Strona 1 z 1

Czy to termostat

: ndz gru 09, 2007 12:28
autor: AdamH
witam :)
Zimno......Prosze o pomoc ... czy to termostat... wskazówka rusza dopiero po ok 15 km..
W autku zimno....:(
W zbiorniczku jest płyn
I jeszcze może pomożecie mi jak go samemu wymienić ??
Za pomoc i ew...odpowiedzi sedeczne dzięki pozdr...

: ndz gru 09, 2007 12:32
autor: jaszczur
AdamH, napełnianie
1.napełnić układ chłodzenia przez wlew zbiorniczka wyrównawczego do poziomu miedzi min a max
2.zamknąc korek wlewu
3.uruchomić silnik i nagrzać go do temperatury normalnej pracy,układ się odpowietrzy samoczynnie
4. zatrzymać silnik i sprawdzić czy nie został przekroczony poziom max w zborniczku
5.po ochłodzeniu silnika sprawdzić poziom cieczy chłodzacej,powinien byc miedzy min a max
opróznianie układu
1,zdjać korek od wlewu zbiorniczka wyrównawczego
2.odłaczyć dolny przewód od pompy cieczy chłodzacej i spuscić płyn
to może być termostat,jak go wymienic poszukaj tu http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl

: ndz gru 09, 2007 14:07
autor: stonefree
AdamH, sprzawdź jak się nagrzewa silnik.
Podnieś maskę i uruchom silnik.
Po kilku minutach druga osoba niech naciśnie gaz i utrzymuje jego około 2500 obr.
Teraz "obserwuj" dotykając węże chłodnicy. Do około 60 - 80 stopnina wskaźniku temperatury różnica temperatury węży chłodnicy powinna być znaczna, tzn. górny cieplejszy ( do gorącego ), a dolny chłodniejszy, oczywiście lekkie uchylaenie termostatu następuje wcześniej niż przy 90 stopni, więc ten dolny też będzie coraz cieplejszy.Natomiast około 90 stopni termostat powinien się gwałtownie otworzyć, dolny wąż będzie wtedu gorący tak samo jak górny, a wentylator na chłodnicy włączy się. Wtedy zmniejsz obroty i po chwili zgaś silnik.Jeżeli termostat otwiera się wcześniej obieg w chłodnicy może ruszać już przy niższej temperaturze silnika. NIestety metoda wymaga nieco praktyki, albo porównania z autem ze sprawnym termostatem. Próbować trzeba....

: ndz gru 09, 2007 21:05
autor: Jozef
Termostat może być pod aparatem zapłonowym lub w pobliżu pompy płynu, zależy jaki masz kod silnika (trzy litery). Płyn najlepiej wymieniać np. przy okazji wymiany rozrządu ( w silnikach z pompą płynu jako napinaczem paska rozrządu), wówczas wymieniając termostat zleci wszystek płyn z chłodnicy, bloku i węży. W innych przypadkach zawsze go trochę zostaje w układzie i to najczęściej jest to najbardziej zasyfiona część.