Strona 1 z 1
Jakie sa objawy przy zuzytych szczotkach alternatora?
: pn maja 09, 2005 09:39
autor: RALFI
MAM PYTANIE JAKIE OBJAWY SĄ PRZY ZUŻYTYCH SZCZOTKACH W ALTERNATORZE, SŁYSZAŁEM ŻE NIE ŚWIECI SIE KONTOLKA ŁADOWANIA PO PRZEKRĘCENIU KLUCZYKA A U MNIE TAK JEST, POMÓRZCIE BO JADE W TRASE I NIE WIEM CZY DOJADE, POZDRAWIAM
: pn maja 09, 2005 09:41
autor: WRHZ
raczej powinna siwecic jak nie laduje
wiem ze w deisleku mozna ladowanie sprawdzic na wolnych obrotach odkrecic keleme z aku i furka powinna chodzic ale nei wiem jak w tdi pozdro
: pn maja 09, 2005 12:26
autor: Jozef
Jeżeli kontrolka mruga, przygasa lub swieci ciąłym światłem przy pracującym silniku, to znak że cos nie tak z ładowaniem (szczotki, regulator, kabelki, zaśniedziałe klemy w akum. Eksperymentowania z odłączaniem klemy na pracującym silniku odradzam, szkoda ryzykowac wydawania pieniędzy na nowe żarówki lub co tam jescze się skopci przy okazji. Jakość łądowania najprościej sprawdzic wieczorem świecąc reflektorem na ścianę garażu, jesli wyraźnie światła stają się jaśniejsze przy przygazowaniu z wolnych obrotów na wyższe, to znaczy że alternator daje wieksze napięcie na instalacje i ładowanie powinno byc ok.
[MK III]
: pn maja 09, 2005 13:26
autor: RALFI
Jozef pisze:Jeżeli kontrolka mruga, przygasa lub swieci ciąłym światłem przy pracującym silniku, to znak że cos nie tak z ładowaniem (szczotki, regulator, kabelki, zaśniedziałe klemy w akum. Eksperymentowania z odłączaniem klemy na pracującym silniku odradzam, szkoda ryzykowac wydawania pieniędzy na nowe żarówki lub co tam jescze się skopci przy okazji. Jakość łądowania najprościej sprawdzic wieczorem świecąc reflektorem na ścianę garażu, jesli wyraźnie światła stają się jaśniejsze przy przygazowaniu z wolnych obrotów na wyższe, to znaczy że alternator daje wieksze napięcie na instalacje i ładowanie powinno byc ok.
PROBLEM JAKA JEST PRZYCZYNA GDY WOGÓLE NIE ŚWIECI SIĘ KONTROLKA, POZDRAWIAM
: pn maja 09, 2005 13:31
autor: Jozef
Zacząłbym od sprawdzenia żaróweczki, połączeń na druku licznika i dalej kabelki az do alternatora, musi świecic przy właczonym zapłonie izgaszonym silniku.
HELLO
: wt maja 10, 2005 08:08
autor: RALFI
Jozef pisze:Zacząłbym od sprawdzenia żaróweczki, połączeń na druku licznika i dalej kabelki az do alternatora, musi świecic przy właczonym zapłonie izgaszonym silniku.
WCZORAJ SPRAWDZIŁEM MIERNIKIEM I....... PO ODPALENIU BRAK ŁADOWANIA PO PRZEGAZOWANIU DO OKOLO 2000 OBROTÓW ŁADOWANIE JEST I PÓŹNIEJ NA WOLNYCH OBROTACH TEŻ OK, CO TO MOŻĘ BYĆ - NADMIENIAM ŻE KONTROLKA OD ŁADOWANIA NIE ŚIWCI DALEJ, POZDRAWIAM
: sob maja 14, 2005 17:02
autor: jakub1
heja!W sprawie ładowania miałem podobne objawy w mojej 3 td 1,9. Dodatkowo paliła mi się lampka od oleju i bzikował obrotomierz. Narobiłem się jak głupi. Przyczyna?bierznia szczotek takia plastikowa tuleja nasadzane na wałek z miedzianymi bierzniami pod szczotki. jej lutowanie było do d..... Widać je dokładnie po zdjęciu łożyska inaczej nie da się dokładnie przelutować styków.
: ndz maja 15, 2005 01:06
autor: CUDAK
tak jak poprzednik Ci radzil (Jozef) odrazadzam sciagania zaciskow akumulatora na pracujacym silniku. Brak swiecenia kontrolkipo przekreceniu kluczyka to na 98 % objaw szwankującego regulatora napiecia. (to to gowienko ze szczotkami) z tego co piszesz to wlączasz stacyjke kontrolka nei swieci, odpalasz silnik brak ladowania a po przegazowaniu pojawia sie ladowanie . powinna to byc wartosc okolo 14,3 -14,7 V bez obciazenia a po wlaczeniu swiateł i przy obrotach silnika okolo 1500 (powinno juz byc 14,1 V Wymien Regulator napiecia i wszystko wroci do normy
: pt sty 19, 2007 20:40
autor: mam
Mam podobny problem - 10 dni temu wymieniłem regulator bo gofer wrocil do domu bez swiateł, dzialajacych wycieraczek, radia i wskaznika predkosci. Rozebralem alternator wymienilem regulator i wczoraj sytuacja sie powtórzyła a nawet było gorzej bo zgasł 100m. od domu i musiałem odpalac na popych- ładowania nie ma bo ma wskaźnik diodowy w zapalniczce. Dodam, że po wymianie regulatora wszystko było o.k. ładowanie 14,5V ze świałami i radiem 13,9. Może ktoś mi cos poradzi w niedziele oddaję goferka do lekarza napisze co mu zrobił i ile mnie skasował.
[ Dodano: 25 Sty 2007 08:52 ]
Okazało się, że w alternatorze były zimne luty - proste jak to sprawdzi szpec.
[ Dodano: 06 Lut 2007 08:05 ]
Niestety po 4 dniach sytuacja sie powtórzyła. Teraz mam wymieniony cały alternator za 500 zł. i zobaczymy co bedzie dalej...