Strona 1 z 1

czy to termostat?

: sob gru 08, 2007 17:28
autor: zielu
silnik zimny.. odpalami ic zekam chwile.. górna rura zaczyna sie nagrzewać dolna nadal zimna... górna coraz cieplejsza a dolna zimna w konću ilosć płyny w zbiorniczku zaczyna wzrastać.. tak ze az sie przelewa.... a dolna rura nadal pusta...

czy to termostat sie zamknął i nie chce otworzyć :?:

Re: czy to termostat?

: sob gru 08, 2007 18:10
autor: JayT
Quatro7 pisze:czy to termostat sie zamknął i nie chce otworzyć :?:
Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Wygląda na to, że pompa działa, ale płyn tylko wpływa do bloku, a już nie wypływa - dlatego podnosi się poziom płynu.
Quatro7 pisze:ilosć płyny w zbiorniczku zaczyna wzrastać.. tak ze az sie przelewa
Przelewa się na odkręconym korku czy na zakręconym? Płyn zaczyna bulgotać?

: sob gru 08, 2007 18:25
autor: zielu
zakreconym.. z boku jest dziurka na jakies gazy czy coś..
niebulgocze

: sob gru 08, 2007 19:30
autor: Mis
Quatro7, sprawdz po dluzszej jezdzie czy dolny jest nadal zimny. U mnie jest bardzo podobnie jak u Ciebie, z tymże dolny robi sie cieply po kilkunastu kilometrach

: ndz gru 09, 2007 00:35
autor: JayT
Quatro7 pisze:zakreconym.. z boku jest dziurka na jakies gazy czy coś..
niebulgocze
Czyli wywala płyn przez odpowietrznik przy zakręconym korku? Stawiam jednak na termostat.
Mis pisze:Quatro7, sprawdz po dluzszej jezdzie czy dolny jest nadal zimny. U mnie jest bardzo podobnie jak u Ciebie, z tymże dolny robi sie cieply po kilkunastu kilometrach
Zgadzam się - dolny robi się ciepły, jak się termostat otworzy. Z tym, że na postoju też da się to zrobić - odpalasz silnik i czekasz... mija kilka-kilkanaście minut, temperatura płynu rośnie, osiąga próg otwarcia termostatu, termostat się otwiera i przez dolny wąż zaczyna lecieć ciepły płyn. Tyle w teorii - w praktyce, jeśli termostat jest uwalony i nie otwiera się, to dolny wąż zostanie zimny, a płyn wywali przez najsłabszy punkt układu (najczęściej odpowietrznik). Jeśli termostat jest otwarty cały czas - są problemy z osiągnięciem temperatury (szczególnie w trakcie jazdy, bo na postoju jest to możliwe), bo płyn krąży cały czas w obiegu.

: ndz gru 09, 2007 09:19
autor: BENITO
Jeśli masz zimną dolną rurę nawet po 20 minut jazdy to napewno termostat, kup wahlera i zmień, nie kupuj czasem varneta bo to badziewie w niektórych przypadkach nawet od nowości ci się nie otworzy.

: ndz gru 09, 2007 15:29
autor: Tommek-GTI
Mozesz stary sprawdzic wrzucajac do goracej wody i czy sie otworzy, lub nowy jesli naprawde takie zepsute sprzedaja jak mowi kolega wyzej.

: ndz gru 09, 2007 16:29
autor: kamil g60
Najlepiej zmien teromstat bo ten stary jest pewnie zaciety...

: ndz gru 09, 2007 16:53
autor: wajda1
mialem u siebie to samo,wszytsko co opisujesz bylo i umnie,tylko mi jeszcze szybko sie tem rosla,jesli u ciebie tez rosnie,to odrazu bierz sie za wymiane termostatu,lub jego calkowity demontarz :grin:

cdn...

: ndz gru 09, 2007 17:29
autor: czarna małpa
Koledzy,mi sie robily podobne rzeczy jak mialem uklad zapowietrzony,tez myslalem ze to termostat,ale tak jak kolega wczesniej pisal,po kilku km wracalo do nowrmy,powiedzmy,bo slabo mi grzało w srodku,mam na mysli ta dolna rure,pozniej dostawala cieplą wode.

temperatura mk2 1.6 ben

: ndz gru 09, 2007 17:35
autor: w12 650
witam to jak to powinno byc u mnie to jest tak ze tem. rosnie powoli potrzebuje troche czasu zeby sie nagrzal i tem. spada podczas jazdy jak stoi nagrzewa sie powoli potrzebuje ponad 20 min do wlaczenia sie wentylatora i czy w tych modelach wskazówka soi prosto czy tez sobie spada sama o kreske moze patrzec na cos innego dzieki