Strona 1 z 1

Centralny zamek - zamyka ale nie otwiera

: wt gru 11, 2007 13:28
autor: mkamon
Ja ma inny problem z centralnym zamkiem ..

Moj centralny (orginalny VW - pneumatyczny) od jakiegoś czasu tylko zamyka drzwi/wlot paliwa.
- tzn jak otworze kluczykiem drz. kierowcy to nic sie nie otwiera ale słychać że inne mechanizmy (pneumatyka w drzwiach) dzialaja (drz. pasażera,wlew paliwa, klapa - nie wiem)
- taka sama sytuacja jest od strony kierowcy, (drz kierowcy sie nie otwierają, wlew zamknięty)

Jak otworze recznie wszystkie drzwi a wlew odblokuje recznie (czyli wkladam reke od bagażnieka za słupki karoseri i palcami odblokuje bolca) to przy zamknięciu czy od strony pasażera czy kierowcy wszystko ładnie zamyka.

spotkał sie ktoś może z taką awarią. ???

: wt gru 11, 2007 13:37
autor: TOMMy_VW
Grzebałeś ostatnio coś w elektryce?

[ Dodano: 11 Gru 2007 12:37 ]
Robiłeś jakieś odcięcia zapłonu, albo coś?

: wt gru 11, 2007 14:46
autor: fireman998
mkamon, wyjmij centralke centralnego rozbierz ja i sprawdz czy nei masz tam jakiegoś nalotu (pleśni) Jeśli tak to przeczyść całą płytkę jakimś płynem (może byc WD40) i szczoteczką od zębów. Może tak się zdarzyć jak ci ona zamokła.

: wt gru 11, 2007 16:17
autor: Paweł Marek
mkamon pisze:tzn jak otworze kluczykiem drz. kierowcy to nic sie nie otwiera ale słychać że inne mechanizmy (pneumatyka w drzwiach) dzialaja (
jeśli słyszysz pompkę a nic się nie otwiera to sprawdź wężyk od pompki ze wszystkimi rozgałęzieniami, zwłaszcza w złączkach dzrwiowych

: wt gru 11, 2007 18:28
autor: flatron316
Odłącz weżyk od modułu pneumata(pompki).
Dmuchnij w niego (ustami) wszystko sie powinno pootwierać.
Zassij powinno sie pozamykać.
Jak to zahula prawidłowo(pozamyka i pootwiera) -może byc potrzebna regulacja styków w pompce pneumata

: wt gru 11, 2007 23:30
autor: Jozef
O..ho...ho.... to w pompce się reguluje jakieś styki? Może podasz fotkę o które chodzi?

: śr gru 12, 2007 06:36
autor: flatron316
Nie mam fotki
Jak gdzieś załatwisz to wklej a ja zaznacze co i jak
Taki jest tam "gadżet" co jak ciśnienie ,albo podciśnienie - osiągnie jakąś wartość (czyli wszystko zamknęte .albo otwarte) zwiera styki i wyłącza pompkę żeby nie pompowała (jak ci zawczesnie zewrze np przy otwarciu-będziesz miał tylko krótkie "buuu" z pompki ale nic się nie otworzy,ew np 1 drzwi)

Heh -ale profesjonalny opis!!!! :rotfl:

: śr gru 12, 2007 08:49
autor: T.O.B.I.
a w chwili kiedy chcesz zamknac albo otworzyc jak dlugo dziala pompka w bagarzniku? moze to byc jakas nieszczelnosc w ukladzie

: śr gru 12, 2007 11:16
autor: mkamon
dzieki za subestie, a tu moje comments

TOMMy_VW-" Grzebałeś ostatnio coś w elektryce? Robiłeś jakieś odcięcia zapłonu, albo coś? " - nie robiłem nic innego jak wymiana świec, chyba 1 bezpiecznik, podłanczałem kiedys głośniki, no i grzebałem w desce rozdzielczej bo mi swiateła nie swiecą i w nocy nie widze jaką mam predkość -

fireman998 - "wyjmij centralke centralnego rozbierz ja i sprawdz czy nei masz tam jakiegoś nalotu (pleśni)" - moge spróbować .. pewnie z kierowcy i pasarzera .. jest do tego jakiś znośny dostęp po zdjeciu "tapicerki od wew. ?

Paweł Marek- ".. rozgałęzieniami, zwłaszcza w złączkach dzrwiowych" - gdzie są zlokalizoweane te złączki ? - tylko przy centralce ?

flatron316- "Odłącz weżyk od modułu pneumata(pompki)." - chyba od tego zaczne - gdzie jest ten moduł ? to ten w bagażniku po prawej stronie ?? jak to nie to to co to jest to pudełko w bagażniku ??

T.O.B.I. - "a w chwili kiedy chcesz zamknac albo otworzyc jak dlugo dziala pompka w bagarzniku? " -- a wiec to cos w bagażniku to pompka :)) - tak okolo 1-2 sek, zresztą chyba tak samo jak kiedys kiedy działał cały centralny.


Dziś po robocie wieczorem/nocy jak uspie żone i małego to zabiore sie za golfa :), mam czas na własne grzebanie do soboty. W sobote ide do blachaża aby wymienił mi podnośnik manualny do szyby bo ząbki w dźwigni sie połamały i jeżdze z oklejoną szybą :))

: śr gru 12, 2007 11:30
autor: fireman998
moge spróbować .. pewnie z kierowcy i pasarzera .. jest do tego jakiś znośny dostęp po zdjeciu "tapicerki od wew. ?
mkamon, chodzi mi o moduł znajdujący sie w bagażniku :helm: Od dołu będziesz miał pokrywke (u mnie byłą szara) zdajmij i oblukaj płytke modułu.

: śr gru 12, 2007 16:11
autor: TOMMy_VW
mkamon pisze:TOMMy_VW-" Grzebałeś ostatnio coś w elektryce? Robiłeś jakieś odcięcia zapłonu, albo coś? " - nie robiłem nic innego jak wymiana świec, chyba 1 bezpiecznik, podłanczałem kiedys głośniki, no i grzebałem w desce rozdzielczej bo mi swiateła nie swiecą i w nocy nie widze jaką mam predkość -
Ale jak to wszystko zrobiłeś to wszystko działało, tak? Ja kiedyś coś grzebałem z odcięciem zapłonu i później alarm nie działał. Musiałem pokombinować, żeby działał i udało się.

: śr gru 12, 2007 18:27
autor: flatron316
flatron316- "Odłącz weżyk od modułu pneumata(pompki)." - chyba od tego zaczne - gdzie jest ten moduł ? to ten w bagażniku po prawej stronie ?? jak to nie to to co to jest to pudełko w bagażniku ??
Tak .Tam jest wiązka kabli i wężyk.Zdejmij wężyk z tego "pudełka"i dmuchnij w niego.Pootwiera się wszystko i będziesz czuł czy powietrze ucieka czy nie.Jak nie to nie musisz już żadnych złączek szukać w drzwiach.Część pneumatyczną masz wtedy OK .Pozostaje ci część elektryczną i pompkę sprawdzić.

: pn sty 14, 2008 10:54
autor: mkamon
W koncu na weekendzie znalazlem chwile aby podmuchac w wezyki ..

Co sie okazalo ..

jak zaczałem dmuchac w wezyki to nie zawsze wszystkie zamki sie otwierały lub zamykały .. ale jak rozłaczułem rurki na trójniku .. to jak dmuchalem pierwsze w jedna strone to ładnie sie otwierało .. a jak w druga ... to tak samo .. ale razem to tak kiepsko... i przy wciaganiu powietrza przez trójni to tak jaby dostawał gdzies lewego powietrza (świst nieszczelnego kładu) zaraz gdzies na koncu układu.

NIe wiem czy to dobrze czy źle ale przy wydmuchiwaniu czasami włanczał sie pompka gdzie jak zatkałem palcem wężyk to zaraz sie wyłanczała ..

PS.. po złożeniu układu zamki bez zmian sie zamykają .. ale nie otwierają ...

Jakies podpowiedzi .. ?? czy to wina nieszczelnego układu czy tej pompki ?

: pn sty 14, 2008 11:21
autor: T.O.B.I.
pompke mozesz jeszcze sprawdzic odlanczajac ja i przy zalanczaniu i wylanczaniu czy robi cisnienie i podcisnienie, ale mnie sie wydaje ze to nieszczelny uklad, u mnie rozszczelnil sie kapturek na silowniku od wlewu paliwa, przez niego pompka nie mogla uzyskac cisnienia i chodzila bardzo dlugo przy zamykaniu, otwietanie bylo normalnie