Silnik 1,8 RP wymiana simmeringu wału korbowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Silnik 1,8 RP wymiana simmeringu wału korbowego

Post autor: Jozef » czw gru 13, 2007 23:52

Muszę wymienić uszczelnienie wału od strony rozrządu. Do odkręcenia kół pasowych na wale trzeba dobrego klucza i zablokować wał przed obracaniem się - Jak to zrobić? Podobno ta śruba na wale jest wkręcana na klej, czy tak jest na pewno w tym silniku? Może ktoś doradzi jakim momentem dokręcić później tą śrubę?



marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » pt gru 14, 2007 00:20

Witaj . nie wiem czy te sruby są na klej wkrecane ale wiem napewno ze jest tak uchwyt do koła rozrządu zeby sie nei obracało . Pozdrooo



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pt gru 14, 2007 12:19

Dzięki Wiktor. O specjalnym uchwycie (kluczu) do zablokowania koła rozrządu to wiem, stosuje się go do ściągania tego koła np. przy wymianie uszczelniacza wałka. Pytałem o coś innego, o śrubę mocującą koło napędzające pasek rozrządu na wale silnika, jak ją odkręcić i jak bezpiecznie zablokować wał aby się nie obracał. Słyszałem, że blokuje się gdzieś przy wieńcu koła zamachowego. Może ktoś przerabiał ten temat? Bardzo proszę o podpowiedzi.

[ Dodano: Pią Gru 14, 2007 19:43 ]
Koledzy doradźcie coś odnośnie roboty przy wymianie simmeringu.... :( :( :(



marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » pt gru 14, 2007 21:13

Ojjjj :/ tego to nie wiem , jeszcze tego nie robiłem . pozdrooo



Awatar użytkownika
woytasss_81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: woytasss_81 » pt gru 14, 2007 21:26

Zdejmujesz zaślepke tam gdzie ustawiasz zapłon na lapmie stroboskopowej i właśnie tam blokujesz koło zamachowe na wieńcu, najlepiwj czymś płaskim, zresztą poczujesz obracajac wałem, zblokuje sie. Zrób znaki na wale, tj na kole od rozrządu żeby póżniej wrocic w to miejsce. Ale i tak bedzie bieda to odkrecic, trzeba dużo chleba zjeśc.


SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 14, 2007 21:26

Pierwsza proba: zostawiasz auto na piątce i opierasz zderzakiem o mur lub drzewo, raczej się nie uda, nie masz możliwości manewru odpowiednio długą przedłużką.
Druga metoda: robisz sobie blokadę czyli bierzesz kątownik czy płaskownik w którym robisz otwory na śróby mącujące do kółka wału koło pasowe, przykręcasz go o jazda
trzecia metoda: odkręcasz miskę, blokujesz wał korbowy kawałkiem drewna.
Sróba jest cholernie ciężka do odkręcenia. jeśli nie masz kanału, porządnego klucza to nawet się za to nie bierz. Daj zarobić mechanikowi z odpowiednimi narzędziemi, lub przynajmniej każ sobie poluzować śróbę w komfortowych wrunkach warsztatowych


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
woytasss_81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: woytasss_81 » pt gru 14, 2007 21:32

Słyszałem jeszcze kiedyś o takim micie, że zakładasz klucz na tą srube i blokujesz go poprzecznie, czyli prostopadle, tak zeby po obruceniu sie o cos zablokował i wtedy zakrecic rozrusznikiem, że niby podobno tak mozna ją popuscic ale nie chce mi sie wierzyc w to.


SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pt gru 14, 2007 22:11

Wielkie dzięki za wszelkie sugestie, wygląda to na poważny zabieg, a robota w sumie bardzo prosta - wydłubać stary simmering i wcisnąć nowy. Będę próbował z tym walczyć, jak nie odkręcę tej śruby, to trudno pójdę do zawodowca.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości