Strona 1 z 1

[mk3] serwis

: ndz maja 08, 2005 17:05
autor: Macki
Witam. Otoz mam taki znany juz problem ze mi kontrolka oleju miga i piszczy po jakichs 10 minutach jazdy. Poszedlem z tym do mechanika (ktory zreszta sprowadzil mi fure z niemiec i jest dobrym znajomym), on popatrzyl, posluchal silnika, pojezdzil i stwierdzil ze to czujniki oleju zdechly i nie mam sie czym przejmowac. Nawet zagwarantowal ze moge jezdzic z tym na jego odpowiedzialnosc i nic sie z silnikiem nie stanie napewno. No dobra, to pojezdzilem jakis czas, zebralem sie w koncu do wymiany czujnikow i okazalo sie ze pupa, dalej piszczy... No to mechanik stwierdzil ze trzeba jechac do serwisu VW w ktorym mi na komputerze 'podbija' przeglad oleju i kontrolka przestanie blyskac... I wlasnie chcialem sie teraz poradzic Was czy to prawda? Czy w golfach jest takie zabezpieczenie ze kontrolka miga jak w serwisie nie uaktualnia komputera??? Dodam jeszcze tylko ze przy zapalaniu na wyswietlaczu miga napisik OEL. Wykombinowalem tez ze jak podkrece obroty do 3 000 to kontralka gasnie i przestaje piszczec ale niestety tylko na chwile:( Jesli z tym serwisem to prawda to moze zna ktos w warszawie kogos kto by mi to zrobil jakos w miare tanio?

: ndz maja 08, 2005 19:36
autor: Pitt
Witam
Z tego co wiem to nie miga kontrolka, po przekroczeniu czasu inspekcji. Inspekcje olejową możesz skasować sobie sam, za friko:
OEL - Wymiana oleju
1. Włączyć zapłon.
2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].
3. Wyłączyć zapłon.
4. Zwolnić przycisk [A].
5. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "OEL".
6. Obracać przycisk do ustawiania minut zegara cyfrowego, do momentu gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "-----"
7. Włączyć zapłon, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie "INOO".
gdzie przycisk [A] to przycisk kasowania licznika dziennego kilometrów, a przycisk to przycisk
ustawiania minut w zegarku.
a ze swojej strony proponuję wymiane filtra oleju,
u mnie pomoglo na te samą dolegliwość.
Pozdrawiam, Pitt

: ndz maja 08, 2005 20:38
autor: ekostar
Gratuluje mechanika!!!! :otepienie:
Też miałem podobny problem
Mnie takie piszczenie kosztowało 1200zł
Naprawa głowicy:szlif zaworów, szlif gniazd zaworowych, planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworów, wymiana uszczelniacza wału rozrządu
Blok silnika:wymiana pierścieni tłokowych, uszczelka głowicy
Wał korbowy:wymiana panewek głównych, wym. panewek korbowodowych

Teraz auto chodzi jak brzytwa i nie piszczy ;)

: ndz maja 08, 2005 21:15
autor: MrSalieri
Faktycznie lepiej zmien mechanika bo takiej bajki to jeszcze nie slyszalem.
Setny temat o kontrolce oleju i cisnieniu.
Opcja szukaj...

: ndz maja 08, 2005 23:07
autor: Macki
Opcji szukaj uzywalem, wszystko przeczytalem, wyciagnalem swoje wnioski i chcialem sie tylko dowiedziec czy mechanik pierdzieli glupoty:) A jak juz pisalem powiedzial ze moge jezdzic na jego odpowiedzialnosc wiec coz... to on sie wykosztuje... =]

Pitt: no wlasnie tez podejzewam filtr, tylko ze byl wymieniany 2 000 km temu i nie wiem czy tak szybko by sie zesral:/ Jakiej firmy kupiles ze przestalo piszczec?:)