Strona 1 z 1

Padł akumulator w TDI

: sob gru 08, 2007 11:35
autor: dimatteo
Witam!

Mam następujący problem, a mianowicie padł mi akumulator. Wczoraj wróciłem z pracy o 16:40, po czym chciałem wyskoczyć na zakupy o 19. Ku mojemu zdziwieniu nic nie zadziałało, centralny zamek na pilota, ani po przekręceniu kluczyka podświetlenie deski, elektroniczny licznik, ani rozrusznik. Bardzo mnie to zdziwiło, bo jak akumulator mógł się kompletnie rozładować w 2 godziny? Jedyne co mogę podejrzewać, to że nie domknąłem drzwi i działanie centralnego zamka w 2 godziny wyładował akumulator.

Zasugerowałem się również tematem z bezpiecznikiami, które sprawdziłem i okazały się sprawne.

Dziś sprawdziłem napięcie na akumulaotrze, które wynosi 0,3 V :(

Ponadto do tej pory nigdy nie miałem problemów z rozruchem, auto paliło bez problemów.


Czy ktoś z was miał taki przypadek?

: sob gru 08, 2007 11:40
autor: Grzesiekk1982
Albo kostka stacyjki, albo jakieś zwarcie. Kumplowi 3 dni temi tak się stało w MK3 że gdzieś sie przetarł kabel + i zwarło go do masy i wyładował si do 0,2... Też nie działało kompletnie nic, jakby odłączono klemę. Miał dużo szczęścoia ża Golfik mu się nie spalił. Sprawdź kable. Możesz też naładować aku i sprawdzić szeregowo jaki prąd jest pobierany przy wyłączonych wszystkich urządzeniach.
Może też być, że padł jakiś przekaźnik i to rozładowało
Pozdrawiam.

: sob gru 08, 2007 13:05
autor: misiek
dimatteo pisze:Czy ktoś z was miał taki przypadek?
ja miałem podobnie, tylko u mnie doszło do tego jeaszcze to że nawet podczas jazdy nie ładował sie, elektryk powiedział mi że zasiarczony aku (zwarcie na dwóch celach)miałem i to było przyczyną że nie dało sie go naładować podczas jazdy i że tak szybko sie rozładował (przaktyvcznie na odcinku 100 km był pusty), tak więc u ciebie mo że byc podobnie

: ndz gru 09, 2007 13:46
autor: Atomic10
Ja także miałem ten sam problem aku padł z dnia na dzień pewnie sie zasiarczył lub dostał zwarcia wewnetrznego. Morzesz spróbowac go naładowac za pomocą prostownika ale wątpie zeby ten zabieg go uratował. Kup AKU z 3 letnią gwarancją np Centra lub feu vert to jest ten samproducent centra robi dla nich tylko sie naklejka różnią

Pozdrawiam

: ndz gru 09, 2007 14:53
autor: RobertP
Atomic10 pisze:Kup AKU z 3 letnią gwarancją np Centra lub feu vert to jest ten samproducent centra robi dla nich tylko sie naklejka różnią
dimatteo kupuj szybciej i w tym tygodniu jeszcze, bo czeka nas podwyżka (5-10%) na nowe aku,
jakoś od 17 czy 21.12, coś wspominał mi mój znajomy, który ma zakład naprawy aku

: ndz gru 09, 2007 19:20
autor: dimatteo
Dziękuję wszystkim za odpowiedź!

Jutro zaopatrzę się w nowy akumulator. Co sądzicie o poniższym?

http://moto.allegro.pl/item280971563_ak ... anio_.html

W sumie podpisuje się na nim Varta, do tego 24 miesiące gwarancji.

Czy ktoś z Was użytkuje powyższe cudo? :)

Pozdrawiam

: ndz gru 09, 2007 19:28
autor: Grzesiekk1982
dimatteo, ale czy w ogóle sprawdzałeś podpinając inny aku na godzinkę-dwie?
Bo coś nie chce mi się wierzyć ża aku człkiem zdechł od godz 16:45 do 19:00 do takiego stopnia, że nawet kontrolek nie widać, a wcześniej samochód odpalał...
Może się mylę, ale sprawdź co z instalacją, żeby nowego aku tak samo nie potraktowało...
Każdy aku ma 24 miesiące gwarancji. Lepiej kupić w sklepie, bo jak nawali to problemy z odesłaniem takiego czegoś.
Pozdrawiam.

: ndz gru 09, 2007 22:49
autor: dimatteo
Witam ponownie!

Zmusiłem się do małego testu. Podpiąłem akumulator z Mondziaka mojego brata (aku 50Ah), samochodu nie paliłem. Pierwsze podpięcie - nieznaczne iskrzenie na drodze kabel - klema. W stanie spoczynku, po przymocowaniu przewodów do aku w Golfie, napięcie na aku wynosiło 12,5 V (po ok. 10 min tyle samo)

Następnie zmierzyłem prąd jaki jest pobierany (w stanie spoczynku). Ponieważ miernik jest z najniższej półki, odczyt pokazywał 12,5 mA - 13 mA. Czy taki pobór w TDI 1Z jest możliwy?

Druga wersja jest taka że odczyt przekroczył zakres miernika, który wynosi 200 mA.

Jeszcze jedna sprawa - prawie codziennie wjeżdzam pod ostry podjazd, czy to mogło mieć wpływ na uszkodzenie akumulatora?

Pozdrawiam

: ndz gru 09, 2007 23:10
autor: Grzesiekk1982
dimatteo pisze:12,5 mA - 13 mA. Czy taki pobór w TDI 1Z jest możliwy?
Mały, ten następny był ciut duży. Może alarm, może pamięć radia itp.
dimatteo pisze:Jeszcze jedna sprawa - prawie codziennie wjeżdzam pod ostry podjazd, czy to mogło mieć wpływ na uszkodzenie akumulatora?
e, raczej nie, żaden podjazd nie jest tak stromy. Producent akumulatora napewno takie coś przewidział.

: ndz gru 09, 2007 23:21
autor: andy94
dimatteo pisze:Dziś sprawdziłem napięcie na akumulaotrze, które wynosi 0,3 V
Sprawdzałeś to napięcie na akumulatorze w samochodzie z podpiętymi kablami?
Jeśli tak i nie znalazłeś jakiegoś zwarcia to najprawdopodobniej upaliło się połączenie wewnątrz akumulatora - nie do naprawy. Tylko nowe aku.

: pn gru 10, 2007 03:24
autor: RobertP
dimatteo pisze:Co sądzicie o poniższym?

http://moto.allegro.pl/item280971563_ak ... anio_.html

W sumie podpisuje się na nim Varta, do tego 24 miesiące gwarancji.
a powiem Ci że dobrze wstrzeliłeś się co do pojemności 71AH
ale czy warto kupić Vartę ?, teraz mało kto ją kupuje, ludzie kupują Centrę
i bardzo sobie chwalą, ja osobiście kupuję ostatnio (od 8lat) Sznajdery
i też sobie chwalę, wydaje mi się że te Varty są przereklamowane, a sprzedają
je w dość atrakcyjnej cenie bo już za długo stoją na magazynach ... :bigok:

: pn gru 10, 2007 20:23
autor: dimatteo
Witam ponownie!

Nie pozostało mi nic innego jak kupić nowy akumulator, wybór padł na Black Power 71 Ah (made by Varta) - cena 319 zł. Co ciekawe Centry właśnie poszły do góry o ok. 15% :(

Podpiąłem wszystko, w stanie normalnym pobór prądu mieści się między 20 - 25 mA. Sprawdziłem czy przypadkiem nie ma zwarcia między + i -, wynik pozytywny.

Kolejny teścik, włączyłem światła postojowe - świeci przód postój + tył mijania - pobór 1,18 A - przy wyłączonym silniku.

Na zapalonym motorze, przy wyłączonych światłach - 14,5 V, przy włączonych - 14, 4 V, przy włączonych "długich" - 14,37 V

Po wyłączeniu silnika, na początku ok. 13,5, stablizuje się na około 12, 80 V.

Sprawdze jeszcze za godzinke, czy spadek nie jest za duży.


Co zauważyłem, padł centralny zamek sterowany z pilota. Jak się do tego dobrać??


Pozdrawiam, a wszystkim dziękuje za pomoc!!

: pn gru 10, 2007 21:04
autor: Grzesiekk1982
dimatteo pisze: Co zauważyłem, padł centralny zamek sterowany z pilota. Jak się do tego dobrać??
Fabryczny, czy dokładany?
Chyba trzeba będzie zrobić adaptację pilotów. Jeśli dokłądany to musisz poszukać instrukcji.
Pozdrawiam.

: pt gru 21, 2007 12:33
autor: adam aa22
"Bo coś nie chce mi się wierzyć ża aku człkiem zdechł od godz 16:45 do 19:00 do takiego stopnia, że nawet kontrolek nie widać, a wcześniej samochód odpalał... "
Ja spotkalem sie z taka sytuacja tylko ze w innym aucie ale to przeciez bez znaczenia. Dodam ze aku byl prawie nowy nie cale pól roku raz zachowywal sie normalnie (auto zapalalo) a innym razem "ciemnosc", zadna kontrolka sie nie swiecila. To jest najprawdopodobniej przyczyna, stalo sie to nagle i napiecie spadlo do 0,3 V czyli prawie zero. Żadne nawet największe zasiarczenie akumulatora nie powoduje takiego zachowania. Oberwala sie jedna cela i to wszystko. Tak z reszta stwierdzono po tym jak sklep wyslal aku do sprawdzenia. Wymienili na nowy bez żadnych problemów.