czy jest rużnica w spalaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ryba2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
Lokalizacja: aleksandrów łódzki
Kontakt:

czy jest rużnica w spalaniu

Post autor: ryba2 » sob gru 08, 2007 14:44

Mam takie pytanko bo mnie ojciec męczy cały czas czy jest rużnica w spalaniu przy automacie jak się jeździ na "D" czy na "2" bo ojciec twierdzi że jeżdżąc na "2" pali więcej a jak dla mnie nie. Jedynie jest rużnica w jeździe bo jadąc na "D" to przeżuca mi biegi po kolei czyli wchodzi 2 potem 3 potem 4 itd i odczuwalne jest to jak się biegi zmieniają i rozpędza się powoli a jadąc na "2" wskakuje tak jakby 2 i więcej już nic nie wskakuje i rozpędza się bardzo szybko pstryknę i już 100 na liczniku mam. Pomijając fakt że w ogóle jak go kupiłem to patrzyłem ile pali to po mieście z jakieś 12l na 100Km i jak dla mnie nie powinien tyle palić mimo to że automat i że 1.8. I teraz po tym jak zplanowałem głowice wyczyściłem zawory i wymieniłem uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą i pod pokrywą po wymianie świec i kabli wysokiego napięcia to pali więcej jeszcze jak palił to teraz nie wiem ile pali ale zaleje i myk i niema. Tyle że po tym jak to wszystko porobiłem to nie mogę obrotów ustawić ani zapłonem ani powietrzem i bez wciśnięcia pedału gazu nie odpali nie równo pracuje a jak jest zimny to po odpaleniu chodzi sam skacze po obrotach a potem spada na prawie żadne i gaśnie :( znajomy powiedział że trzeba to komputerem ustawić nio i na dodatek nie spala normalnie w komorach tylko jeszcze w wydechu spala bo rura się grzeje strasznie i spaliny parzą a tak nie powinno być :( a teraz mi się wyrwał z pokrywy przelew oleju mam nadzieje że to nie wpływa na nic ?? sory że tak dużo do czytaniaale krucej się nie dało za odpowiedzi dziękuje :)



Awatar użytkownika
kwitecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 18:01
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: kwitecki » sob gru 08, 2007 17:33

Bo "D" to Drive czyli jazda normalna a "2" masz tylko 2-gi bieg (albo tylko 1 i 2 nie pamietam) i nic wiecej .
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 17:34 przez kwitecki, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój golfik:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=18947&postdays=0&postorder=asc&start=1140&sid=3125aafe34a6e4ea9a51c6a94b07628e

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob gru 08, 2007 17:44

No raczej musi spalić wiecej na 2 jak jezdzisz po 100km/h :D
Jezdzij na D 1,2 uzywa sie w gorach jak trzeba potrzymac silnik na obrotach.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 08, 2007 20:36

Jeżeli, tak jak masz pod nickiem, masz golfa mkII z automatem, to nie może być, tak, jak piszesz:
ryba2 pisze:jadąc na "D" to przeżuca mi biegi po kolei czyli wchodzi 2 potem 3 potem 4 itd
- bo skrzynie automatyczne w mkII miały tylko 3 biegi. Pozycja "D" oznacza, że skrzynia będzie wykorzystywała podczas jazdy wszystkie 3 biegi. Pozycja "2" oznacza, że skrzynia będzie wykorzystywała tylko 1. i 2. bieg. No i w pozycji "1" skrzynia będzie piłowała cały czas na pierwszym biegu.
Najmniej samochód będzie palił oczywiście przy jeździe w pozycji "D". W pozycji "2" przyspiesza szybciej, bo nie pozwalasz skrzyni na wrzucenie wyższego biegu, czyli piłujesz ją na niższym biegu, który ma większe przełożenie i stąd te szybsze przyspieszenie - jak w manualu chcesz się szybko rozpędzić, to też kręcisz silnik do wysokich obrotów, potem dopiero zmieniasz bieg. Włączając "2" w automacie blokujesz skrzyni dalszą możliwość wrzucania wyższych biegów, czyli kręcisz silnik na dwójce do wysokich obrotów - i stad te przyspieszenie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

ryba2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
Lokalizacja: aleksandrów łódzki
Kontakt:

Post autor: ryba2 » sob gru 08, 2007 21:40

dzięki za pomoc naczy tak na "D" tylko 3 razy zmienia a na "2" zmienia tylko raz a na "1" nie wiem o u mnie jest coś zepsute i nie wchodzi mi "1" :/ nie wiem czy to skrzynia czy co że mi nie wchodzi ale nie jest mi to aż tak potrzebne "D" i "2" jest najważniejsze :) nio napisałeś że MK2 1.6 pali 5,66l na 100km a ile pali a przynajmniej powinien MK2 1.8 automat na wielo wtrysku wielo punktowym??



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 08, 2007 22:14

ryba2 pisze:napisałeś że MK2 1.6 pali 5,66l na 100km
- no tak mi się raz w trasie udało. Ale istotne jest to, że jest to silnik z gaźnikiem Pierburg 2EE (silnik ma oznaczenie PN) - gaźnik bardzo oszczędny, silnik nawet dynamiczny (choć do 1.8 to pewnie mu trochę brakuje), ale niestety gaźnik 2EE jest dość awaryjny i ciężko z fachowcami i częściami do niego.
Co do 1.8 to nie mam pojecia. Tutaj masz (po niemiecku) dane fabryczne:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... ungen.html


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz gru 09, 2007 10:18

ryba2, Ojciec ma rację. 1 i 2 to blokowanie biegów.
1- nie wrzuci innego
2 wrzuci tylko do 2
W automatach jest tzw. kick down. Deptasz do oporu gaz i z 2 na 3 zmieni pzry ok 80.
Spalanie w granicach 12l w mieście i zimą nie jest niczym nadzwyczajnym. To spory silnik (ok 100KM) no i automat który ma pewien poślizg. Jeśli chcesz bardzo dynamicznie jeździć to zaczynaj od 2, a jak osiągniesz już te 120 to włącz D.
ryba2 pisze:dzięki za pomoc naczy tak na "D" tylko 3 razy zmienia a na "2" zmienia tylko
Niezupełnie. Jak włączysz D i zaczniesz jechać to raz zmieni na 2 i drugi raz na 3 -koniec zmian.



ryba2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
Lokalizacja: aleksandrów łódzki
Kontakt:

Post autor: ryba2 » pn gru 10, 2007 00:05

ale on nie pali mi 12l zimą tylko latem teraz to już w ogóle żre jak smok a co do zmiany biegów to nie mogę zmieniać biegów w trakcie jazdy i nie mogę zmienić z "2" na "D" w trakcie jazdy bo by mi skrzynia poszła w drobny mak i żeby tylko ehhh nio ale co do zmiany biegów na "D" lub na "2" to owszem jest rużnica bo na "D" zmienia 3 razy a na "2" tylko raz ;)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn gru 10, 2007 17:14

ryba2 pisze:co do zmiany biegów to nie mogę zmieniać biegów w trakcie jazdy i nie mogę zmienić z "2" na "D" w trakcie jazdy bo by mi skrzynia poszła w drobny mak i żeby tylko ehhh
A dlaczego by miała pójść w drobny mak? Gdybyś zmienił z D na 2 przy dużej szzybkości to i owszem.



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pn gru 10, 2007 17:43

prawdopodobnie masz uszkodzoną skrzynię, normalnie powinno to wyglądać tak:
na 1 włącza tylko I bieg
na 2 włącza I i II bieg
na D włącza I, II , III bieg i pracuje kick-down czyli obniżenie biegu po dodaniu gazu (do spodu), powinno to również działać na 2.

jak zaczynasz równo przyspieszać na D od początku z "gazem w podłodze" to zmiany biegów powinny być koło 4500-5500 obrotów, każde odpuszczenie gazu zmieni bieg na wyższy natychmiast. Dźwignię można przekładać z 1 czy 2 na D i odwrotnie jeżeli nie przekroczone są prędkości na biegu na który przełączysz.

Prawdopodobnie gdybyś jeździł tylko po mieście z dopuszczalnymi prędkościami to wystarczyłaby "2" i nie paliłby więcej niż na "D" a rzadziej zmieniałby biegi natomiast "ciężka noga" spali każdą ilość paliwa wlaną do baku.

Dlaczego Twój silnik źle pracuje? moim zdaniem zła regulacja zapłonu/źle ustawiony rozrząd/inne regulacje



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pn gru 10, 2007 18:26

bodzio_j pisze:
ryba2 pisze:co do zmiany biegów to nie mogę zmieniać biegów w trakcie jazdy i nie mogę zmienić z "2" na "D" w trakcie jazdy bo by mi skrzynia poszła w drobny mak i żeby tylko ehhh
A dlaczego by miała pójść w drobny mak? Gdybyś zmienił z D na 2 przy dużej szzybkości to i owszem.
proponuje zajrzeć i poczytać !!!

http://automat.com.pl/articles.php?cat_id=1

[ Dodano: 10 Gru 2007 17:26 ]
bodzio_j pisze:
ryba2 pisze:co do zmiany biegów to nie mogę zmieniać biegów w trakcie jazdy i nie mogę zmienić z "2" na "D" w trakcie jazdy bo by mi skrzynia poszła w drobny mak i żeby tylko ehhh
A dlaczego by miała pójść w drobny mak? Gdybyś zmienił z D na 2 przy dużej szzybkości to i owszem.
proponuje zajrzeć i poczytać !!!

http://automat.com.pl/articles.php?cat_id=1



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn gru 10, 2007 19:18

raf1al pisze:bodzio_j napisał/a:
ryba2 napisał/a:
co do zmiany biegów to nie mogę zmieniać biegów w trakcie jazdy i nie mogę zmienić z "2" na "D" w trakcie jazdy bo by mi skrzynia poszła w drobny mak i żeby tylko ehhh

A dlaczego by miała pójść w drobny mak? Gdybyś zmienił z D na 2 przy dużej szzybkości to i owszem.


proponuje zajrzeć i poczytać !!!

http://automat.com.pl/articles.php?cat_id=1
Poczytałem, ale nadal nie wiem o co Tobie chodzi.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 439 gości