Strona 1 z 2

Stożek czy oryginał?????

: ndz gru 09, 2007 19:43
autor: Yankess
Witam mam pytanie mam gaz u siebie no i pewnego dnia posypała sie obudowa filtra i sie zastanawiam czy kupic obudowe czy stozek jakis porzadny????Jakie macie dosiadczenia ze stozkiem i co byscie polecili oryginalny filtr czy stoze???????Z góry dzieki

Re: Stożek czy oryginał?????

: ndz gru 09, 2007 19:46
autor: Szosownik
Yankess pisze:Witam mam pytanie mam gaz u siebie no i pewnego dnia posypała sie obudowa filtra i sie zastanawiam czy kupic obudowe czy stozek jakis porzadny????Jakie macie dosiadczenia ze stozkiem i co byscie polecili oryginalny filtr czy stoze???????Z góry dzieki
stożek możesz załozyć ale sam nic nie da prócz dźwięku z pod maski

: ndz gru 09, 2007 21:33
autor: Grzesiekk1982
Najlepiej oryginał. Stożek nic nie daje, więcej syfu dostaje się do silnika. Jedyna zaleta, to rzadziej się wymienia :bigok:

: ndz gru 09, 2007 21:35
autor: kryniu8524
z stozkiem dzwiek jest całkiem fajny ale tak jak w przypadku umnie w silniku 1.4 to nic niedaje :/ porzadny fitr powietrza K&N kosztuje 150 zł ;-)

: ndz gru 09, 2007 23:13
autor: tauka
Grzesiekk1982 pisze:Jedyna zaleta, to rzadziej się wymienia
Raczej sie nie wymienia tylko się pierze :P
Grzesiekk1982 pisze:więcej syfu dostaje się do silnika
No nie zgodziłbym się. Jeżeli jest odpowiednio konserwowany to nie ma prawa się więcej syfu dostac. Tylko trzeba dbac o to żeby był odpowiednio naoliwiony.
kryniu8524 pisze:z stozkiem dzwiek jest całkiem fajny ale tak jak w przypadku umnie w silniku 1.4 to nic niedaje
Ja miałem w 1.3 i dawał. Autko lepiej sie wkręcało. No i ten dźwięk zabijał wszystkich. Wiadomo nie było przyrostów mocy rzedu 50% (o ile wogóle jakies były) Ale po zdjęciu było widac różnicę we wkręcaniu sie na obroty :)
kryniu8524 pisze:porzadny fitr powietrza K&N kosztuje 150 zł ;-)
Stożki Jacky'ego tez nie są złe i kosztują w granicach 50PLN.

: ndz gru 09, 2007 23:21
autor: Grzesiekk1982
Podobno się wymienia co kilkaset tys km ;) A co do syfu- to prawa fizyki, im większe szczeliny tym większe drobiny się przez nie przedostaną. Jak filtra ma większą przepustowość to i silą rzeczy wpuści więcej syfu.
Jeśli chodzi o dźwięk, to o wiele więcej da wydech.
Pozdrawiam.

: ndz gru 09, 2007 23:24
autor: tauka
Grzesiekk1982 pisze:Jeśli chodzi o dźwięk, to o wiele więcej da wydech.
Tu się z tobą niezgodzę. Miałem w swoim 1.3 cały wydech przelotowy (bardzo głośny) ale stożek to przebijał wszystko. Było słychac go głośniej i lepiej niż wydech. popytaj ludzi którzy mieli okazję słuchac na majovwce lub manii.

: ndz gru 09, 2007 23:52
autor: Grzesiekk1982
Mnie jednak nic do stożka nie przekona. Przede wszystkim ze względu na większą przepustowość. Ty stawiasz na dźwięk i masz do tego prawo :bigok:
Poza tym mocy to nie dodaje, nie wierzę. Szczególnie w takich silniczkach. Chyba że w podświadomości czlowiek czuje że auto lepiej idzie, tez tak może być.
Ja dalej stawiam na serię.

Moim zdaniem albo duuuże mody w silniku+ stożek, albo nic.
Tak ja uważam, Ty inaczej

Pozdrawiam

: pn gru 10, 2007 17:55
autor: tauka
Grzesiekk1982 pisze:Poza tym mocy to nie dodaje
no to na pewno. Stożek jedynie dla poprawy dźwięku. Choiaż jak miałem założony stożek to trzeba przyznać że lepiej się wkręcał.

: pn gru 10, 2007 18:04
autor: Walus
sam stozek ni daje mocy ale uklad dolotowy owszem u mnie ok 4-5KM

: pn gru 10, 2007 22:26
autor: mucholus
Witam co do montażu stożka w mk3 trochę eksperymentowałem u mnie w autku i powiem Ci, że autko lepiej się wkręcało na obroty, i wolniej z obrotów spadało, a silnik wydawał znacznie bardziej agresywny dźwięk :chytry: W mk3 jednak jest trochę zabawy żeby to wszystko działało tak jak powinno niestety filtr idąc na fabrycznym dolocie jest stosunkowo blisko silnika i należy zastosować jakąś osłonę termiczną przy montażu stożka bo obroty wariują i auto strzela powietrzem trzeba też porządnie zaizolować łączenie filtra z rurą dolotową bo silnik może łapać lewe powietrze. Najlepiej zastosować dolot z kwasówki i silikonowych złączek zakończony stożkiem :) A co do łapania syfów przez stożek są specjalne preparaty służące do izolowania przed cząsteczkami kurzu na allegro koszt około 40 zł. Moim zdaniem jeżeli chcesz chcesz załatwić wszystko na szybko to lepiej kup obudowę do filtra bedzie taniej i zdecydowanie miej zabawy. Sam wyrzuciłem stożek i śmigam na zwykłym filtrze być może wiosną zabiorę się za kompletny dolot. Pozdrawiam

: wt gru 11, 2007 00:43
autor: tauka
Walus pisze:sam stozek ni daje mocy ale uklad dolotowy owszem u mnie ok 4-5KM
wg hamowni przyrost mocy w moim był 4KM. :P

[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 23:45 ]
mucholus pisze:to lepiej kup obudowę do filtra bedzie taniej i zdecydowanie miej zabawy.
tylko że obudowa nie izoluje od brudu, a jedynie od ciepła. Przynajmniej powinna. Nawet z obudowa trzeba go przyskać olejkiem i prać :P

: wt gru 11, 2007 00:53
autor: Walus
tauka pisze:wg hamowni przyrost mocy w moim był 4KM.
a pewny jestes ze to tylko stozek ?? masz moze koncowy tlumik przelotowy czy wyciety katalizator ??

: wt gru 11, 2007 02:38
autor: tauka
Walus pisze:masz moze koncowy tlumik przelotowy czy wyciety katalizator ??
katalizator był na miejscu a tłumik był odpróżniony do połowy. Ja tam też za bardzo nie wierzę w podnoszenie mocy przez stożek, ale wiem jak się auto sprawowało. Momentalnie wchodziło na obroty. A autka z silnikami 90konnymi musiały się troszke pomeczyć żeby mnie objechać.