywac drazka podczas jazdy bo skrzynia sie w drobny mak rozleci.

: sob gru 15, 2007 21:03
autor: Grzesiekk1982
Witam.
Olej w skrzyni jest, w silniku również...
Samochód stał u mechanika, przyjrzał się poduszkom, twierdzi że OK. Mówił,że bolec blokujący jest niestarty. Stawwia na 2 raeczy: wytarte widełki lub pęknięte kółko powodujące wypadanie 5ki. Co o tym myślicie? idełki można naspawać i szlifować, kółko tylko wymienić. W sterowaniu nic nie zobaczył, bieg wchodzi normalnie, jak zawsze.
Podczas próby "ruszenia" z piątki (pełzanie na półsprzęgle) też wypada.
Bieg nie wyskakuje gdy się nie przyspiesza (hamowaie silnikiem)
bugalon pisze:Nie radze przytrzymywac drazka podczas jazdy bo skrzynia sie w drobny mak rozleci.
To było tylko dla próby, z 2 razy ;)
bugalon pisze:konieczna bedzie naprawa (droga i chyba nieoplacalna).
Pojęcie względne, bo skąd ja wezmę skrzynię do SYNCRO TDI? Do VR6 SYNCRO jeszcze da się wyszukać, ale do TDI- niet :(
Co o tym myślicie?
Pozdrawiam.

: ndz gru 16, 2007 08:51
autor: Cefaloid
Akurat prawie cała część skrzyni biegów syncro (02C), w tym ta która służy do wybierania biegów jest identyczna jak skrzynie "na linkę" w golfach czy passatach czyli 02A.

Czyli: takie same elementy oraz takie same rozwiązanie problemu jak np w passacie B3/B4 "nie syncro". No właśnie - może na forum passata vw-passat.pl ktoś by coś poradził? Tam te skrzynie na linkach były jako standard więc pewnie mają więcej doświadczenia.

[ Dodano: Nie Gru 16, 2007 07:58 ]
Acha, znalazłem na vwsyncro.co.uk:

Jumping out of 5th gear is a favorite habit of 020 boxes normally when they are low on oil.
It's probably really worthwhile dropping the oil and looking for bits of metal and pulling the end of the gearbox off and having a look at 5th itself, if it looks like. the box is most likely knacked tho :(

oraz:

It sounds like your 5th gear is knackered, this is a common fault on these boxes and is usually caused by a shortage of oil, it is not a Syncro specific fault as it as it affects the 2wd Golfs as well

Czyli mogło to być efektem jazdy z małą ilością oleju (nawet kiedyś tam) i problem dotyczy również zwykłych golfów ze skrzynią 02A albo 020 - warto by mechanik to obejrzał a elementy powinny pasować z passatowskich skrzyń 020 albo 02A.

: pn gru 17, 2007 20:30
autor: SToRM
bugalon pisze:A co ma olej w silniku do wypadajacych biegow w skrzyni :)
Bugi - w bialym moim mk2 w trakcie drogi do Albertowa rozwalil mi sie simmer na polosi - wylecial prawie caly olej ze skrzyni i co? Wypadala piatka :P Po dolaniu bylo OK

: pn gru 17, 2007 21:01
autor: RAFI-R19
mysle ze polecialy zatrzaski na 5 biegu.najlepiej rozebrac na pewno uda sie dopasowac z innych modeli.

: pn gru 17, 2007 23:14
autor: Grzesiekk1982
Witam.
SToRM pisze:Po dolaniu bylo OK
Było by super :grin: Mechanik twierdzi niestety że jest oleju tyle co trzeba, ale spróbuję sie z nim umówić na jutro- pojutrze niech doleje, nie mam nic do stracenia. Dam znać co i jak.
Cefaloid pisze:mogło to być efektem jazdy z małą ilością oleju (nawet kiedyś tam)
i to niewykluczone.
Termin naprawy dał za 2 tygodnie dopiero :( Ale przynajmniej zaufany i niedrogi :bigok:
Dzięki póki co i dam znać do 2 dni.
Pozdrawiam :pub:

: czw gru 20, 2007 19:20
autor: Devil84
To ja powiem tak, miałem wcześniej mk2 i u mnie tez był ben problem...
jeździłem bardzo długo z wypadająca piątką... i do tego żeby mnie to nie denerwowało to ją trzymałem żeby nie wyskakiwała.
Aż w końcu rozleciał mi sie bieg piąty i nawet już przytrzymanie go nie dawało żadnego efektu.
nooo i wtedy przeszedłem na bieg czwarty i tak jeździłem do pracy w jedną stronę 80 kilometrów na czwórce i to sie odbywało :P
ale powiem że moja dwójeczka dawała radę jechać 160km/h a przy tym miała 4500tyś obrotów na min a to był tylko silnik 1.3 na gaźniku.
W końcu przyszła śmierć skrzyni. :(
Udało mi sie niedługo później załatwić identyczny silnik :hmm:
Gdy już rozebrałem starą skrzynie to okazało sie ze tam prawie nie było oleju... a do tego skrzynia wyglądała juk by po niej przebiegło stado rozpędzonych słoni :kac:

: czw gru 20, 2007 19:33
autor: Grzesiekk1982
Witam.
U mnie niestety jest olej, mechanik powiedział że nie ma jak i po co dolewać... Jestem umówiony na czwartek po świętach i będzie zdemował dekiel i patrzył co tam się dzieje... Wtedy zobaczymy i od razu dam znać...
Dzięki i pozdrawiam

: pn sty 07, 2008 22:52
autor: PiTTer99
Powodow "wyskakiwania" biegu moze byc wiele, oprocz tego co wymienili przedmowcy ,spotkalem sie z kilkoma przypadkami w ktorych powodem wypadania biegu bylo ukruszenie sie elementu kola zebatego , oczywiscie nastepstwa byly takie ze zaraz poleciala reszta zebow , niestety jezdzac z tym dluzej ryzykuje sie to ze odlamki dostana sie pod kolo zebate nizszych biegow , i wowczas mozna skrzynie wyrzucic bo naprawa bedzie drozsza od kupna nowej , mozna tez znalezc skrzynie z peknietym korpusem i poprzekladac bebechy.
Zeby sie zorientowac w jakiej kondycji masz 5 bieg, to zdejmujesz pokrywke (tą od strony lewego kola). Jezeli to ten przypadek o ktorym mowie , to czeka Cie wymiana koła 5-go biegu , ale z tym lepiej jechac do kogos kto sie zajmuje skrzyniami , wtedy po uprzednim zmierzeniu mikrometrem , założy Ci podobnie podjechane koło lub koła.

: pn sty 07, 2008 23:10
autor: Grzesiekk1982
Witam.
Po kilkunastodniowej nieobecności, wiem już coś więcej.
Oddałem Golfa do mechanika, zdjął dekiel. Stwierdził że przesuwka 5 biegu jest zapieczona nie chce się przesunąć. Porozkręcali rozruszali wszystko i skręcili. Ponadto zą lekko zagięte zatrzaski trzymające bieg. Prawdopodobnie dlatego... naprawa nic nie dała. Mówił że zamówi część i będzie wymieniać. Mam nadzieję że uda mu się to dorwać. Zapłaciłem ledwo 100zł (w tym 2l oleju :grin: ).
Ponadto, dodam że wymienił olej, bo jak stwierdził to co wypłynęło ze skrzyni nie przypominało oleju... To dla wiadomości tych, którzy z uporem twierdzą na forum, że oleju w skrzyni się nie wymienia :bigok:
Dzięki koledzy za informacje. Jak ściągnie mi części i wymieni to dam znać jak się rozwinie sytuacja...
Pozdrawiam :pub:

: czw sty 10, 2008 19:40
autor: paczus
kolego skrzynia jest taka sama jak od paska 2litry benzyna piatke masz z boku skrzyni od lewego kola spusc olej odkrec dekielek na 5srubek szustek ibedziesz widzial co jest mysle ze mechanik mial racje