Strona 1 z 1
					
				Nierówna praca silnika 1.8 monowtrysk
				: śr gru 12, 2007 22:49
				autor: batek
				Witam Wszyskich Golfiarzy!!!
Może ktoś z Was miał podobny problem, a mianowicie chodzi o nierówną pracę silnika MK3 1,8 monowtrysk (drżenie silnika na wolnych obrotach, które wyraźnie sie nawet odczuwa w środku auta, a przy ujściu rury wydechowej słychać wyraźne "pierdzenie"). Trochę lepiej jest po mocnym rozgrzaniu się silnika np podczas jazdy w korku, ale to jest naprawdę "trochę".
Na pewno nie jest to wina świec i przew. wys. napiecia, kopułka i palec ok; ja podejrzewam sondę lambda lub jakis czujnik temp.
Z góry dzięki za porady 

 
			 
			
					
				
				: śr gru 12, 2007 22:55
				autor: tomyart
				Posty z takim problemem powracają jak bumerang  

 niestety nikt jeszcze nie odgadł rozwiązania albo zapomniał o nim napisać 
 
Ja ze swojej strony dodam ze tez mam takie "fotele z masażem" i już jakiś czas temu odpuściłem
 
			 
			
					
				
				: śr gru 12, 2007 23:42
				autor: pawlon159
				witam
miałem u siebie podobnie, autko chodziło na zewnątrz nierówno, trzęsło autem w środku na wolnych obrotach... 
a przyczyną okazał się wężyk z podciśnienia.. który znajduje się z tyłu za podstawą wtrysku (jesli mowa o silniku ABS) a więc skróciłem ten wężyk w miejscu gdzie był zapchany i od tego czasu autko chodzi równo jak trzeba.
pozdro
			 
			
					
				
				: śr gru 19, 2007 17:09
				autor: aphex
				pawlon159, Mógłbyś mnie nakierować w którym to dokładnie miejscu.
Czy to ten wężyk który idzie od kolektora ssącego do obudowy wtrysku ?? A potem drugim wyjściem do klapki w podstawie obudowy filtra powietrza ??
Mam to samo i nie mogę sobie z tym poradzić.
			 
			
					
				
				: czw sie 21, 2008 22:23
				autor: Irson
				miałem ten sam problem silnik nierówno pracował i pyrczało z tłumika. Sprawdź czy nie łapie powietrza przez nieczszelną gumową podstawę gażnika (ta na kolektorze ssącym zdaje się), złap gażnik i pociągnij go na siłę ciut posłuchaj czy nie syczy (ssie powietrze), druga przyczyna bardziej prawdopodobna to połączenie kolektora z serwem hamulcowym( to jest kawałek wężyka gumowego - zaworek - i plstikowy wężyk) gumowy wychodzi z kolektora i poprzez zaworek i plstikową rurką wchodzi do serwa hamulcowego. Ten zaworek ma takie wychodzące dwa kućce w bok i one muszą być zaślepione, jak nie są to musisz je zaślepić taka zaślepka jedna kosztuje dwa zeta i problem zniknie. Moim zdaniem najprawdopobniej to właśnie Twój problem Zobaczysz jak zatkniesz palcem te krućce to zaraz problem zniknie. 
Daj znać czy Poradziłeś sobie z tym i czy pomogło  

Ale to w MK3 no ale na pewno chodzi o jakieś fałszywe powietrze posprawdzaj wszystkie wężyki 
 
[ Dodano: 21 Sie 2008 22:32 ]
miałem ten sam problem silnik nierówno pracował i pyrczało z tłumika. Sprawdź czy nie łapie powietrza przez nieczszelną gumową podstawę gażnika (ta na kolektorze ssącym zdaje się), złap gażnik i pociągnij go na siłę ciut posłuchaj czy nie syczy (ssie powietrze), druga przyczyna bardziej prawdopodobna to połączenie kolektora z serwem hamulcowym( to jest kawałek wężyka gumowego - zaworek - i plstikowy wężyk) gumowy wychodzi z kolektora i poprzez zaworek i plstikową rurką wchodzi do serwa hamulcowego. Ten zaworek ma takie wychodzące dwa kućce w bok i one muszą być zaślepione, jak nie są to musisz je zaślepić taka zaślepka jedna kosztuje dwa zeta i problem zniknie. Moim zdaniem najprawdopobniej to właśnie Twój problem Zobaczysz jak zatkniesz palcem te krućce to zaraz problem zniknie. 
Daj znać czy Poradziłeś sobie z tym i czy pomogło
 
			 
			
					
				
				: ndz wrz 14, 2008 14:08
				autor: Francua
				2 miesiące poszukiwań. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, kopułkę, palec a rozwiązanie było banalne   

 Jeden z krućców był niezaślepiony 

 Zaślepiłem i problem ustąpił  

 WIELKIE DZIĘKI ZA INFO
 
			 
			
					
				
				: ndz wrz 14, 2008 15:53
				autor: Paffcio
				jakich krućców ?
			 
			
					
				
				: ndz wrz 14, 2008 16:12
				autor: Francua
				Tych o których pisał Irson "druga przyczyna bardziej prawdopodobna to połączenie kolektora z serwem hamulcowym( to jest kawałek wężyka gumowego - zaworek - i plstikowy wężyk) gumowy wychodzi z kolektora i poprzez zaworek i plstikową rurką wchodzi do serwa hamulcowego. Ten zaworek ma takie wychodzące dwa kućce w bok i one muszą być zaślepione, jak nie są to musisz je zaślepić taka zaślepka jedna kosztuje dwa zeta i problem zniknie."
			 
			
					
				
				: śr lis 12, 2008 23:06
				autor: pierlaboo
				czy ten sam problem moze być w mono 1.8 ale w mk2? nierówna praca i drżenie silnika?