Strona 1 z 2

półsyntetyk

: ndz gru 09, 2007 11:16
autor: woytasss_81
Witam wszystkich, czy to prawda że olej półsyntetyczny lepiej wycisza hydraulike niż olej mineralny?
Czy przy przebiegu 260kkm można by spróbowac zalac półsyntetykiem?

Re: półsyntetyk

: ndz gru 09, 2007 11:21
autor: Szosownik
woytasss_81 pisze:Witam wszystkich, czy to prawda że olej półsyntetyczny lepiej wycisza hydraulike niż olej mineralny?
Czy przy przebiegu 260kkm można by spróbowac zalac półsyntetykiem?
a jaki masz teraz???

: ndz gru 09, 2007 11:22
autor: adas01
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=83585&start=0
dotyczy głównie diesla, ale warto poczytać

: ndz gru 09, 2007 11:25
autor: woytasss_81
Teraz mam mineralny Mobil 15w40

: ndz gru 09, 2007 11:27
autor: Szosownik
woytasss_81 pisze:Teraz mam mineralny Mobil 15w40
nie radzę przechodzić z mineralnego na półsyntetyk(odwrotnie jak najbardziej)
mojemu kumplowi grają szklanki po takim zabiegu a mówiłem mu żeby tego nie robił

[ Dodano: 09 Gru 2007 10:28 ]
nie zaleca sie tego robić

Re: półsyntetyk

: ndz gru 09, 2007 11:28
autor: dar3k_
woytasss_81 pisze:Czy przy przebiegu 260kkm można by spróbowac zalac półsyntetykiem?
jezeli do tej pory jezdziles na polsyntetyku to mozesz dalej taki wlewac, ale jak teraz miales mineralny to nie zmieniaj na polsyntetyczny olej, bedzie pozniej czyszczenie silnika, tak sie nie robi ze zmieniasz z mineralnego na polsytntetyczny czy syntetyczny, w druga strone tak, syntetyk->polsytntetyk->mineralny

: ndz gru 09, 2007 11:31
autor: woytasss_81
słyszałem ze półsyntetyk jest rzadszy i szybciej dochodzi w szczeliny (luz pomiedzy gniazdem a szklanką) czy to tylko mit?

: ndz gru 09, 2007 11:33
autor: Szosownik
półsyntetyk wypłucze ci to co mineralny uszczelnił

[ Dodano: 09 Gru 2007 10:37 ]
półsyntetyk jest lepszy od mineralnego ale ty lepiej zapomnij o zmianie na niego no chyba że masz kasę na mały remont silnika

: ndz gru 09, 2007 11:42
autor: woytasss_81
Szosownik przekonujesz mnie by pozostac przy mineralnym. Niby szczelnośc trzyma brud i szlam, ale tam jest ciśnienie 2 barów, wiec spróbujmu zatkac dziórawą opone brudem i blotem czy utrzyma powietrze o ciśnieniu 2 barow ;) myslisz że to prawda że to ten syf trzyma szczelnosc w silniku i jak go przykladowo wyplukamy przy syntetyku to sie wszystko rozszczelni?

: ndz gru 09, 2007 11:45
autor: Szosownik
woytasss_81 pisze:Szosownik przekonujesz mnie by pozostac przy mineralnym. Niby szczelnośc trzyma brud i szlam, ale tam jest ciśnienie 2 barów, wiec spróbujmu zatkac dziórawą opone brudem i blotem czy utrzyma powietrze o ciśnieniu 2 barow ;) myslisz że to prawda że to ten syf trzyma szczelnosc w silniku i jak go przykladowo wyplukamy przy syntetyku to sie wszystko rozszczelni?
zrobisz jak uważasz
widzę że nie dociera to do ciebie co piszę (poprostu tego nie rozumiesz)
nie jeden żałuje takiej zmiany oleju
dołączysz do ich grona

: ndz gru 09, 2007 12:16
autor: Sly108
Szosownik dobrze ci radzi. Nie popełniaj tego błędu i nie zmieniaj minerału na półsyntetyk lub syntetyk. Tak sie absolutnie nie robi. Wlej mu poprostu dobry olej mineralny i przy nim pozostań. A zrobisz jak uważasz.

: ndz gru 09, 2007 12:37
autor: Szosownik
tomcio pisze:adas01 ci podesłał link, jak widać zdania są podzielone i nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zrobisz jak uważasz, od siebie dodam że mineralne też mają własności myjące, czasem wieksze niż półsyntetyki, a różnica 10W a 15W to lepkość w niskich temperaturach. Ja zmieniłem przy około 300 tyś i teraz mam 340 i nic się nie rozszczelniło.
ile ludzi tyle opini
to że tobie nic sie nie stało o niczym nie świadczy

: ndz gru 09, 2007 12:43
autor: kiss
Są dwie szkoły. W jednej uczą że absolutnie nie wolno zmieniać oleju na „wyższy” a w drugiej że wolno i że nic nie ma prawa się stać. Możesz zaryzykować i sam się przekonać jak jest naprawdę.
Można poczytać tu na forum że wiele osób przeszło na „lepszy” olej i są zadowolone tak więc nie ma żadnej reguły w tym temacie :bigok: