Strona 1 z 2
sorzen wachacza
: czw gru 13, 2007 01:27
autor: radek463
Witam. Dzisiaj wyminiłem sworzeń wachacza z lewej strony w mojej Jettcie. I odośnie tego mam pytanie czy po tym zabiegu trzeba ustawiać zbieżność?
: czw gru 13, 2007 09:19
autor: herflik95
nie trzeba
: czw gru 13, 2007 10:02
autor: robertrog
trzeba otwory w sworzniu są owalne przez co nie ustawisz ich identycznie ,a po zatym nowy sworzeń może minimalnie różnić się od starego ,więc zbieżność jest konieczna
: czw gru 13, 2007 10:12
autor: forevwers
trzeba otwory w sworzniu są owalne przez co nie ustawisz ich identycznie ,a po zatym nowy sworzeń może minimalnie różnić się od starego ,więc zbieżność jest konieczna
dokladnie.przy kazdej takiej ingerencji w przednie zawieszenie tzreba ustawiac zbierznosc
: czw gru 13, 2007 10:54
autor: misiek
przy wymianie sworznia montuje się płytkę ustalającą (foto), jeżeli przed wymianą sworznia (jak był sprawny) była geometria ustawiona poprawnie to nie ma potrzeby ustawiania geometrii - w zależności jakiej firmy kupisz sworzeń jest dołączana nowa płytka
: czw gru 13, 2007 10:58
autor: robertrog
To nie jest płytka, ustalająca a tylko mocująca pomimo tej płytki sworzeń można przesunąć kilka milimetrów ,co przy zbieżności jest bardzo dużo.
: czw gru 13, 2007 11:13
autor: misiek
robertrog pisze:a tylko mocująca pomimo
a co chcesz do niej zamocować?
na zdjęciu zaznaczyłem ząbek ustalający położenie tej płytki, czasami ta płytka ma przyspawane nakrętki i wtedy nie trzeba stosować oddzielnych nakrętek i śruby wkręca sie od dołu
: czw gru 13, 2007 11:35
autor: malutki
radek463, jedz sprawdzic zbierznosc, nie kosztuje to majatek a bedziesz przynajmniej pewien ze ci oopon nie zedzrze. ja u siebie po wymianie sworznia ustawialem zbierznosc i kosztowalo mnie to 30
: czw gru 13, 2007 11:42
autor: robertrog
W poscie wyżej napisałem że w sworzniu są owalne otwory sorry owalne są w wahaczu.Niewiem jakie zadanie ma ten ząbek ,wiem tyle że jak się poluzuje te trzy nakretki to koło się przesuwa.Rozpinałem kiedyś zawieszenie do wyjęcia półosi i niechciało mi się rozkręcać tej poziomej śruby tylko rozkręciłem trzy pionowe i miałem później przestawioną kierownicę i właśnie przestawiając na sworzniu wróciłem do stanu z przed rozkręcenia
: czw gru 13, 2007 11:53
autor: misiek
robertrog pisze:niechciało
a jednak trzeba było odkręcić tę jedną śrubę to byś nic nie poprzestawiał
a pisząc to -->>
robertrog pisze:i właśnie przestawiając na sworzniu wróciłem do stanu z przed rozkręcenia
zaprzeczasz swoim słowom -- czyli nie trzeba ustawiać jeżeli sie wróci do poprzedniego ustawienia
robertrog pisze:Niewiem jakie zadanie ma ten ząbek
ano takie że przechodzi od góry przez wahacz (przez podłużny otwór) i wystarczy zapamiętać jego położenie by ustawić nowy wahacz tak jak stary, z reguły ząbek jest ustawiony/przesunięty max. na zewn. stronę czyli w stronę koła
: czw gru 13, 2007 12:01
autor: robertrog
misiek10111 pisze:
robertrog pisze:i właśnie przestawiając na sworzniu wróciłem do stanu z przed rozkręcenia
zaprzeczasz swoim słowom -- czyli nie trzeba ustawiać jeżeli sie wróci do poprzedniego ustawienia
Nie zaprzeczam swoim słowom bo właśnie przesuwając sworzeń do wewnątrz lub zewnątrz ustawiłem tak jak było ,bo jeżeli ta płytka by ustalała to nie miałbym tych problemów
: czw gru 13, 2007 12:03
autor: misiek
robertrog pisze:więc zbieżność jest konieczna
a to?
: czw gru 13, 2007 12:11
autor: robertrog
Masz na myśli że nie pojechałem na zbieżność ,nie miałem kasy.
A czemu w takim razie zrobili otwory owalne w wahaczu ,inne firmy mają zwykle otwory.Tak samo jest z mocowaniem amortyzatora do zwrotnicy tylko VW ma możliwość regulacji pochylenia.
: czw gru 13, 2007 12:11
autor: herflik95
jak ja zmieniałem u siebie sworznie to podjechałem na stacje diagnostyczna ale zbierzność i konty były dobrze wiec nie trzeba ustawiać zbierzności chyba ze masz do tej pory zle ustawioną to ustaw