Strona 1 z 2

opornosc w kostce od czujnika temp płynu chłodzącego ADZ/ABS

: śr gru 12, 2007 23:56
autor: marek2907
ciągle walczę z wysokim spalaniem
Vag wyrzucił błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego
(przerwa lub zwarcie do plusa)
czujnik wymieniłem ,skasowałem błędy i dalej wyskakuje błąd
postanowiłem odpiąć wtyczke i zmierzyć opornośc kabelków idących od czujnika do kompa
wynik 3 kOhm (czyli w przybliżeniu 10 stopni celsjusza) :crazy:
następnie rozpiąłem okrgła kostkę przy bloku silnika i zmierzyłem oporność odpowiednich pinów i znów wynik 3 kOhm .
chyba coś jest nie halo czy opór nie powinien wynosic max 1-10 Ohm ??
kolejna dziwna sprawa
dwa dni jeździłem na odpiętym czujniku temperatury płynu,
odpalałem silnik obroty 1100 gdy silnik się nagrzał obroty spadały do 850 (czyli prawidłowych na ciepłym silniku)
pytanie skąd komp wie (czujnik odpiety) kiedy wyłaczyć ssanie??
prośba
zmierzcie u siebie opornośc we wtyczce czujnika temp płynu i napiszcie jaką macie
może to mnie na coś naprowadzi

: czw gru 13, 2007 00:25
autor: jaszczur
marek2907, napięcie zasilania: 5 V
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
tyle na czujniku ma być
marek2907 pisze:(przerwa lub zwarcie do plusa)
miałem podobnie tez mi to wyskakiwało u mnie w 1z okazało się,że miałem zwarcie,na przewodach wychodzących z czujnika

: czw gru 13, 2007 01:02
autor: marek2907
jaszczur, mam tabelkę oporności czujnika
ale ja potrzebuję informacji jaka jest oporność kabli we wtyczceczyli omomierz między zaciski 1i3 we wtyczce :bigok:
czujkę mam dobą na pewno.

: czw gru 13, 2007 01:04
autor: jaszczur
marek2907 pisze:czujkę mam dobą na pewno
ja tez dobra miałem i było zwarcie pisałem ci,jutro jak czas znajdę to zmierzę,przed robotą :bigok:

: czw gru 13, 2007 22:50
autor: Jozef
Opór przewodów wynosiłby 1-10 Ohm gdyby na końcu były obydwa zwarte. Wg mnie na drugim końcu jest wejście typu tranzystor i dlatego miernik pokazuje opór 3 kOhm. Czy bierzesz pod uwagę taką możliwość, że w układzie jest jeszcze jeden czujnik temperatury, którego nie zauważyłeś i właśnie on podaje informacje do kompa?

: czw gru 13, 2007 22:55
autor: Grzesiekk1982
Jozef pisze:Czy bierzesz pod uwagę taką możliwość, że w układzie jest jeszcze jeden czujnik temperatury, którego nie zauważyłeś i właśnie on podaje informacje do kompa?
Ten sam, złącza 2,4 podają do zegarów, złącza 1 i 3 podają do ECU. Tyle, że w jednym czujniku są 2 osobne, nie powiązane ze sobą. Jeśli więc na zegarze pokazuje dobrze, to nie znaczy że do kompa idzie właściwa informacja. Niedawno o tym było na forum.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 13 Gru 2007 22:08 ]
marek2907, tak myślę, ale mierzenie w samej wtyczce niewiele da. Najlepiej by było zmierzyć sam kabel, czyli pin z wtyczki do kompa i pin z wtyczki czujnika.
Niektórym się zdarzało kupić lipny czujnik temperatury, nowy był uszkodzony. Jakiejś dobrej jakości kupiłeś?

: pt gru 14, 2007 00:09
autor: marek2907
Grzesiekk1982, kupiłem czujkę EPS kosztowała 70 PLN(w sklepie)
ale na starym czujniku było tak samo (wnioskuję że stary czujnik działał prawidłowo)
jutro posprawdzam oporność kabli od wtyczki do kompa (dopiero teraz dostałem opis pinów w ECU) i będę relacjonował wyniki
marek2907 pisze:dwa dni jeździłem na odpiętym czujniku temperatury płynu,
odpalałem silnik obroty 1100 gdy silnik się nagrzał obroty spadały do 850 (czyli prawidłowych na ciepłym silniku)
pytanie skąd komp wie (czujnik odpiety) kiedy wyłaczyć ssanie??
może coś o tym mi powiecie

: pt gru 14, 2007 23:02
autor: arti4782
i jaka jest oporność kabli do kompa??

: pt gru 14, 2007 23:06
autor: marek2907
oporność kabli idacych od czujnika temp płynu jest poniżej 1 Ohm
w/g AUTODATA
na zimnym silniku napiecie w pinach od czujki (tych przy ECU) powinno wynosić 2V
natomiast u mnie pokazuje 0V
czemu ??? skoro kable są OK (sądząc po znikomej oporności)

: pt gru 14, 2007 23:07
autor: Paweł Marek
oporność każdego kabla od czujników do ECU nie może być większa jak 1 om, to jest ogólna zasada i jeśli jest większa to albo kabel ma przerwę albo same piny we wtyczkach są zaśniedziałe,

: pt gru 14, 2007 23:29
autor: marek2907
Paweł Marek, no właśnie opornośc kabli jest wporządku

: pt gru 14, 2007 23:56
autor: Paweł Marek
zmierz napięcie zasilania na pinach wtyczki czujnika, chyba 5V jak mnie pamięć nie myli. Napięcia przy wpietym czujniku pomiędzy jednym z jegopinów a ECU to niebardzo zmierzysz, opór jegojestduży a tolerancja też duża - 20 procent.
Więc wystarczy sprawdzić opory czujnika zależne od temperatury i napięcie zasilania

: sob gru 15, 2007 00:31
autor: marek2907
zasilanie i opornośc czujnika jest w porządku
zasilanie 5V
oporność 5,5 kOhm-200 Ohm
czujnik jest na pewno sprawny
kable są OK
chyba nie pozostaje mi nic innego jak p0szukać innego kompa

[ Dodano: 14 Gru 2007 23:33 ]
Paweł Marek, silnik schodzi ze ssania nawet na odpiętym czujniku temperatury
czyli odpalam zimny i obroty ma 1100
przejadę 2 km i silnik ma obroty 850
to może świadczyć o uszkodzonym kompie :?:

: sob gru 15, 2007 00:52
autor: Paweł Marek
Tego to już nie wiem, ale masz jeszcze przecież czujnik temperatury powietrza koło wtryskiwacza. Może on się zwalił. Napewno dobrze kody odczytałeś?