Strona 1 z 1

Kompresja- dla znawców tematu!!

: ndz maja 08, 2005 21:44
autor: leonGar
witam wszystkich!!!
Mam zamiar kupic Golfa IV z silnikiem 1.6 105 KM, ale wpierw chciałbym sprawdzic kompresje silnika.
W związku z tym mam pytania:
- jaka powinna byc wartosc kompresji na cylindrach
- jestem z Wawy, wiec jak ktos wie gdzie mozna to zmierzyc i jaki jest przyblizony koszt.

Wszystkim z góry dziekuje i pozdr. Mam nadzieje ze wkrótce wejde do rodzinny posiadaczy golfów. :pub:
:pub: :pub:

: ndz maja 08, 2005 23:38
autor: RoWeRs
Nie wiem jakie konkretnie powinny być wartości ale najlepiej gdyby były równe.
Ostatnio sprawdzałem znajomemu w golfie II i w pierwszej próbie miał ok 11, w trzeciej próbie po ok 10 min. zszedł do ok 7 :(

: pn maja 09, 2005 00:06
autor: crupez
Pewnie ponad 10 BAR powinien miec, z reszta tak jak wiekszosc benzyniakow.

: pn maja 09, 2005 09:32
autor: Jozef
RoWeRs pisze:Nie wiem jakie konkretnie powinny być wartości ale najlepiej gdyby były równe.
Ostatnio sprawdzałem znajomemu w golfie II i w pierwszej próbie miał ok 11, w trzeciej próbie po ok 10 min. zszedł do ok 7 :(
A z czego sie bierze to opadanie wskazań? czy takie próby robi sie na zimnym silniku czy nagrzanym, świece powinny byc wykręcone wszystkie czy tylko w mierzonym cylindrze?

: pn maja 09, 2005 14:32
autor: czyś
Na moje pojęcie wykrecone wszystkie świece, przepustnica otwarta full - tak mnie uczyli. Nigdy nie robiłem wydłużonych prób, bo mierzy się chwilowe ciśnienie maksymalne. Zawsze po pewnym czasie ucieknie przez pierścionki. U mnie 11 atm równo na 4 garach, po 166 tysia.

: pn maja 09, 2005 18:51
autor: Sylvo23
u mnie w mk3 1,4 jest przy nagrzanym silniku 30tyś po remoncie od 11 do 12,5 kg/cm zalerzy naktórym, u ciebie napewno powyżej 11 ma byc

: pn maja 09, 2005 20:16
autor: pkirylcz
Czytalem ze jesli cisnienie spada ponizej 10 to silnik do remontu.

: pn maja 09, 2005 21:48
autor: makin
ja w 16v po remoncie mam nieco ponad 13 bar-ów na każdym garze

: śr maja 11, 2005 11:13
autor: rzodkiew
ja bym sprawdzil najpierw wartosci fabryczne i potem porownal z tymi co jest faktycznie, bo takie ze ma miec ponad 10bar to mozna sobie tylko pogadac , sprawdzic wartosci fabryki i porownac z tymi z auta. pozdro