Strona 1 z 1

Silnik 1,8 RP wymiana simmeringu wału korbowego

: czw gru 13, 2007 23:52
autor: Jozef
Muszę wymienić uszczelnienie wału od strony rozrządu. Do odkręcenia kół pasowych na wale trzeba dobrego klucza i zablokować wał przed obracaniem się - Jak to zrobić? Podobno ta śruba na wale jest wkręcana na klej, czy tak jest na pewno w tym silniku? Może ktoś doradzi jakim momentem dokręcić później tą śrubę?

: pt gru 14, 2007 00:20
autor: marecki_vitor
Witaj . nie wiem czy te sruby są na klej wkrecane ale wiem napewno ze jest tak uchwyt do koła rozrządu zeby sie nei obracało . Pozdrooo

: pt gru 14, 2007 12:19
autor: Jozef
Dzięki Wiktor. O specjalnym uchwycie (kluczu) do zablokowania koła rozrządu to wiem, stosuje się go do ściągania tego koła np. przy wymianie uszczelniacza wałka. Pytałem o coś innego, o śrubę mocującą koło napędzające pasek rozrządu na wale silnika, jak ją odkręcić i jak bezpiecznie zablokować wał aby się nie obracał. Słyszałem, że blokuje się gdzieś przy wieńcu koła zamachowego. Może ktoś przerabiał ten temat? Bardzo proszę o podpowiedzi.

[ Dodano: Pią Gru 14, 2007 19:43 ]
Koledzy doradźcie coś odnośnie roboty przy wymianie simmeringu.... :( :( :(

: pt gru 14, 2007 21:13
autor: marecki_vitor
Ojjjj :/ tego to nie wiem , jeszcze tego nie robiłem . pozdrooo

: pt gru 14, 2007 21:26
autor: woytasss_81
Zdejmujesz zaślepke tam gdzie ustawiasz zapłon na lapmie stroboskopowej i właśnie tam blokujesz koło zamachowe na wieńcu, najlepiwj czymś płaskim, zresztą poczujesz obracajac wałem, zblokuje sie. Zrób znaki na wale, tj na kole od rozrządu żeby póżniej wrocic w to miejsce. Ale i tak bedzie bieda to odkrecic, trzeba dużo chleba zjeśc.

: pt gru 14, 2007 21:26
autor: Paweł Marek
Pierwsza proba: zostawiasz auto na piątce i opierasz zderzakiem o mur lub drzewo, raczej się nie uda, nie masz możliwości manewru odpowiednio długą przedłużką.
Druga metoda: robisz sobie blokadę czyli bierzesz kątownik czy płaskownik w którym robisz otwory na śróby mącujące do kółka wału koło pasowe, przykręcasz go o jazda
trzecia metoda: odkręcasz miskę, blokujesz wał korbowy kawałkiem drewna.
Sróba jest cholernie ciężka do odkręcenia. jeśli nie masz kanału, porządnego klucza to nawet się za to nie bierz. Daj zarobić mechanikowi z odpowiednimi narzędziemi, lub przynajmniej każ sobie poluzować śróbę w komfortowych wrunkach warsztatowych

: pt gru 14, 2007 21:32
autor: woytasss_81
Słyszałem jeszcze kiedyś o takim micie, że zakładasz klucz na tą srube i blokujesz go poprzecznie, czyli prostopadle, tak zeby po obruceniu sie o cos zablokował i wtedy zakrecic rozrusznikiem, że niby podobno tak mozna ją popuscic ale nie chce mi sie wierzyc w to.

: pt gru 14, 2007 22:11
autor: Jozef
Wielkie dzięki za wszelkie sugestie, wygląda to na poważny zabieg, a robota w sumie bardzo prosta - wydłubać stary simmering i wcisnąć nowy. Będę próbował z tym walczyć, jak nie odkręcę tej śruby, to trudno pójdę do zawodowca.