Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika 1.8 monowtrysk

: śr gru 12, 2007 22:49
autor: batek
Witam Wszyskich Golfiarzy!!!
Może ktoś z Was miał podobny problem, a mianowicie chodzi o nierówną pracę silnika MK3 1,8 monowtrysk (drżenie silnika na wolnych obrotach, które wyraźnie sie nawet odczuwa w środku auta, a przy ujściu rury wydechowej słychać wyraźne "pierdzenie"). Trochę lepiej jest po mocnym rozgrzaniu się silnika np podczas jazdy w korku, ale to jest naprawdę "trochę".
Na pewno nie jest to wina świec i przew. wys. napiecia, kopułka i palec ok; ja podejrzewam sondę lambda lub jakis czujnik temp.
Z góry dzięki za porady :pub:

: śr gru 12, 2007 22:55
autor: tomyart
Posty z takim problemem powracają jak bumerang :chytry: niestety nikt jeszcze nie odgadł rozwiązania albo zapomniał o nim napisać ;)
Ja ze swojej strony dodam ze tez mam takie "fotele z masażem" i już jakiś czas temu odpuściłem

: śr gru 12, 2007 23:42
autor: pawlon159
witam
miałem u siebie podobnie, autko chodziło na zewnątrz nierówno, trzęsło autem w środku na wolnych obrotach...
a przyczyną okazał się wężyk z podciśnienia.. który znajduje się z tyłu za podstawą wtrysku (jesli mowa o silniku ABS) a więc skróciłem ten wężyk w miejscu gdzie był zapchany i od tego czasu autko chodzi równo jak trzeba.
pozdro

: śr gru 19, 2007 17:09
autor: aphex
pawlon159, Mógłbyś mnie nakierować w którym to dokładnie miejscu.
Czy to ten wężyk który idzie od kolektora ssącego do obudowy wtrysku ?? A potem drugim wyjściem do klapki w podstawie obudowy filtra powietrza ??
Mam to samo i nie mogę sobie z tym poradzić.

: czw sie 21, 2008 22:23
autor: Irson
miałem ten sam problem silnik nierówno pracował i pyrczało z tłumika. Sprawdź czy nie łapie powietrza przez nieczszelną gumową podstawę gażnika (ta na kolektorze ssącym zdaje się), złap gażnik i pociągnij go na siłę ciut posłuchaj czy nie syczy (ssie powietrze), druga przyczyna bardziej prawdopodobna to połączenie kolektora z serwem hamulcowym( to jest kawałek wężyka gumowego - zaworek - i plstikowy wężyk) gumowy wychodzi z kolektora i poprzez zaworek i plstikową rurką wchodzi do serwa hamulcowego. Ten zaworek ma takie wychodzące dwa kućce w bok i one muszą być zaślepione, jak nie są to musisz je zaślepić taka zaślepka jedna kosztuje dwa zeta i problem zniknie. Moim zdaniem najprawdopobniej to właśnie Twój problem Zobaczysz jak zatkniesz palcem te krućce to zaraz problem zniknie.
Daj znać czy Poradziłeś sobie z tym i czy pomogło :bigok:
Ale to w MK3 no ale na pewno chodzi o jakieś fałszywe powietrze posprawdzaj wszystkie wężyki :D

[ Dodano: 21 Sie 2008 22:32 ]
miałem ten sam problem silnik nierówno pracował i pyrczało z tłumika. Sprawdź czy nie łapie powietrza przez nieczszelną gumową podstawę gażnika (ta na kolektorze ssącym zdaje się), złap gażnik i pociągnij go na siłę ciut posłuchaj czy nie syczy (ssie powietrze), druga przyczyna bardziej prawdopodobna to połączenie kolektora z serwem hamulcowym( to jest kawałek wężyka gumowego - zaworek - i plstikowy wężyk) gumowy wychodzi z kolektora i poprzez zaworek i plstikową rurką wchodzi do serwa hamulcowego. Ten zaworek ma takie wychodzące dwa kućce w bok i one muszą być zaślepione, jak nie są to musisz je zaślepić taka zaślepka jedna kosztuje dwa zeta i problem zniknie. Moim zdaniem najprawdopobniej to właśnie Twój problem Zobaczysz jak zatkniesz palcem te krućce to zaraz problem zniknie.
Daj znać czy Poradziłeś sobie z tym i czy pomogło

: ndz wrz 14, 2008 14:08
autor: Francua
2 miesiące poszukiwań. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, kopułkę, palec a rozwiązanie było banalne :crazy: Jeden z krućców był niezaślepiony :panna: Zaślepiłem i problem ustąpił :okej: WIELKIE DZIĘKI ZA INFO

: ndz wrz 14, 2008 15:53
autor: Paffcio
jakich krućców ?

: ndz wrz 14, 2008 16:12
autor: Francua
Tych o których pisał Irson "druga przyczyna bardziej prawdopodobna to połączenie kolektora z serwem hamulcowym( to jest kawałek wężyka gumowego - zaworek - i plstikowy wężyk) gumowy wychodzi z kolektora i poprzez zaworek i plstikową rurką wchodzi do serwa hamulcowego. Ten zaworek ma takie wychodzące dwa kućce w bok i one muszą być zaślepione, jak nie są to musisz je zaślepić taka zaślepka jedna kosztuje dwa zeta i problem zniknie."

: śr lis 12, 2008 23:06
autor: pierlaboo
czy ten sam problem moze być w mono 1.8 ale w mk2? nierówna praca i drżenie silnika?